Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[aan/uit] relais? batterijtje?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Wat ik nu heb.... mijn ouwe altijd betrouwbare backup pctje gaat niet geheel aan.

De aan-uit knop voelt wel goed aan, als vanouds.
De knop zit altijd vooraan in de behuizing, ik bedoel indrukken en loslaten is aan, en daarna doet ie hem op die wijze ook weer uit.

Nu echter (hij stond 2 weken uit) licht (soms wel soms niet) alleen het LEDje minder dan een seconde op, de fan's maken 1 rotatie en hij start niet. Met de kast open, alle connectoren even losgehad en weer aangedrukt, zie ik gewoon het oranje mobo lampje branden (dit was altijd al zo) Het mobo is een abit kr7a-r

Is dit verwant aan een relais, of het mobo batterijtje?
Het valt me op dat als ik de knop inhoud en dan de stroom er op doe, knop los laat, dat ie dan elke keer wil aanpikken, fan rotatie, LEDje licht heel even op (maar aangaan doet ie niet...)

De stroom 'staat er inmiddels 15 minuten op'
Ook de aan-uit knop achter op de kast, die van de voeding, is in orde, zet ik die uit, oranje ledje uit, aan = oranje ledje aan.

Na Lezen faq elders:
de elco´s e.d. zien er gaaf uit, geen scheurtjes, plat, geen troep er op of omheen, ja stof...
Voeding/mobo testen de groene draad zwarte draad...? op de voedings connector? onduidelijk voor iemand die dit niet alreeds kent dus. Lijkt me ook zinvol met rubberhandschoenen te werken, of gaat de 220 er eerst af? dan test je toch ´niks´. . . ? snap ik dus geen bilnaat van....
Batterij er uit gehad, connectoren had ik al gechecked.

´T is me een raadsel.

[ Voor 23% gewijzigd door notsonewbie op 05-08-2005 10:40 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Wat doet dit in CME? Verder zou ik zeggen neem deze is door.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
HerbyNL schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:07:
Wat doet dit in CME? Verder zou ik zeggen neem deze is door.
Ik koos dit forum-deel ivm `electronica`, daar dit me geen software probleem lijkt.

edit:
het was... de (verkeerde) kabel! mijn broer had ooit hetzelfde gehad. Met zijn monitor kabel deed de pc het niet, de monitor met de pc-kabel wel.
Ik heb nu de ene er uit gehaald en de juiste kabel er in gestoken, die er uit was ivm een pc die ik hier had waarvoor ik hem gebruikte, en tjakka in 1 keer stroom en opstarten die hap.

Iets voor die FAQ waarnaar iemand hier al verwees wellicht?
Zou er niet voor niks een reeks getallen op die kabels staan? (weerstand, ´stroom viscositeit´, soort draad intern, oid?)

[ Voor 46% gewijzigd door notsonewbie op 05-08-2005 12:45 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

kan je hem niet "hotwiren" dus ff sluiting maken tussen de 2 pinnen waar normaal je stekkertje van je knop opzit ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
noksiejus schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:45:
kan je hem niet "hotwiren" dus ff sluiting maken tussen de 2 pinnen waar normaal je stekkertje van je knop opzit ?
Dat was ik wel al van plan, sterker nog ik was er mee bezig, maar die front zat absurd vast met 10 weerhaken onder boven en zijdelings, 4 schroeven, en tegenwerkende klem zittende devices up front EN een vreemde constructie van aan°uit en reset ´module´ AAN het front gemonteerd )(_(_#$"$(_&"%(

edit: Oh wacht ff jij bedoelt.... Nee, op het mobo zelf kon ik niet achterhalen welke de aan-uit connector pinnen zijn.

Hoe dan ook, kennelijk was het een verkeerde kabel, met de originele deed ie het in 1 keer, zie 1 of 2 berichten hierboven van mij na de edit.

[ Voor 11% gewijzigd door notsonewbie op 05-08-2005 12:49 ]

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

notsonewbie schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:48:
[...]
edit: Oh wacht ff jij bedoelt.... Nee, op het mobo zelf kon ik niet achterhalen welke de aan-uit connector pinnen zijn.

Hoe dan ook, kennelijk was het een verkeerde kabel, met de originele deed ie het in 1 keer, zie 1 of 2 berichten hierboven van mij na de edit.
Waarom kan je niet achterhalen wat de pinnen zijn voor je schakelaar? Waar sluit je dan in vredesnaam je schakelaar op aan? Maw kijk waar de schakelaar voor je powerknop zit en verbind de 2 pinnen met een schroevendraaier.

Maar zoals ik al eerder zei lees de faq en dit moet gewoon in PMG. Lees deze ook even.

Vermeld dus even je volledige specs

[ Voor 8% gewijzigd door Herby op 05-08-2005 14:24 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
HerbyNL schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 14:23:
[...] Waarom kan je niet achterhalen wat de pinnen zijn voor je schakelaar? Waar sluit je dan in vredesnaam je schakelaar op aan? Maw kijk waar de schakelaar voor je powerknop zit en verbind de 2 pinnen met een schroevendraaier.
Op het mobo zitten tig connectortjes valk bij elkaar op een heleboel ´jumper pinnetjes´ geprikt.
2 (cq 4 of zo draden) daarvan zijn reset en power.
Maar welke? Er komt een hele bos uit het frontpanel de kast in, ´in elkaar tot touw gedraaid´ met splitsingen en al.
Dus moest ik ´even´ in het frontpanel kijken welke van de power was.

Gelukkig was het dus een kwestie van de juiste 220 powercable en gaan met die banaan.

Pagina: 1