3D Javascript, wie zegt dat dat niet kan?

Pagina: 1
Acties:

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:59

André

Analytics dude

Topicstarter
Ik kwam net op een site en kan deze niet aan jullie onthouden:
http://www.west.co.tt/matt/js/redbug/redbug.html

Unleash the power of javascript _o_ Hier zitten natuurlijk leuke ideeën bij voor de DHTML contest, ze hebben iig een leuke 3D-engine staan.

• Boegel
  • Laatst online: 07-01-2018

Boegel

just boegel

Loopt nogal schokkerig hier (op een vrij snelle pc, weet de specs niet juist), of is dat de bedoeling ? :p
Ken niet veel van Javascript, dus misschien ga ik hier compleet de mist in

boegel - er zijn maar 10 soorten mensen in de wereld: diegene die het binaire stelsel kennen en diegene die het niet kennen

Verwijderd

Hmm.. dan reageer ik wel even:

Leuk! Doet me denken aan heeeeel vroeger toen we verbaasd waren dat dit sowieso op een pc mogelijk was. Wat toen mogelijk was voor een pc lijkt nu mogelijk te zijn in een webbrowser.

Wachten is dus op de eerste webversie van dosbox dus :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 09:07 . Reden: Toch niet alleen ]

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

Tarin

Just plain weird.

Hij loopt inderdaad niet helemaal soepeltjes.. pIV 2.6 GHz, 1GB RAM hierzo. Maar goed, Mediaplayer wil hier ook niet fatsoenlijk draaien.

Petje af voor de maker :).

Maar goed, Clay kwam ook al een heel eind met zijn dna ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor mij bewijst het alleen maar hoe ongeschikt javascript ( op dit moment ) is voor 3d. Bij mij is het redelijk traag en grafisch is het zeker niet om over naar huis te schrijven.

Just as Good

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doet me in de verte een beetje aan Second Reality denken....damn, those were the days! :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• André
  • Laatst online: 13:59

André

Analytics dude

Topicstarter
iznogood schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:21:
Voor mij bewijst het alleen maar hoe ongeschikt javascript ( op dit moment ) is voor 3d. Bij mij is het redelijk traag en grafisch is het zeker niet om over naar huis te schrijven.
Tuurlijk is javascript ongeschikt voor 3D, maar daarom is het nog wel cool wat ze hier geschreven hebben. En bij mij thuis (XP2400) en op het werk (XP2600) draait hij soepel in FF.

• Alsem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-01-2022
iznogood schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:21:
als javascript daarvoor bedoeld was had dit topic waarschijnlijk ook weinig kans gemaakt

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
The_Eagle schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:24:
Doet me in de verte een beetje aan Second Reality denken....damn, those were the days! :)
De C64 versie dan toch? ;)

Dit is echt leuk gedaan inderdaad. Als je maar wat snellere grafische routines had, zou ie sneller kunnen zijn maar 't loopt inderdaad echt voor geen meter :)

Saved by the buoyancy of citrus

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

André:
3D Javascript, wie zegt dat dat niet kan?
Owen en Clay hebben dat al een paar jaar geleden ontkracht

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:52

crisp

Devver

Pixelated

javascript is imho helemaal niet ongeschikt voor 3d; de taal an sich biedt voldoende mogelijkheden. Probleem is visualisatie in een browseromgeving en de snelheid van interpretatie en executie van het script zelf. Naar mate pc's sneller worden is het 2e steeds minder een probleem, en ook de JS-engines zelf worden steeds beter.

Een tijdje terug kwam ik dit tegen (onderste links, IE-only).

Intentionally left blank

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

IE, Opteron 2,2Ghz (twee keer dan) en 2 gig en hij loopt helemaal soepel hier...

This too shall pass

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Al een behoorlijk oude, maar wel leuke javascript 3d toepassing is deze

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1