Opstart Problemen A8N-SLI Premium

Pagina: 1
Acties:

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Hallo allemaal,

Ik heb een tijd geleden voor iemand een systeem in elkaar gezet. Dit bestond uit een X2 4200+ Processor, 1GB Gskill Ram Geheugen, 6600GT XFX. Dit systeem heeft 2 weken goed gelopen, en er was niks mis mee. :)

De gebruiker wilde weer girotel gebruiken, dus moest er een 56k modem in, die is erin gezet, en meteen begonnen de problemen. De computer viel gewoon uit na 2-3 minuten.
Wisselen van de sloten had tot gevolg dat de modem niet meer herkent werd, totdat het hele systeem niet meer boote.Zelfs geen Piepjes of andere foutmeldingen als ik geheugen of iets anders kritieks weghaal.
Ik heb dus al het modem in alle 3 de PCI sloten geprobeert, geen succes.
Clear CMOS had ook geen Succes. ( meerdere malen gedaan)
Wisselen van PCI-Express slot voor de videokaart had ook geen succes.

Het systeem doet niks meer, hij gaat aan, en dat is alles. Uit gaat ie zelfs niet zonder de stroom er abrupt van af te halen.
Zou het kunnen dat dit moederbord langzaam dood aan het gaan was, en nu dus totaal dood is?
Of is er wat anders aan het handje?

Specs:
Tagan 480 Watt
4200+ X2
A8N-SLI Premium
1GB Gskill.
6600GT XFX

Ik weet het echt niet meer, heb alles geprobeerd, maar volgens mij is dit gewoon kapot. :'(

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Werkt het systeem nog zonder die modem? Anders zou ik eens wisselen van modem.

• Niks123Random3
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:51
Zoeveel mogenlijk uit je PC halen, en dan booten. (Proberen)

Edit:
En wat dacht je van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?

[ Voor 57% gewijzigd door Niks123Random3 op 04-08-2005 22:14 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Allemaal al geprobeerd, ook zonder modem. Als je zoveel mogenlijk eruit haalt, blijft ie dit doen.
Zelfs zonder geheugen geeft ie _geen_ piepjes. :(

Ook al doorgenomen, mag niet baten. Komt door dat er ook geen piepjes/vocal msgs worden gegeven.
Je krijgt _geen_ reactie van het systeem, wat je ook doet.

[ Voor 37% gewijzigd door Timo op 04-08-2005 22:17 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Ondersteunde je BIOS standaard al de X2? Dit zou een mogelijk probleem kunnen zijn... Maar apart dat hij het eerst gewoon deed. Werden er ook twee logische processors in bv. taakbeheer aangegeven? En wat als je de batterij er 10 minuten uithaalt, terwijl je OOK de stroom eraf hebt? En dan een zo kaal mogelijke boot proberen?

Verwijderd

daar dacht ik ook aan. 70 % van de problemen wordt opgelost door het nieuwe BIOS 1011 erop te zetten, windows te installeren en stap voor stap steeds de nieuwste drivers erop met telkens een reboot ertussen. Daarna alle windows updates en de kans is groot dat die modem wel werkt.
Als hij niet werkt is hij misschien te oud maar probeer eerst even het bovenstaanden.
Duurt ongeveer 1.30 uur en je kan nog ijsjes en milkey ways tussendoor eten :P
Pagina: 1