[HDD] Maxtor 160 GB is in Windows 127 GB

Pagina: 1
Acties:

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik heb een raar probleem. Binnenkort lanparty, dus ik wilde gisteren even m'n HD formatteren enzo. Leek allemaal goed te gaan, enig punt was dat m'n 2 schijven (Seagate - 120 GB / Maxtor 160 GB) in totaal 4 partities waren verdeeld bij dat DOS installatie programma van Win XP, ipv 6 zoals ze bij windows stonden. Hij had blijkbaar van de Maxtor schijf de 3 partities bij elkaar gezet als 1 grote partitie van 127 GB (in DOS aangeduid als C partitie), ipv 3 van totaal 160 GB. Nu was ik er niet helemaal bij met mn hoofd :P, dacht dat het wel goed zat dus ik heb zonder er bij stil te staan die C partitie geformatteerd. Dat bleek dus die hele Maxtor schijf te zijn waardoor ik nu al mn data kwijt ben.. (ongeveer 140 GB aan muziek/games/vakantie foto's etc, helaas niet terug te halen met Lost & Found van Powerquest..).

Nu heb ik inmiddels de Maxtor schijf weer netjes verdeeld in 3 partities, maar bij elkaar zijn die nog steeds 127 GB, in plaats van 160 GB zoals ze horen te zijn.

Hoe krijg ik dit nu weer goed? De 3 partities (C, D en E) zijn geformatteerd als NTFS station en op station C staat Windows XP. (ik heb die Seagate HD er ff uitgehaald, voor het overzicht zegmaar).

Systeeminfo:

Intel P4 2,53 Ghz
512 DDR
Seagate 120 GB 100/7200 rpm (tijdelijk ff eruit gehaald)
Maxtor 160 GB 133/7200 rpm (nu master/single drive dus met Windows)
GF 4 TI 4200

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 05-08-2005 00:45 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

OM FAQ / Beleid
Deze al gezien. Staat precies in wat je nodig hebt :)

Verwijderd

Inderdaad OM faq, maar je kan ook even kijken of het in de BIOS goed gaat want een beetje bord met een P4 moet dit gewoon kunnen aansturen.
Wat staat er eigenlijk bij de settings, probeer dat ook eens te posten.
BIOS update al gedaan (misschien dat de fabrikant het al gefixt heeft)?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik ga es met MaxBlast aan de gang, hoop dat het werkt.

Nog ff klein vraagje ;) is het een wezenlijk verschil of ik nou windows draai op een HD van ATA 100 of ATA 133? Hij stond op die van 100.

Overigens (vergeten te zeggen!) geeft DOS bij het opstarten wel gewoon 160 GB aan. En Bios update lijkt me wat overbodig aangezien hij wel goed gedraaid heeft. Ik weet ook al waar de oorzaak zat, beide schijven stonden op Slave *oeps* :P. (dus voor de format, daardoor kon DOS er blijkbaar niet goed mee uit de voeten)

[ Voor 53% gewijzigd door Sport_Life op 05-08-2005 00:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | 2x Zappi v2.1

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sport_Life schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:53:
Ik ga es met MaxBlast aan de gang, hoop dat het werkt.

Nog ff klein vraagje ;) is het een wezenlijk verschil of ik nou windows draai op een HD van 100 of 133 Mhz? Hij stond op die van 100.

Overigens (vergeten te zeggen!) geeft DOS bij het opstarten wel gewoon 160 GB aan.
1. Je harde schijf heeft geen frequentie zoals 100MHz of 133MHz. ATA100 en ATA133 slaan op de doorvoersnelheid.

2. Waar zie je dat dan in DOS? in fdisk, dmv een dir op de hdd?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:55:
[...]

1. Je harde schijf heeft geen frequentie zoals 100MHz of 133MHz. ATA100 en ATA133 slaan op de doorvoersnelheid.

2. Waar zie je dat dan in DOS? in fdisk, dmv een dir op de hdd?
1. K bedoel ATA 100/133 sorry foutje.

2. Ik zie dat bij het opstarten, als alles voorbij vliegt zegmaar. Dan zoektie naar CD/DVD/HD etc en dan staat er Maxtor 160 GB/Seagate 120 GB.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sport_Life schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:57:

2. Ik zie dat bij het opstarten, als alles voorbij vliegt zegmaar. Dan zoektie naar CD/DVD/HD etc en dan staat er Maxtor 160 GB/Seagate 120 GB.
Maar wat heeft dat dan met DOS te maken?

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:57:
[...]

Maar wat heeft dat dan met DOS te maken?
Vast niks, maar je begrijpt wat ik bedoel :).

Verwijderd

Je data terug halen kan nog steeds moet je wel even GetDataBack for NTFS gebruiken maar dan moet je nu even niks meer doen aan die schijf en met die andere werken en het programma draaien, denk dat je aardig wat terug kan halen ;)

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Lijkt me sterk, k heb in wanhoop om het spul weer op gang te krijgen een aantal keer de HD geformatteerd, met partities lopen klooien, etc. Maar ik ga het proberen, tnx ;).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Sport_Life schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:59:
[...]

Vast niks, maar je begrijpt wat ik bedoel :).
als je de post bedoelt, dat is iets totaal anders dan DOS. DOS is een operating system, de post zit nog daarvoor en heeft geen OS nodig om te kunnen laden.
Dat hij daar goed staat wil zeggen dat je controller het ding als 160GB ziet, maar dat heeft niets met DOS of welk ander OS te maken.

Verwijderd

Sport_Life schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:01:
Lijkt me sterk, k heb in wanhoop om het spul weer op gang te krijgen een aantal keer de HD geformatteerd, met partities lopen klooien, etc. Maar ik ga het proberen, tnx ;).
Maakt het iets meer zoek werk, maar moet geen probleem vormen zolang je niet hebt overschreven met andere dingen zoals een nieuwe xp installatie of andere bestanden erover zetten.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Tis gelukt met MaxBlast, hij is weer 160 GB! :). K heb m wel nog een keer moeten formatteren, en straks windows weer installeren maargoed.

Nu ff Date terug halen.

Pagina: 1