[Nedstat] problemen met Nedstat teller

Pagina: 1
Acties:

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Ik zit met een behoorlijk frustrerend probleem met mijn Nedstat teller op mijn site.

Nedstat heeft ineens mijn oude Nedstat teller geblokkeerd en verwijderd zonder opgaaf van reden ( ik voldeed aan alle randvoorwaarden ). Nedstat heeft deze fout ook toegegeven en de blokkade opgeheven. Echter mijn teller met alle historische data is nog steeds verwijderd en kan niet meer teruggehaald worden.

Daarom heb ik een nieuwe Nedstatteller aangemaakt en op mijn site geplaatst ( netjes code gecut en gepaste op m'n site ).

Echter de teller doet het nauwelijks. Volgens mijn serverlogs en mijn one-stat counter heb ik ergens tussen de 2000-3500 bezoekers per dag. Nedstat ziet er maar 400-500 per dag!? De oude Nedstat teller deed het wel goed en zag ook dit aantal bezoekers..

Ik heb inmiddels 3 nieuwe tellers aangemaakt en geprobeerd, HTML code aangepast, code van een andere site gecopieerd en de tellernaam e.d. aangepast maar niets werkt. Vragen die ik hierover stel aan de Nedstat helpdesk worden niet beantwoord.

Ik heb in het verleden 10tallen websites voorzien van een Nedstat teller en nog nooit heb ik dit soort rare problemen meegemaakt. Wat zie ik over het hoofd waarom de teller zo slecht werkt?

De teller staat op http://www.flitspaal.nl (NIET ALS SPAM BEDOELD! ). Nedstat icoontje staat linksboven.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-02 23:28
Nedstat telt de hits, niet de pageviews. Als een bezoeker 20 pagina's in 2 minuten bezoekt (zeer veel), dan zijn dat 20 pageviews, maar maar 2 hits bij netstat, gezien die 1 hit per minuut per bezoeker telt (meen ik).

Niets mis mee dus.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:37

TeeDee

CQB 241

Ik ga ook voor de redenatie van .Peter.

Je hebt het hier over je serverlogs. Is het niet handiger om daar iets mee te doen ipv nedstat, zeker in ieder geval mbt je historische data.

[ Voor 14% gewijzigd door TeeDee op 05-08-2005 10:18 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

.Peter schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:15:
Nedstat telt de hits, niet de pageviews. Als een bezoeker 20 pagina's in 2 minuten bezoekt (zeer veel), dan zijn dat 20 pageviews, maar maar 2 hits bij netstat, gezien die 1 hit per minuut per bezoeker telt (meen ik).

Niets mis mee dus.
Wel apart dat TS vroeger wel gelijkende aantallen bezoekers had ;). Wellicht handig om even contact op te nemen met nedstat (of een ander teller-systeem te nemen).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:46

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Topicstarter
Vandaar dat ik begonnen met met One-Stat op mijn site. Het stomme is gewoon dat vroeger mijn serverlogs en Nedstat hand in hand gingen ( zat hooguit eens een procent of 5 verschil tussen ).

Verder ziet One-stat wel het juiste aantal unieke bezoekers.

Nog gekker is dus dat mijn oude Nedstat teller het als een trein deed en deze nieuwe letterlijk gaten laat vallen. Ik zie bijv in mijn serverlogs mensen op een bepaald tijdstip de website voor het eerst bezoeken vanaf een nieuwe host en Nedstat ziet deze weer niet. Terwijl deze volgens de Nedstat methodieken wel geteld had moeten worden.

Ook als ik bijv bij een klant ( die op Xs4all zit ) mijn website bezoek en kijk in de nedstat referers en laatste bezoeken dan zie ik de hele registratie van de xs4all regel niet.

@.Peter.

Wat je zegt is inderdaad heel erg aannemelijk, alleen het verklaard niet waarom mijn oude teller het wel correct deed en de nieuwe slechts 1/5 van het daadwerkelijk aantal bezoekers registreert.

[ Voor 11% gewijzigd door mkleinman op 05-08-2005 10:28 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:32

TDB

Mijn account van Nedstat is zojuist ook opgeheven..... :r Ben inmiddels overgegaan op statcounter(.com), ziet er ook erg mooi uit [aanrader]

PSN: TDBtje

Pagina: 1