[unit4 multivers] wijzigen van installatiepad

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 07:08
Hoi mensen,

Wij gebruiken Unit4 pakketten voor ons kantoor, waaronder Unit4 Multivers/Accounting.

Nou wil ik dit pakket verhuizen van "d:\program files\unit 4 accounting\" naar "f:\program files\unit4 accounting" (Nieuwe schijf die in een Raid opstelling komt)

Probleem bij dit pakket:
- in de database van het pakket staan alle paden naar de verschilllende administraties "hard" opgeslagen. Bij herinstallatie levert problemen op bij het weer koppelen van de administraties.

Nou vraag ik me af of er hier toevallig een expert in Unit4 accounting rond hangt die dit wel eens aan de orde heeft gehad.

Contact met Unit4 leverde het volgende op: nee dit kan niet, alles is inderdaad met hard pad opgeslagen, en de enige mogelijkheid is het voor alle administraties handmatig een backup te maken naar diskette en deze na de installatie ook weer handmatig terugzetten. Voor 150 administraties heb ik hier echt geen zin in. Is er toevallig hier een expert op Unit 4 Accounting gebied die dit wel eens aan de hand heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

je hebt niet aangegeven op welk OS de server draait maar is het een optie om de driveletters te wijzigenn na het aanmaken van RAID? Ik weet niet welke andere programma's nog op de D schijf geinstalleerd zijn, dit zou een spelbreker kunnen zijn.

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Ik kan je melden dat het pad echt hardend is en zoals 01844444444 al aangeeft moet je echt het de administraties exporten en opnieuw inlezen.

Beter kan je inderdaad zoals nightowl zegt je driveletters behouden en dan moet het ook goed gaan.
Is wel iets wat ze met omnivers willen gaan verbeteren.....

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Wat een prutsers zijn het ook bij Unit4. Daar zijn toch wel meer mensen die dit aan de hand hebben...

Wat ik nu aan het proberen ben:
oude structuur was:
d:\program files\unit 4\unit 4 accounting

word:
f:\programmas\progam files\unit 4\unit 4 accounting

Nu map ik een networkdrive d: naar \\server\programmas (die verwijst naar f:\programmas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
Mijn oplossing met een mapping naar een network drive gaat ook dus prima! De oplossing dus voor mensen die met dit probleem zitten.

Let wel op: de SQLBase service die nodig is, moet wel naar de het originele pad verwijzen en niet naar de networkdrive.