Toon posts:

vhs back-up

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hoorde het gerucht als zou het toch mogelijk zijn met lite-on dvd recorder een kopij te maken van mijn beschermde vhs-films.
weet iemand hier meer over?
graag wat hulp, bedankt alvast!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Kunnen VHS-films dan beschermd zijn?
VHS=video right?

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
Het kan wel ja, je hebt van die banden die een of andere codeerstrip meesturen zodat je altijd wat ruis helemaal bovenaan je beeld krijgt (dacht ik, het kon ook canal + zijn :P ). Enigste beveiliging van VHS die ik ken is de macrovision..

Verwijderd

Topicstarter
vhs zijn inderdaad vcr video banden.
ook als je een back-up op vcr wil maken krijg je een on-screen (tv) bericht "beschermde inhoud".
net hetzelfde bij de lite on dvd recorder, die dan stopt met opnemen.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vreemd...
Ik veronderstel dat dat niks te maken heeft met dat vakje dat het opnemen belet op een video? :s
Ik zou het anders echt niet weten, sorry!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Op de een of andere manier is dit wel beschermd ja.
Ik geloof dat het een keer gelukt is met windows movie maken en dat het met en orginele programma van de tv kaart niet ging.

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:44

GaMeOvEr

Is een hork.

Die beveiliging op video's (huur en koopvideo's dan wel te verstaan, niet wat je zelf opneemt. ;) ) heet Macrovision. Daar zijn relatief simpele apparaten voor te koop, om dat macrovision signaal wat de video uitstuurt eruit te filteren. (Macrovision zorgt ervoor dat je beeld begint te rollen, of de hele tijd van zwart/wit naar kleur heen en weer flitst.)

Ik weet niet of dat Lite-on apparaat "De-Macrovision" aan boord heeft, anders is het een kwestie van ff googlen en een kastje tussen je scart uitgang van de video en je scart ingang van de DVD-recorder te doen. ;)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1