Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met inkomen, baas wil niet meewerken

Pagina: 1
Acties:

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:50
Om een lang verhaal kort te maken, een jaar terug heb ik een leuke baan gevonden. Daar kreeg ik het minimumloon. Omdat de baas mij erg goed vond werken, kreeg ik +1 jaar uitbetaald (ik was 17, kreeg het minimumloon van een 18 jarige).

Nu ben ik dus een jaar ouder, 18, en zou je toch zeggen, ik moet ook gewoon 18+1 uitbetaald krijgen? Na een korte discussie met mijn baas was hij het wel met me eens (ik had goede argumenten).

Het probleem: degene die de salaris verhogingen regelt is op vakantie, en laat het nu net zijn dat ik lekker veel in de week werk. Dan wil je toch wel net die paar centen extra hebben of niet dan? Maar nu krijg ik dus, van de afgelopen 2 maanden, geen extra geld. De verhoging gaat pas in als die persoon dat kan regelen, en dan een maand later, aangezien das pas de wijzigingen door komen (dus pas op mijn loon van september!).

Kan dit zomaar?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 16:19
Kun je die loonsverhoging niet gewoon met terugwerkende kracht vragen dan...?

Dan zou je in september van 3maanden in 1 keer die verhoging krijgen en daarna gewoon maandelijks, ik zou zeggen bespreek het eens op de zaak.

Verwijderd

Kan het niet met terugwerkende kracht vanaf je verjaardag gedaan worden?
Zolang ze weten hoeveel je hebt gewerkt zou dat volgens mij moeten kunnen.

edit: ik moet sneller leren tikken

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 22:46 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Je krijgt een gunst van je baas (je word meer betaald dan het minimum), dus wettelijk heb je geen poot om op te staan.
Ik zou opletten dat je je gunst niet verliest door je maand meer loon op te eisen, want je hebt er geen recht op (tenzij er iets van op je contract staat, ik dacht het niet).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Nik
Nee staat niks in mijn contract, maar als hij afspreekt mijn loon te verhogen, en dan vervolgens zegt dat het nog 3 maanden duurt, tja, vind ik lullig... EN ik mis nu dus keiveel inkomen.

Rekensommetje:

48 uur per week
48 x 3.20 = 153.6
153 x 8 weken (voor het gemak) = 1224

---------------------------------------------------------

48 uur per week
48 x 3.85 = 184.8
184 x 8 weken = 1472

Scheelt: 284 euro per 2 maanden.

Voor mij toch leuk geld :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Dat er niets in je contract staat wil natuurlijk niet zeggen dat er niets met terugwerkende kracht geregeld kan worden. Vraag eens aan je baas hoe het zit! :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Als je baas het nu al met je eens is lijkt hij in ieder geval niet onredelijk. Heb je al aan hem voorgesteld e.e.a. met terugwerkende kracht te regelen?

Verwijderd

Is de gene die dat moet regelen al 2 maanden op vakantie dan?
Nee? Tja.. dan ben je gewoon zelf te laat met het regelen.
Het is toch logisch dat de gene van personeelszaken dat in orde moet maken !

Verwijderd

proller schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:51:
Scheelt: 284 euro per 2 maanden.

Voor mij toch leuk geld :)
Voor hem ook, dat is waarschijnlijk de reden.
Je hebt al een jaar een kadootje gehad, hij wil dit kadootje nog verlengen, maar bespaart nu ff 3 maanden een paar euro's.

Je gaat er niet op achteruit, alleen op vooruit, maar het duurt wat langer.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11 18:45

Gé Brander

MS SQL Server

c70070540 denkt in de trend van: hebben hebben hebben en jezelf rijk rekenen...
Ik heb een half jaar moeten wachten op een loonsverhoging, en ook niet met terugwerkende kracht, wegens een reorganisatie, dat het zo lang duurde. Ik ben blij dat ik het onder die omstandigheden toch gekregen heb en zeur er verder niet over. Je moet kijken naar je loon wat je krijgt, en niet wat je zou kunnen krijgen. Als je direkt meer wil verdienen, ga je lekker een andere baan zoeken waar je direkt aan de gang kan en waar je direkt meer kan gaan verdienen. Wat zeg je? Lukt dat niet wegens je opzegtermijn? Oh ja, dan heb je dezelfde situatie. Oh, blijf dan maar zitten en wacht rustig af. Wat is nou twee maanden op een mensenleven? ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Nik
Mja ik werk bij een leuke baas die ook aan een premie regeling doet (hoe beter ik mijn best doe, des te meer ik bij mijn loon krijg). Dus feitelijk kan hij die 300 euro best wel missen. Kan ik weer mooi een Asus AX850 XTPE AGP voor kopen (à 349 euro) :D

Maargoed, zal eens de terugwerkende kracht manier gaan beproeven :P

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Het is een blijft een gunst he. Je baas zit nergens fout aangezien je nog steeds minimumloon of hoger krijgt. Dus ja, dat kan zomaar ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Nik
Pffff, ach, gewoon kwestie van proberen dus :P Hij heeft me inmiddels ook een vaste baan aangeboden voor na mijn studie, ook leuk :D Dus ik kan denk ik best wel onderhandelen met de beste man :)

Bedankt voor de tips iig, morgen eens even een kruisverhoor aangaan :D

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Je hebt geen poot om op te staan inderdaad, maar als hij het nu al eens is met dat je die verhoging waard bent kun je gewoon vragen om dat per deze maand geldig te laten zijn. Salarisadministratie lost het vervolgens maar lekker op :)

Professionele website nodig?

Pagina: 1