Verklaring voor bang zijn in het donker

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Sommige vaak gevoelige mensen zijn bang in het donker, en denken dat ze entiteiten of geesten in hun nabijheid voelen.

Wellicht kan dit, naar mijn mening verklaard worden, doordat geesten in de 4de dimensie wonen, een dimensie zonder tijd en materie.

De kwantummechanica heeft deze dimensie geintrodoceerd om het fenomeen te verklaren waarom elektronen golven zijn in het donker, en pas een 3d-object zijn als ze geraakt worden door een foton. Want elektronen en andere deeltejs zijn 'niks' zonder fotonen. Dit is aangetoond door ze af te schieten op een plaat met twee gaatjes; werden ze in het donker afgeschoten dan gedroegen ze zich als golf en gingen door beide gaatjes; werden ze voor de plaat met fotonen gebotst dan ging het wel als een 3d-object door een van de gaatjes. Dit impliceert dat de fysieke werkelijkheid, en de tijd die daarmee afhankelijk is gecreeerd wordt door fotonen, die de tijdsconstante dragen. De 4de dimensie daarentegen heeft deze tijds en materieregels niet. Aangezien materie opgebouwd is uit deeltjes, bevindt zich in het pikkedonker alles in de 4e dimensie.

Zouden geesten door fotonen geraakt worden, dan zouden ze ook een 3d-object moeten worden, daarom kunnen ze niet aanwezig zijn op lichte felle plaatsen vol met fotonen. Echter, als het pikkedonker is, zijn er geen of weinig fotonen, en kunnen ze tussen de ruimte tussen de fotonen aanwezig zijn.

Op een of andere manier kunnen sommige mensen deze entiteiten voelen. En daarom zijn mensen bang in het donker. B)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

En waarom zou je bang moeten worden van de entiteiten die eventueel aanwezig zijn?

Bang in het donker is in mijn ogen de angst voor het onbekende en onzichtbare. Als het licht is zie je dat er niets vreemds is, in het donker weet je dat niet. Daarom zijn ook vooral kinderen bang in het donker, die hebben een rijkere fantasie ;)
Als volwassenen nog steeds bang zijn in het donker zie ik dat als een fobie, net als claustrofobie en pleinvrees.

🖥️ | 🚗

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:39:
Wellicht kan dit, naar mijn mening verklaard worden, doordat geesten in de 4de dimensie wonen, een dimensie zonder tijd en materie.

De kwantummechanica heeft deze dimensie geintrodoceerd om het fenomeen te verklaren waarom elektronen golven zijn in het donker, en pas een 3d-object zijn als ze geraakt worden door een foton.
Je bazelt.

Edit: Oh blijkbaar is dat te kort door de bocht: je slaat betekenisloze tekst uit. Je verbind woorden aan elkaar op een manier die niets met natuurkunde te maken heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door Confusion op 05-08-2005 01:30 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.