Toon posts:

[Win2k] Install crasht zodra I/O naar disk

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hiya,

Ik zit een vriend van me te helpen met zijn nieuwe sys, bestaande uit o.a. een Asus p4p800x mobo, P4 3.4Ghz (Prescott), 2x1Gb dual-channel RAM dimms, 100Gb Maxtor HDD, Asus ATI-based Radeon 9600

Het lukt maar niet om Win2k te installen, alles werkt totdat er naar de HDD geschreven moet worden en dan beginnen de freezes, crashes en blue-screens. We hebben meteen de HDD getest (uitgebreide checks, plus W2k install op die disk in een ander sys, geen enkel probleem gevonden), de vidkaart geswapped voor een ander, met 1 enkele dimm geprobeerd (beide na elkaar) en verschillende (combinaties van) dimm slots, maar niets werkt.

De sys temperatuur lijkt ok (volgens de bios temp metingen), het enige dat ik op dit moment kan verzinnen is dat beide dimms faulty zijn, iemand nog enig ander idee wat hier de oorzaak van kan zijn?!

Overigens lijkt een Win98 install wél te werken... alhoewel dat dan wel af en toe "General failure writing to drive C:" geeft. Word er een beetje moedeloos van :(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 21:15 ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Lijkt mij ook een geheugen probleem. Draai eens een paar uur Memtest op beide DIMM's apart.
Geen errors? Beide DIMM's erin en doortesten.

http://www.tweakers.net/meuktracker/9910 >> Memtest86+ 1.60.iso (42,5 kB)

Verder zou je ook eens een andere IDE kabel kunnen proberen, alsmede natuurlijk een andere HD in hetzelfde systeem. Dit zal ook een hoop uitsluiten.

[ Voor 24% gewijzigd door Rone op 04-08-2005 21:18 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Memtest gaan we ff doen... net ff een andere IDE kabel geprobeerd, en toen zag de BIOS de HDD niet eens... maybe zelfs dus wel een IDE controlller probleem?!

Andere HDD in dit systeem werkt iig ook niet :/

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:41:
Memtest gaan we ff doen... net ff een andere IDE kabel geprobeerd, en toen zag de BIOS de HDD niet eens... maybe zelfs dus wel een IDE controlller probleem?!
Could be. Probeer alle IDE kabels die je hebt.
Wat gebeurt er als je hem op de Secundary IDE aansluit? (Niet doen tijdens Windows install, maar even om te kijken of hij in elk geval werkt).
Andere HDD in dit systeem werkt iig ook niet :/
En wat wordt hier bedoelt met "werkt niet" ?

[ Voor 10% gewijzigd door Rone op 04-08-2005 21:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
En wat wordt hier bedoelt met "werkt niet" ?
Sorry, ik bedoel, geeft dezelfde troubles.

Memtest is nu onderweg, en er komt een ENORME bak errors uit zetten... lijkt me dus intussen duidelijk waar het probleem zit :/ Rode failures op elk memory address... woah. Bijna een beetje verdacht, zoveel. Lijkt wel alsof dit mobo de ram gewoon helemaal niet pruimt?!

Bedankt voor je moeite & de hulp overigens!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 22:01 ]