Ervaring met FM modulators

Pagina: 1
Acties:
  • 1.371 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik zoek een FM modulator om tussen de antennedraad van mijn autoradio te zetten zodat ik mijn mp3-speler kan aansluiten (heb geen line-in of cd-wisselaar aansluiting).

- Let op, ik zoek dus geen transmitter, want die zijn verboden in NL -

Ik zie er bijv. bij Conrad twee staan, maar heeft iemand goede ervaring met een specifiek merk/type en waar zou ik die kunnen krijgen? Ik heb geen idee of het een beetje klinkt namelijk. Ik vind gewone FM-radio kwaliteit acceptabel, hoeft geen CD-kwaliteit te zijn (kan ook niet denk ik wanneer je met FM werkt).

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Subtiel schopje

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ik probeer het nog 1 keer... :/

Verwijderd

Hoi TheLemon,

Ik zit met hetzelfde probleem als jij. Ik heb die gasten van Conrad een mail gestuurd met daarin de vraag of ze me konden uitleggen wat het verschil tussen beide was en waarom ik de dure danwel goedkope moest kopen. Helaas kreeg ik de standaard meel terug: al onze info staat op de site :O

IIG houd ik dit topic ff in de gaten. WIE o WIE kan ons vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf van een FM modulator :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:33:
...

IIG houd ik dit topic ff in de gaten. WIE o WIE kan ons vertellen waar je op moet letten bij de aanschaf van een FM modulator :)
Kanaalscheiding, helaas vermelden ze dat niet op de site.

Verwijderd

Kanaalscheiding, helaas vermelden ze dat niet op de site.
Wat bedoel je met kanaalscheiding? En hoe bepaal je de 'kwaliteit' daarvan dan?
Word dat weergegeven in een cijfer ofzo? Kun je dat een beetje meer uitleggen aub ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 23:19

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:19:
[...]

Wat bedoel je met kanaalscheiding? En hoe bepaal je de 'kwaliteit' daarvan dan?
Word dat weergegeven in een cijfer ofzo? Kun je dat een beetje meer uitleggen aub ;)
Hij bedoeld de stereo kanaalscheiding. Een beetje goede zender heeft een stereo crosstalk van <50dB hoe hoger dit getal (<60dB) des te beter de crosstalk (kanaalscheiding).
Op de website van de conrad staan deze gegevens er kennelijk niet bij en da's jammer, want dit soort gegevens zou ik graag willen weten.
Met wat pech presteerd het ding erg slecht en is het zowat een mono zender.

Alles kan stuk.

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Sja, voor in de auto vind ik dat niet het belangrijkst eerlijk gezegd. Van een fantastisch stereobeeld is toch geen sprake als je achter het stuur zit (uit het midden dus).
Ik vind het belangrijker dat het frequentiespectrum goed overkomt en dat er niet teveel ruis en brom meekomt.

Verwijderd

Ik heb er een van Velleman, te koop bij de betere detailzaak op het gebied van elektronica: CARDVDM. Het duurde even voor ik het een en ander aan de gang had. Wat er niet bijstaat is dat ik de nul moest schakelen, omdat ik anders bij een continu aanstaande modulator geen reguliere radio meer had... Maar goed, dat gemaakt, met een schakelaartje in het dashboardkastje, en op een Pioneer radiootje met goede JBL'tjes in een 106 prima geluid. Maakt die Dell 15 gig MP3-speler alleen maar meer waard! Aanrader!

Overigens: www.velleman.be en dan linksonderin zoeken op cardvdm...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:32 ]

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, dus hij moet uistaan wil hij de etherfrequenties doorgeven. Dat vind ik wel jammer, het moet voor een fabrikant toch niet moeilijk zijn om jouw MP3-frequentie gewoon bij de bestaande op de antenne op te tellen.

Verwijderd

TheLemon, ik heb een modulatortje gekocht. Voor 19,95 EUR bij Autoshop brabant :P in Roosendaal.
Er zat alleen geen jack --> tulp kabel bij. Het is een "Autosonik Technology FM Modulator 7-kan".

Specifiecaties (uit het boekje):
Freqeuncy: 87.7 MHz to 88.9 MHz (7 channel-200KHz Step)
RF Output Level: 60dBu Max
S/N Ratio: 65 dB
Stereo Separation: 40 dB (is niet zo heel hoog dus denk)
FM Modulation Depth: 75 KHz at L+R+Pilot

Naja, de ervaring. Het geluid is best goed, al moet ik voor mn iPod nog wel een aansluiting halen via de dock kant, want de koptelefoon uitgang is niet zo heel best. Ik heb op de ingestelde freq haast geen last van storing door zenders en al m'n andere zenders komen even sterk door wanneer hij aan staat, dus je hoeft hem niet appart aan/uit te schakelen.
Wel zit er wat ruis in op de ingestelde freq, maja voor mij wel acceptabel.

Ik heb wel de 12Volt + op m'n accesoire gehangen, dus hij gaat helemaal uit als ik contact uitzet. Weet niet of dat moet, maar ik ben bang dat als ik hem op continu 12V houd, dat m'n accu leeg loopt.

Nouw, heb ik (gezien de specificaties) bagger gekocht of valt het meej? Iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 14:18 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik heb alleen ervaring met de Caliber fm-modulator, en ik moet zeggen dat dat ding me 100% meeviel... Natuurlijk is een line in (evt via cd wisselaar ingang) te prefereren, maar ik vond het geluid zeker niet slecht...

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Heb je meer info over die Caliber? Zoals prijs, waar ik hem koop en specs. En moet je deze ook uitschakelen voor gewone FM-ontvangst of kan hij gewoon altijd aan blijven?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hij is in iedergeval te koop bij enkele Halfords fillialen, naar gelang de besteldrift van de filiaalmanager... En kost dan (uit mijn hoofd) 59 euro...
Hij kan aan blijven staan, en stoort dan vrijwel niet... Maar er wordt ook een knopje bijgeleverd om hem te schakelen...

Verwijderd

als ik me niet vergis was die van velleman +-30€

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2005 18:40 ]

Pagina: 1