Wireless Toshiba met 3com ap

Pagina: 1
Acties:

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb een toshiba sattelite pro 4600 en een 3com accesspoint en dacht hiermee een draadloze verbinding te kunnen maken, maar helaas.
In het accesspoint zijn encryptie en connection control uitgeschakeld en de laptop is zo ingesteld dat er gebruik gemaakt moet worden van een AP.
Nu geeft de 'wireless lan client manager' aan dat de radioverbinding met de ap perfect is en ook in de client list van het ap verschijnt het mac adres van de laptop, maar de laptop krijgt geen ip adres van de dhcp server (in hetzelfde netwerk als de ap). Ook een statisch ip adres werkt overigens niet, windows blijft roepen dat de 'network cable unplugged is'.
Ik heb hier al ergens een topic gevonden met het zelfde probleem, maar deze bleek 'spontaan' weer te werken.
Zie ik iets over het hoofd?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Xtremelead

powered by E-MU

check op je AP of er een optie preamble te vinden is. deze heeft twee settings: short of long. Wellicht helpt het hier wat aan te veranderen.

Edit:
Welk OS heb je trouwens?
Enne, krijg je nog een foutmelding in die wireless manager?

[ Voor 27% gewijzigd door Xtremelead op 05-08-2005 09:42 ]

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• cinnamon
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Xtremelead schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:27:
Welk OS heb je trouwens?
Enne, krijg je nog een foutmelding in die wireless manager?
Laptop is windows 2000 sp4, en geen foutmeldingen in de client manager. Het preamble verhaal kan ik overigens niet vinden in het ap.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:18

Xtremelead