Toon posts:

[Outlook 2003] Beschikbare hoeveelheid geheugen te klein

Pagina: 1
Acties:
  • 901 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij enkele mailtjes (3 van dezelfde afzender) problemen met het openen hiervan in outlook 2003. Ik krijg de volgende foutmelding: De beschikbare hoeveelheid geheugen of systeembronnen is te klein. Sluit een of meer vensters of programma's en probeer het opnieuw. Ik kan niks met de mail, rechtsklikken levert ook geen contexmenu op.

Via webmail van provider kom ik erachter dat het gaat om een HTML attachment wat daar wel geopend kan worden. Nieuwsbrieven e.d. wat ik in HTML formaat krijg werken wel !

Systeemspecs zie signature...

Office (en dus ook Outlook) is up2date...

Volgens taakbeheer is er op het moment van de foutmelding nog meer dan 50% van geheugen (fysiek en wisselbestand !) beschikbaar, processor is maar voor 10% belast.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
  • GoT Search ;)
  • GoT Faq ;)
  • KB Microsoft (NL & EN)
  • Opties in Outlook, en dan met name beveiligingsinstellingen
Deze dingen leverden niets op, vandaar mijn post hier.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen nog wat dingen geprobeerd en ben iets verder gekomen.

Ik heb Attachment options geïnstalleerd (meest recente versie) om te kijken of de extensie geblokkeerd werd (*.htm), was dus niet zo...

De inhoud heb ik uiteindelijk kunnen openen door de betreffende mails te backuppen, naar exchange server account te zetten en via Outlook Web Access te benaderen.

Niemand enig idee of een richting waar ik dit probleem mee kan oplossen ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Help > Detect and repair ook al geprobeerd? Hoe groot zijn die html-bestanden die je krijgt? Is die hoeveelheid ruim beschikbaar op de machine?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Calamor
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:29
Welke windows heb je? Heb je je virtueel geheugen kleiner gemaak of uit geschakelt? Want bij 2000 kan het zijn dat je wisselbestand te klein is en dat het groter wordt gemaakt. Dan heb je de zelfde fout melding als het goed is.

Ik weet niet hoe het in 2003 is maar met 2000 is het zo als je veel mailtjes heb nemen ze ook ruimte van het geheugen in. Mijn moeder had 700 mailtjes. Nu naar <200 en is de pc ook sneller.

[ Voor 30% gewijzigd door Calamor op 12-08-2005 00:26 ]