Beste tweakers
,
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb sindskort een nieuwe PC met een maxtor 250 GB SATA schijf. Mijn moederbord is een MSI Rs480M2 (7093). De hardeschijf werkt gewoon, de drivers zijn geinstalleerd en ik heb er niet veel problemen mee, behalve eentje dan
Telkens als ik de PC opstart krijg ik een foutmelding dat ik niet de goede bootdisk heb ingevoerd.
Wanneer ik echter CTRL-ALT-DEL doe (restart) werkt hij wel gewoon. Wat blijkt nu, bij de eerste keer opstarten heeft de bios mijn HDD nog niet gevonden, bij de tweede wel en hij start dan ook normaal windows op. Ik heb al in mijn bios de bootpriorities bekeken en die zijn verder allemaal goed (diskette/cdrom/HDD). De IDE is als volgt ingedeeld:
Master0:-
Slave0: -
Master1:DVD-ROM
Slave1: DVD-reWriter
master2:de SATA schijf (deze staat er echter pas bij de tweede keer opstarten)
Ik heb al gezocht met search en via google, maar niets wil helpen
Iemand een oplossing?
P.S. ik heb vorige week al eens met de MSI update utility mijn bios geupdate
,bvd
wien
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb sindskort een nieuwe PC met een maxtor 250 GB SATA schijf. Mijn moederbord is een MSI Rs480M2 (7093). De hardeschijf werkt gewoon, de drivers zijn geinstalleerd en ik heb er niet veel problemen mee, behalve eentje dan
Telkens als ik de PC opstart krijg ik een foutmelding dat ik niet de goede bootdisk heb ingevoerd.
Wanneer ik echter CTRL-ALT-DEL doe (restart) werkt hij wel gewoon. Wat blijkt nu, bij de eerste keer opstarten heeft de bios mijn HDD nog niet gevonden, bij de tweede wel en hij start dan ook normaal windows op. Ik heb al in mijn bios de bootpriorities bekeken en die zijn verder allemaal goed (diskette/cdrom/HDD). De IDE is als volgt ingedeeld:
Master0:-
Slave0: -
Master1:DVD-ROM
Slave1: DVD-reWriter
master2:de SATA schijf (deze staat er echter pas bij de tweede keer opstarten)
Ik heb al gezocht met search en via google, maar niets wil helpen
Iemand een oplossing?
P.S. ik heb vorige week al eens met de MSI update utility mijn bios geupdate
,bvd
wien
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 22:07 ]