Toon posts:

[XP-OEM]Product activatie key word niet geaccepteerd.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestje luitjes, ik heb een jaar geleden een medion pc gekregen. Nu zat daar ook een recovery editie van windows XP home sp1 bij. Deze heb ik zelf nooit op men eigen pc gebruikt aangezien ik hier windows als partitie op de schijf heb. Nu is ong. 3 maanden geleden er een pc bijgekomen. Ik wou daar dus windows op hebben en ik heb die OEM cd gebruikt die ik bij mijn vorige pc heb gekregen. Ik heb de key(die als cetificate of authenticy achter op men kast is geplakt) ingevoerd bij activatie via internet. Ging allemaal goed en wel, de install is geactiveerd.

Nu si er sinds gisteren weer een pc bij gekomen. En ik dacht gewoon via dezelfde manier windows te instaleren. Nu voer ik weer mijn key in, maar nu geeft het activatie programma me een foutmelding waarop staat dat de code foutief is. niet dat de code al geregistreert staat, niet dat de code al te vaak is ingevoerd. Maar hoe kan dit? ik heb de key getrippel checked en een paar keer ingevoerd. Steeds hetzelfde resultaat. Terwijl het toch een legale key is waar ik voor heb betaalt. Weet iemand waarom ik windows niet kan activeren?

bvd wizz

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-03 20:27

Nik

Slimmie, je mag een key maar 1x gebruiken, dus op één machine tegelijk :) Anders had ik ook even 1x XP gekocht en deze op de 5 PC's hier gezet >:)

[ Voor 34% gewijzigd door Nik op 04-08-2005 22:10 ]

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:01
licentie is geldig voor 1 systeem, niet voor meerdere
oem is bovendien gekoppeld aan het eerste oorspronkelijke systeem
eventueel al via hardware check

koop gewoon een nieuwe licentie, nieuwe key klaar

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:39
En wil je die serial gebruiken op je medion pc en hij activeert nog niet, dan moet je bellen je krijgt dan een computer aan de lijn 5 minuutjes werk en je windows is geactiveerd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar mijn medion pc is geactiveerd. En die nieuwe pc (die er 3 maanden geleden bij is gekomen) is ook geactiveerd. Zelfde key. dus eht zou toch moeten kunnen?

Ik heb trouwens de grafisceh kaart van mijn medion systeem vervangen, dit zou dus al complicaties op kunnen leveren mocht ik een clean install doen?? Wat een extreme maatregel tegen piraterij zeg :S

en waarom mag ik xp in godsnaam maar op 1 machine zetten? Ik koop toch ook geen spelletje dat ik vervolgens maar op 1 pc mag spelen. Wat een onzin zeg. en dat ksot nog 90 euro per licentie ook. K*ere zooi.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je koopt maar het gebruiksrecht op Windows voor 1 PC - als jij het daar niet mee eens bent moet je naar een van de fantastische alternatieven zoals een Linux distro of een MacOS X distributie gaan :)

Dat het "kan" betekent nog neit dat het mag - en juist door mensen zoals jij die de licentie van Windows dus schenden zitten dat soort extreme en vervelende anti-piracy maatregelen op die software..

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, ik vind het alleen maar vervelend omdat de licentie voor windows 50% van de hele pc kost. Ik vind t een beetje jammer van het geld.

Ik kan trouwens nergens een alleen staande licentie vinden, dus alen maar paketten met een cd met windows erop erbij. Is het ook mogelijk om alleen een licentie te kopen?(kheb al gezocht met google). en aan wat voor prijskaartje moet ik dan denken?

Verwijderd

Topicstarter
haha, zover was ik ook al :P Maar tis niet helemaal wat ik bedoel. en dan al helemaal geen pro retail editie :P tis dan wel de beste maar dat ding s 100 euro duurder dan die nieuwe pc die we hebben aageschaft :P (pc kost 243 euro)

Neej, wat ik al heb gezien:

pricewatch: Microsoft Windows XP Home (OEM, NL)

dit zag er hoopvol uit. Ik weet alleen niet of het legaal/illegaal is om dit als OEM te kopen zonder er een apart systeem bij te kopen. Alternate b.v Levert gewoon OEMs zonder systeem.

Maar deze edities bevatten allemaal een CD, key, boekje etc. Het enigste wat ik nodig heb, is een licentie. Wat mijn inziens goedkoper is. Ik vroeg me af of ik dus ook alleen ergens een certificate of autehnticy kan kopen (schrijf ik t zo goed??)

Edit:
Specs PC waar windows op komt(legaal hoop ik)
AMD semperon 2600+(s754)
Asrock K8Upgrade-VM800
256MB Pc3200 MDT geheugen.
Hitachi Deskstar 7K80

(ik heb een probleem dattie maar 32 gig van de HD herkend terwijl er 80 gig opzit, maar dat is voor een ander topic)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 22:46 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:44:
Maar deze edities bevatten allemaal een CD, key, boekje etc. Het enigste wat ik nodig heb, is een licentie. Wat mijn inziens goedkoper is. Ik vroeg me af of ik dus ook alleen ergens een certificate of autehnticy kan kopen (schrijf ik t zo goed??)
De cd en boekje kosten denk ik zo'n € 0,10 om te maken. Het schirijven van een heel besturingssystem kost heel wat meer :)
(ik heb een probleem dattie maar 32 gig van de HD herkend terwijl er 80 gig opzit, maar dat is voor een ander topic)
Nee dat is faqwerk ;)
OM FAQ / Beleid
Windows Operating Systems - FAQ

[ Voor 37% gewijzigd door sanfranjake op 04-08-2005 22:52 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Koop gewoon 2 licenties, die heb je nodig, 3 pc's 1 licentie in bezit, betekent er 2 bijkopen. En in de pricewatch niet alleen een licentie te vinden? Dan vrees ik het ergste, dus niet meer verder proberen onder de kosten uit te komen, gewoon kopen die handel. Gelazer altijd me die zuinige medelanders :( :+ :+

P.S.

Die Windows OEM van Medion, die heb je wel al gebruikt, die staat namelijk fabriek af al geinstalleerd op je Medion PC, dus hij is al 2 keer in gebruik, en je bent dus al niet legaal bezig. En "hopen" dat er op PC 3 een legale windows komt te staan, das wel de Uitspraak van de Week :+

@ Duinkonijn : Que!?!?!?

[ Voor 37% gewijzigd door FirePuma142 op 04-08-2005 23:14 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

Duinkonijn

Huh?

zou ook die cd er bij nemen. dan zijn die key en die cd op elkaar afgestemd

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Dank u _/-\o_
En "hopen" dat er op PC 3 een legale windows komt te staan, das wel de Uitspraak van de Week :+
De bijstand bied nou eenmaal niet zoveel ruimte voor dure spulletjes :) We hebben lang gespaart, zelfs al ons vakantie geld uitgegeven aan die 2e en 3e pc (mijn eerste was een kdootju)

Maarja, ik denk dat ik ga kijken of ik ergens een 2e hands cp versie vandaan kan halen(heb ze op marktplaats al gezien voor 60 euro :)) En anders leg ik wat geld van mijn eigen werk (ben vakkevuller met 17 jaar :P) en wat van men moeder bijeen om toch maar XP te kopen.

Nog 1 laatste zeikvraag, ik was tot recentelijk van plan om binnekort met mijn vakantie geld dat ik bijelkaar heb gewerkt een nieuw mobo+proc te halen. Nou is het daardoor nodig dat ik windows herinstaleer. maar krijg ik daardoor ook problemen met de activatie van windows? Dit word dus geen nieuwe computer maar een upgrade van mijn oude moederbord en processor uit mijn medion pc. Ga er even vanuit dat ik de licentie van PC2 even verwijder(zet er wel 98 op) zodat aleen mijn medion pc als geregistreerd staat.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De bijstand is geen vrijbrief om dan maar iets niet legaals te doen, en ik ben blij dat je dat zelf ook zo ziet, respect, er zijn makkelijkere andere manieren. En inderdaad, alleen je Medion PC met de daarbij geleverde Windows XP, goed idee, zo hoort het ook. En kijk uit met kopen van software via Marktplaats,
je hebt, zeker met Windows, snel nepspullen te pakken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:19:
[...]

Dank u _/-\o_

[...]

. maar krijg ik daardoor ook problemen met de activatie van windows? Dit word dus geen nieuwe computer maar een upgrade van mijn oude moederbord en processor uit mijn medion pc. Ga er even vanuit dat ik de licentie van PC2 even verwijder(zet er wel 98 op) zodat aleen mijn medion pc als geregistreerd staat.
waarschijnlijk wel

dan moet je een 0800 bellen en zeggen dat je hardware heb vervangen aan je pc.

let wel. dit kan je niet blijven doen..

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
FirePuma142 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:24:
De bijstand is geen vrijbrief om dan maar iets niet legaals te doen,...... En kijk uit met kopen van software via Marktplaats, je hebt, zeker met Windows, snel nepspullen te pakken.
Ya, i know, maar het gaat zo makkelijk. Muziek, spelletjes...etc. Vooral bij muziek is het heel verleidelijk om maar iets van internet te plukken. Al heb ik princiepieel iets tegen het downloaden en cracken van besturings sytemen(die 2e pc is niet met een crack oid aan de gang gebracht, ik d8 ik probeer het gewoon). Al was het alleen maar omdat ej dat altijd gebruikt en een programma maar af en toe.

Ik weet dat het via marktplaats altijd een beetje tricky is, en al helemaal met besturingssytemen omdat ze al eens op een andere pc geregistreerd hebben gestaan.
Je koopt maar het gebruiksrecht op Windows voor 1 PC - als jij het daar niet mee eens bent moet je naar een van de fantastische alternatieven zoals een Linux distro of een MacOS X distributie gaan :)
Dit hebben we(men moeder en ik) al in overweging genomen, maar aangezien men moeder absoluut niet kan programeren is het geen optie. Alleen als het zo ingericht kan worden dat alles wat op windows draait ook op linux draait, en de grafische interface geen programeer werk vericht(zeg de gebruikers functionaliteit van XP heeft) is het een optie. Al heb ik wel een tidje geleden een nieuwsbericht gezien waarin een stel brazilianen het hadden gepresteerd om de windows XP interface na te maken en zelfs zo dat alle windows programmas ook onder linux draaien :). Maar s ff opzoeken.

Verwijderd

Dit is even zomaar een redenering he, of ie klopt weet ik niet

Maar microsoft heeft waarschijnlijk een grote database in beheer met alle keys erin. Dit wordt dus een ontzettend grote database. Zou Microsoft deze database intact houden of worden keys na een vastgestelede tijd bijvoorbeeld een half jaar verwijderd

• Clush
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-03 14:53

Clush

Do as I say...

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:19:

Nog 1 laatste zeikvraag, ik was tot recentelijk van plan om binnekort met mijn vakantie geld dat ik bijelkaar heb gewerkt een nieuw mobo+proc te halen. Nou is het daardoor nodig dat ik windows herinstaleer. maar krijg ik daardoor ook problemen met de activatie van windows? Dit word dus geen nieuwe computer maar een upgrade van mijn oude moederbord en processor uit mijn medion pc. Ga er even vanuit dat ik de licentie van PC2 even verwijder(zet er wel 98 op) zodat aleen mijn medion pc als geregistreerd staat.
kan ik bevestigen, heb ik zelf laatst ook gedaan. zorg er voor dat je de juiste windows serial hebt die je ook gebruikte met je oude hardware, en je bent zo klaar.
1st windows installeren en dan telefonisch activeren. wat ik niet helemaal uit je bericht kan opmaken is of je nu 1 of 2 licenties hebt? het lijkt mij namelijk lastig om een serial te gebruiken die al aan je medion gelinkt is... doet er verder niet toe, maar is wel relevant voor een paar van de eerdere reacties.

@duinkonijn: serial en cd zijn nooit aan elkaar gelinkt... dacht je dat ze voor elke cd een wijziging in de productie gingen maken? dan zou een cd inderdaad wel op de prijs schelen (zo'n 1000 euro).

@wizard: we downloaden allemaal wel es wat, maar dit is niet de plaats om dat soort dingen te bespreken.

@makki: die database is er, en ik denk niet dat ze hem na een bepaalde tijd weggooien... het lijkt mij dat alle serials en pc-ID's wel op 1 harde schijf passen

... not as I do.

Verwijderd

elevator schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:26:

[...]
In dit geval is Mac OS X geen fantastisch alternatief aangezien je daar ook licenties voor moet aanschaffen ;)

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een OEM licentie hoort onlosmakelijk bij je pc.
Vandaar dat Microsoft van die stickers gebruikt die er nogal lastig vanaf te peuteren zijn.
Dus.. nog een pc voorzien van XP wil zeggen: nog een keer XP aanschaffen.

[ Voor 7% gewijzigd door LeGato23 op 05-08-2005 09:54 ]

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 17:52
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:07:
Dit is even zomaar een redenering he, of ie klopt weet ik niet

Maar microsoft heeft waarschijnlijk een grote database in beheer met alle keys erin. Dit wordt dus een ontzettend grote database. Zou Microsoft deze database intact houden of worden keys na een vastgestelede tijd bijvoorbeeld een half jaar verwijderd
Dit noemen ze nou wishful thinking - ik denk dat MS wel de resources heeft om een beetje database draaiende te houden :-).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 09:48:
In dit geval is Mac OS X geen fantastisch alternatief aangezien je daar ook licenties voor moet aanschaffen ;)
Was MacOSX niet zo dat je als je een licentie kocht je dit ook op je andere PC's thuis mocht installeren (voor minder)? Dat dacht ik toch..

In ieder geval - je hebt gelijk, het is geen alternatief omdat er zo vaak nieuwe versies van uit komen dat het al met al nog een dure grap wordt :)

In ieder geval - mag ik wel iedereen vragen om niet hier te gaan babbelen over het hoe en wat van omzeilen van beveiligingen van Windows? Ga gewoon akkoord met de restricties die je opgelegd worden door Microsoft of kies voor een alternatief :)

Verwijderd

Topicstarter
@Clusharaw: Ik heb 1 windows licentie gekregen ij mijn medion PC. Toen ik deze voor het eerst opstarten(anderhalf jaar en veel n00b acties geleden) stond windows al geactiveerd op de schijf. Heb in de tussentijd de computer meerdere malen met de zogeheten recovery cd(cd waar ook een rits software opstaat die ik erbij heb gekregen) geherinstaleert. Ik heb nooit windows hoeven te activeren.

Toen PC2 erbij kwam heb ik(toen in mijn onwetenheid, weet pas vanaf dit topic datk maar 1 licentie per PC mag gebruiken) windows geinstaleert met de windows XP SP1 cd die ik van medion erbij heb gekregen. Maar bij deze install op de 2e pc moest ik wel activeren. Dus ik de code van de achterkant van mijn medion Pc overgenomen en ingevoerd. Werd, naar mijn verwachting(omdat ik dus d8 oneindig aantal licenties per pc)geacccepteerd. Die pc komt ook door het genuin windows program. Net als mijn medion kast.

Eergister kwam er een derde PC bij, en ik d8 hetzelfde "trucje" nog eens te kunnen toepassen. Maar toen ik weer mijn key invoerde gaf het activerings programma mij terug dat ik een foutieve code had ingevoerd. Waar ik dus verwachte een melding te krijgen dat de key al geregistreert stond (key=code en code=key) maar die kreeg ik dus niet. Daardoor wask een beetje in de war.

Heb ondertussen besloten om de webwinkel(alternate) van PC3 op te bellen, en daar te vragen of ik toch geen OEM mag bestellen, aangezien we net 5 dagen geleden daar een complete pc hadden bestelt (ff zeggen dat t een foutje was, windows vergeten:P)

Edit: Mac OS X gaat toch al1 maar op apple PCs?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 12:40 ]

Pagina: 1