[PB Club 2500 RW] Configuratie / drivers

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:24

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik ben bezig om voor iemand een oude Packard Bell Club 2500 RW computer gebruiksklaar te maken(hij was helemaal dichtgeslibt en ontzettend traag), dus ik heb de boel geformatteerd en Windows 98 er opnieuw opgezet.
Na wat moeite kon ik een netwerk-driver krijgen dus ik kan er nu vanaf op internet.

Geluid en modem krijg ik echter nog niet aan de praat. Probleem is dat de PackardBell site erg onhandig is, en zeker wat betreft oudere modellen is er niets te vinden. Als ik het serial number invul dan krijg ik wel te zien dat dat bij een Club 2500 RW hoort maar verder is de pagina leeg. Volgens de algemene Club driver-pagina daar kan er voor geluid een Sigmatel of een Creative inzitten. Aangezien het onboard is ging ik eerst maar voor de SigmaTel, echter zonder succes. Er wordt nog steeds een onbekend multimedia pci device gevonden. Creative dus maar geprobeerd echter met hetzelfde resultaat.

Na een tijd proberen besloot ik de zaklamp er maar eens bij te pakken. Op het mobo staat GA-6WMM7, een Gigabyte moederbord dus. Gigabyte's site maar eens geprobeerd en daar staat dat het een Yamaha soundchip moet zijn. Ook die maar eens geprobeerd, echter weer met hetzelfde resultaat: niets.

Hetzelfde verhaal geld eigenlijk voor het modem. Volgens de PB-site kan het een Ashkey of een Aztech modem zijn. Hierbij lijkt de Modem Riser Askey MR-2800W er het meest op. De driver gedownload en geinstalleerd, geen succes, er blijft een 'PCI Device' bij unknown devices staan. Als ik deze verwijder en op 'Vernieuwen' klik, wordt er weer een 'PCI Device' gevonden. Ik kan zoeken naar drivers wat ik wil, maar hij vind ze niet. De drivers die ik download van de PB-site zijn ook allemaal van die zelf-installerende drivers, dus er is ook niet echt een inf file waar ik Windows heen kan wijzen. Deze zelf-installerende drivers zijn ook niet te openen met WinRAR of WinZIP dus het zal wel weer een of ander wazig formaat zijn.

Wie o wie kan mij vertellen welke geluidschip er echt op zit en waar ik een goede driver vandaan kan halen, en hetzelfde voor het modem?

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
*schop*

Tja

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
*mep*

Iemand een idee?

Tja

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, alleen heb ik de 2 master cd in mijn bezit maar ik kan niet booten vanaf deze cd's. Hoort er misschien ook een diskette bij om alzo te starten? Ik heb dan windows 98 geïnstalleerd maar vind ook de drivers van de soundcard niet. Kan die drivers ook niet vinden op deze cd's.