600 directories inpakken met winrar

Pagina: 1
Acties:

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34
Ik heb een map op me hardeschijf staan waar 600 directories in staan van een totale grootte van ongeveer 15GB (zijn allemaal templates)

Deze directories wil ik allemaal apart inpakken met winrar (of een ander programma).

Ik weet dat het kan door Add to Archive te doen en dan dat je bijvoorbeeld volumes kunt maken van 15MB enz en dat je dan blabla_part0001.rar enz krijgt.

Maar ik wil alles op een ftpje zetten en het is erg vervelend dat je alles moet downloaden als je maar 1 template nodig hebt en als je het op de hierboven genoemde manier doet moet je eerst alles downloaden want die parts hebben elkaar nodig..

Dus ik vroeg me af of het misschien mogelijk is om met winrar of een ander programma er voor te zorgen dat al die directories worden ingepakt in 600 .rar bestanden (of eventueel .zip als het niet anders mogelijk is) met gewoon de naam van de directory.

Dus als bijvoorbeeld een directory 'template 23' heet dat dat dan 'template 23.rar' word.

Ik weet dat je dit 1 voor 1 kan doen, maar mijn bedoeling is om het allemaal achter elkaar te doen.

Weet iemand misschien hoe dit kan?

Alvast bedankt,

bartos

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Het is mogelijk met Total Commander. Alle in te pakken directories selekteren en bij het inpakken bij de opties een vinkje zetten bij 'Maak aparte archieven per geselekteerd bestand/directory'

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 06-08-2005 00:06 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

In WinRAR...
Druk maar op 'Toevoegen', tabblad 'Bestanden' en dan een vinkje bij 'Elk bestand in een archief plaatsen'.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

WinRAR heeft ook een handige commandline interface en sinds Windows 2000 is cmd.exe ook nogeens min of meer bruikbaar geworden, dus je zou zoiets kunnen doen:

code:
1
for /d %1 in (*) do @echo rar a "%1.rar" "%1"

Uitvoeren in de directory waar al je te rarren dirs staan en even de @echo weghalen als je echt wilt runnen, zo print hij alleen maar de commands die hij gaat uitvoeren.

Dit maakt 1 rarfile per directory, genaamd <naam directory>.rar.

[ Voor 28% gewijzigd door Gerco op 05-08-2005 09:51 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• bartosiej
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:34
Jester.NL schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 08:24:
In WinRAR...
Druk maar op 'Toevoegen', tabblad 'Bestanden' en dan een vinkje bij 'Elk bestand in een archief plaatsen'.
heel erg bedankt!, ik wist niet dat het zo makkelijk kon ;)