Toon posts:

Radeon 9800: beeld valt weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een ATI Radeon 9800 Pro 128MB van (ik meen) powercolor ofzo.

Op de een of andere manier valt bij deze kaart plots het beeld weg, zowel naar DVI als D-SUB.
Ik heb getest of het daadwerkelijk het beeld is door in te loggen met RemotelyAnywhere: geen probleem. Het gekke is: vaak als ik inlog met RemotelyAnywhere dan doet het beeld het weer en het doet het altijd weer als ik even de refresh/resolutie/colour depth verander (een van de drie). Daarna valt hij echter ook gewoon weer weg (soms 30 minuten, soms 30 seconden).

Ik heb verschillende drivers geinstalleerd (Omega/Catalyst, laatste versies): helpt niet.
Ik heb geprobeert de kaart onder te klokken: maakt niets uit.
Er zit een splinternieuwe Zalman huppeldepup koeler op (echt ne joekel!): nope.
De VPU recover optie staat momenteel aan, maar doet dus niets. Heb het ook geprobeert op uit: niks.

Op de een of andere manier denk ik dat het ook nog wel iets raars in het Windows register kan zijn, maar ik kan dat nu even niet testen omdat ik met een dag of wat weer terug moet naar Schotland en geen tijd heb om Windows opnieuw te installeren.

Heeft iemand van jullie enig idee wat zo'n fout kan veroorzaken :?

PC:
Dual AMD Athlon XP 2400+ (2GHz) (max temp on load: 50 graden C)
2 Spire Whisperrock IV koelers
2 12mm case fans op 9 volt (12 ook geprobeerd: maakt niets. Case temp: 30 graden nu)
1GB pc2700 CAS2 (geprobeerd op 3: maakt niets)
200GB Western Digital HDD 7.200opm
ATI Radeon 9800 Pro 128MB met een Zalman achterlijk groot koeler ding en heatsinks op het geheugen.
3Com 10/100 nic
Asus USB 2.0 pci card
BenQ 17" TFT via DVI en D-SUB

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Inmiddels heb ik een Kyro 2 4000XT kaartje ( :'( ) in m'n pc zitten.
Deze doet het dus wel gewoon. Ofwel: die Radeon 9800 is rot.

Blijft nog over wat het probleem dan kan zijn. Als ik de instellingen van de kaart verander via remote desktop dan doet de kaart het gewoon weer eventjes. Iemand een idee of dit nog valt op te lossen, of mag ik op zoek naar (alweer) een nieuwe video kaart :?