Powermoderatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik zat eens voor de gein mn reacties door te kijken, en zag bij een paar "Op deze reactie heeft powermoderatie plaatsgevonden." staan. Als ik op de tekst klik kom ik bij de uitleg van het moderatiesysteem, maar daar staat niets over powermoderatie :) Dus wat houdt dit precies in ?

Ben er gewoon nieuwsgierig naar :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Powermoderaties

Het kan zijn dat je momenteel boven je reactie het volgende ziet staan:
"Op deze reactie heeft powermoderatie plaatsgevonden."

Dit betekent dat een PowerModerator je reactie gemodereerd heeft. De PowerModerator (PM) heeft een aantal mogelijkheden tot zijn beschikking om reacties die te fout staan om rechtgezet te kunnen worden door normale moderators weer goed te zetten. Zo kan de PM een reactie in één keer op een bepaalde score zetten, en het is voor hen dus geen probleem om een post in één keer terug te brengen van +4 naar -1. Tevens kan de PowerMod een foutieve tag corrigeren zonder dat dit van invloed is op de de eindscore. Mocht je een reactie tegenkomen waarop een PowerModeratie is uitgevoerd, dan kun je een verklaring daarvoor terugvinden in het Tweakers.net Moddereter Forum. Dit is tevens de aangewezen plek om een in jouw ogen compleet onterechte moderatie te laten veranderen. Verder kun je er meer informatie vinden over het modereren en de PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat zijn Powermods en wat doen ze?

De primaire taak van powermods bestaat uit het corrigeren van foute moderaties die door de reguliere moddereters (bijna) niet meer te veranderen zijn. Daarbij kun je denken aan reactie die op +4 staat, eigenlijk niet meer dan +1 waard is, maar die te oud of te vaak gemodereerd om nog invloed op de eindscore uit te kunnen oefenen. Voor een reactie die wel de juiste score heeft maar waarbij de tag niet passend is worden de powermodtools niet uit het vet gehaald. Verder zal er worden gekeken naar zaken als bijvoorbeeld links naar warez en pr0n. Ook bij excessief flamen en trollen kan je een PM op je weg tegenkomen. Op dit moment zijn er zeven powermods te weten: botoo, ecteinascidin, Rataplan, JAVA-doctor, Polaris, silentsnow en KeX . Er loopt nog meer crew rond die zo links en rechts krachtpuntjes kunnen uitdelen, maar voor reacties op nieuws en alles daaromheen zijn de genoemde zeven de aanspreekpunten.
[edit]
Enne, FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Aha, ik heb het nooit zien staan toen ik op die info link klikte.
Ik meende dat je bepaalde punten kreeg voor een reactie door die "tweakotine", heeft zo'n powermoderatie dan nog invloed ? :)

Bedankt voor de antwoorden :)

De wijzen komen uit het Oosten!