Toon posts:

[UPS] Daker UPS info (DL50)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen een UPS in gebruik voor een server. Gratis gekregen en 't doet z'n werk.

Ik kan alleen nergens documentatie en/of tools vinden. De vorige eigenaar heeft niets, google weet niets, en de fabrikant is overgenomen en ze hebben geen info meer van modellen van voor 2000 mailen ze me.
Het apparaat heeft een 9-polige aansluiting, maar of dat ook een compoort is? Het aansluiten van een pc op de compoort lijkt een reset van de UPS tot gevolg te hebben (herladen van de accu's start opnieuw); maar datacommunicatie krijg ik niet voor elkaar.

Heeft iemand meer info over DL50 (of andere oude modellen van Daker)?
De DL50 is een UPS van 480W - 7.2Ah

Verwijderd

Hoe sluit je hem aan? Niet iedere 9Sub-D kabel is hetzelfde (1:1, Null-modem, etc)
Staat er verder nog enige vorm van uitleg of informatie op het apparaat zelf?

Op Daker.com staat wel nog wat info: http://www.daker.com/download/pdf/NIKY_range.pdf
Wellicht niet jouw model, maar misschien meer info over wat voor soort communicatie daker toepast of de naam van management applicaties waarmee je weer verder kan googelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt; in die sheet maar verder ook in de manual van 'de modellen' wordt gesproken over een 9-polige aansluiting die naast een seriele ook een 'dry contacts interface' kan bevatten. In nu beschikbare algemene handleiding staat ook dat voor een aantal modellen dat pinning van die connector af wijkt en dat in de overige gevallen maar 3 pins worden gebruikt (bij RS323 Send(2), Receive(3), Ground(5)).

Ik heb getest met een kabel waarvan ik vermoed dat het een nullmodel kabel was; daarbij kreeg ik geen reactie. Bij de kabel waarvan ik flink zeker weet dat het 1:1 is, krijg ik een reactie (hoor wat relays omspringen, lampjes veranderen), maar data zie ik niet (bij gebruik van GTKterm).

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-03 15:27
Dan nog is er de vraag of je er überhaupt iets aan hebt.
Model van voor 2000 is wat accu's betreft wel aan een oplapbeurt ( €€€ ) toe
De batterij is het minst betrouwbare onderdeel van een UPS. Terwijl de meeste andere onderdelen relatief weinig problemen veroorzaken tijdens de levensduur van de UPS, moeten de batterijen elke twee tot vijf jaar vervangen worden.
bron

Verwijderd

Topicstarter
De vorige eigenaar heeft er onlangs nieuwe in gezet. In de praktijk blijken de accu's ook inderdaad een gebrek aan voeding op te vangen.

De reden de de vorige eigenaar 'm van de hand deed was trouwens dat'ie nergens info/drivers/... kon vinden en dat de PnP ook niet werkte om XP-integratie te laten slagen

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 14:30 ]