SatCP schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:19:
Ja dat klopt. DScaler heeft geen ondersteuning voor geluid via de PCI-bus. Slechts enkele programma's kunnen dat helaas. De ontwikkeling van DScaler 4 gaat ook op een ontzettend laag pitje verder zodat de hoop op volledige ondersteuning klein is. Tal van nieuwere tuners zijn nog steeds niet ondersteund door DScaler. Jammer dat de makers al hun pijlen richten op DScaler 5 terwijl dat helemaal niet de DScaler is waar de meeste mensen op zitten te wachten.
Maar terug on-topic... Dat je nu dat kabeltje terug moet gebruiken is maar een kleine tegenslag en valt volledig in het niet door de beeldkwaliteit die DScaler op je scherm weet te toveren. Geen ander programma benadert de beeldkwaliteit van DScaler.
Maar waarom gaat men over op DScaler 5 dan (ik bedoel, ik neem aan dat alle bestaande DScaler 4 features gewoon overgenomen worden maar dan in DirectX omgeving)? Ik vind het trouwens qua gebruiksvriendelijkheid wel een VirtualDUB achtig programma

Bijvoorbeeld toetsenindeling is niet echt handig, de cursors om het beeld te verschuiven ipv zappen... gelukkig kan het wel met scrollwheel maar pgup/pgdown is minder intuitief voor gebruikers die de cinergy en/of pinnacle rommel gewend zijn... Ik kan ook niet vinden waar de output van een capture heengeschreven wordt, hij klaagt dat de schijf vol is en dat kan ook wel als ie c (swap) standaard gebruikt. Codec settings en zo is wel goed te vinden, maar de output dir
Inmiddels gevonden:
http://www.divxland.org/standardavicapture.htm
helaas werkt het veranderen van dat pad niet, lijkt een probleem met de interface te zijn, de edit is onbereikbaar... gelukkig staat alles in een inifile: programma afsluiten en dan DScaler.ini aanpassen...
[
Voor 10% gewijzigd door
jopiek op 07-08-2005 16:29
]