Toon posts:

Hardware configuratie: Virtuele Software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een configuratie die geschikt is voor virtuele software, zoals VMware (www.vmware.com) of Virual PC (www.microsoft.com)

(Momenteel gebruik ik hiervoor mijn laptop, echter dit is qua performance geen werkbare situatie)

De volgende punten zijn volgens mij belangrijk voor Virtuele software
- Harde schijf, overweeg een WD Rapid 10k toeren
- 2GB intern
- 64bit processor

Hebben jullie nog tips waar ik en natuurlijk andere geinteresseerden op moeten letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-10 07:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:22:
Ik ben op zoek naar een configuratie die geschikt is voor virtuele software, zoals VMware (www.vmware.com) of Virual PC (www.microsoft.com)

(Momenteel gebruik ik hiervoor mijn laptop, echter dit is qua performance geen werkbare situatie)

De volgende punten zijn volgens mij belangrijk voor Virtuele software
- Harde schijf, overweeg een WD Rapid 10k toeren
- 2GB intern
- 64bit processor

Hebben jullie nog tips waar ik en natuurlijk andere geinteresseerden op moeten letten?
Wat wil je nu precies weten?
Je weet dat je 64bits processor wilt, dus waarschijnlijk AMD64 S939, misschien wel de dualcore versie.
Je weet dat je snelle hardeschijf nodig hebt: Raid misschien een oplossing?
Je wilt 2GB intern: Neem 2x 1GB dual channel kit en je zit wel goed.

Ik weet niet wat je precies op die virtuele pc's doet, maar de performance die je op een "normale" pc haalt haal je echt noooit. Dus om dat proberen te bereiken gaat je niet lukken.

[ Voor 12% gewijzigd door MewBie op 04-08-2005 22:41 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik heel veel vmware, aan te raden is 1gb ram, als je 2 of 3 virtuele machinen wilt starten. War voor type harde schijf heeft niet echt invloed. En als cpu heb ik ervaring met een centrino 1,5 , P4 2800 en een 2500+ Xp, enkel de P4 voeld soepeler aan gewoon omdat deze over 1 gb beschikt en de twee andere systemen over 521 mb.

vb: 2 * win2003 (2 * 256ram geheugen) en 2 * Linux in tekst mode (2 * 32 ram geheugen)

Hopelijk kan dit helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snack, bedankt voor de info. De informatie over de HD is nieuw voor mij. Wat ik voornamelijk merk bij het draaien van virtuele omgevingen is het aantal schrijf acties dat plaats vindt. Vandaar mijn voorkeur voor de snelle schijven.

Dus jij denkt dat hier door niet veel meer performance winst ontstaat?

p.s. MewBie, ik gebruik voornamelijk win2003 omgevingen voor het gebruik van sharepoint, biztalk, axapta en navision

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:58
Zou je nu geen voordeel kunnen halen uit de HT mogelijkheden van de Pentium4's. Relatief goedkoop 'bijna smp' systeempje zou dan een mogelijkheid moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Met virtuele machines ben je vooral intern geheugen nodig. Ik heb wat ervaring met VMware. Het geheugen dat je toewijst aan een virtuele machine wordt ook daadwerkelijk voor de desbtreffende virtuele machine gereserveerd.

Voorbeeld:

Een systeem met 1GB gehuegen.
1 VM Windows XP 256MB
1 VM Windows 2003 server 512MB

De beide VM's nemen nu samen 768MB in van de 1GB, zodat het "echte" systeem 256MB overhoudt. Je moet er dus voor zorgen dat je VM's voldoende geheugen beschikbaar krijgen, maar het "echte" systeem moet ook geheugen overhouden.

[ Voor 43% gewijzigd door _Dune_ op 06-08-2005 00:34 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
VMWare is een mooi product, dat zeker. Het enige is idd dat het nogal veel geheugen snoept... en je kan het wel zo instellen dat het meeste in je swapfile wordt gepropt, maar dat wil je niet. Echt niet. Dan is én je VM-omgeving traag, en je echte omgeving.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 15:06

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb 512 toegewezen aan VMware en draai 1 systeem, vind um nog traag. Is allemaal op een 900 MHz Athlon, 1 GB geheugen PC133.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FrankGuthrie schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 21:33:
Ik heb 512 toegewezen aan VMware en draai 1 systeem, vind um nog traag. Is allemaal op een 900 MHz Athlon, 1 GB geheugen PC133.
Op zo'n systeem zou je als host-os windows xp moeten kunnen draaien en dan misschien win95/98 als guest os erbij. Tweemaal winxp of winxp+win2000/2003 wordt gewoonweg te zwaar als je een beetje snelheid houden wilt.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook de reden waarom ik voor de 2gig intern ga.
Ik twijfel nog wat het beste host-OS is.
Linux (voordeel relatief weinig geheugen)
Windows XP Pro (kan er gebruik worden gemaakt van de VMware Tools, zodat je geen drivers hoeft te installeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:07:
Windows XP Pro (kan er gebruik worden gemaakt van de VMware Tools, zodat je geen drivers hoeft te installeren)
De VMWare Tools gebruik je toch alleen maar in de quest os's?

[ Voor 21% gewijzigd door Gé Brander op 08-08-2005 21:10 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 21:07:
Dat is ook de reden waarom ik voor de 2gig intern ga.
Ik twijfel nog wat het beste host-OS is.
Linux (voordeel relatief weinig geheugen)
De VMware-tools zijn er ook voor Linux, tenminste... ze werken in m'n Novell Linux Desktop, al werkt de cursorintegratie niet zoals in Windows... en het installeren gaat ook niet makkelijk (je moet ze vanaf de command prompt installeren, niet vanuit een GUI, en ik heb geen flauw idee hoe ik dat ding uit moet schakelen...)

We are shaping the future

Pagina: 1