CinergyTv laat alleen splasscreen zien

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 21:06

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb sinds kort problemen met CinergyTV... als ik de applicatie (met terratec cinergy 600 kaart) start, wordt deze er onmiddelijk weer uitgegooid... iemand een idee wat de reden is? inmiddels verschillende uninstalls/installs gedaan, registry en zo proberen te schonen, geen succes ermee helaas...

edit: splas is natuurlijk splash

[ Voor 6% gewijzigd door jopiek op 04-08-2005 20:10 ]

Cogito Ergo Credo

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vergeet die software van Terratec, en gebruik dscaler om tv te kijken. De meegeleverde software is *zo* verschrikkelijk slecht....

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
ja, en de support ook, mijnheer: kunt u die kaart niet ff in een andere pc proppen? en ff alle drivers overnieuw installeren, oohw en vergeet uw videokaart niet...

maar ja, 19" 4U kast haal je niet zo ff uit je rackkast en daarnaast: uiteraard ware alle drivers up-to-date. Viel me toch tegen, de Pinnacle software is overigens nog veel brakker...

Cogito Ergo Credo

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07
ik heb dezelfde kaart..

SOFTWARE WEGSMIJTEN!!! en idd dscaler 4 installeren..

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
jantje112 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 15:29:
ik heb dezelfde kaart..

SOFTWARE WEGSMIJTEN!!! en idd dscaler 4 installeren..
k, ik heb dat gedaan, maar ik krijg geen audio :s beeld is goed overigens...

ik krijg dus wel audio op de out, maar hij moet blijkbaar zo nodig weer via het externe kabeltje (in het verleden hoefde dat niet toen de cinergy software het nog deed!!!) ik heb nu alleen wel een probleem, aangezien de nforce 4 analoge audiorommel niet goed werkt...

[ Voor 40% gewijzigd door jopiek op 05-08-2005 15:52 ]

Cogito Ergo Credo

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:07
Sorry, geluid had ik hetzelfde mee, maar ik gebruikte ook de line out van de tv tuner. Heb ik dus geen oplossing voor.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
jantje112 schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:32:
Sorry, geluid had ik hetzelfde mee, maar ik gebruikte ook de line out van de tv tuner. Heb ik dus geen oplossing voor.
blijkbaar kan descaler het geluid niet direct van de kaart naar een ander kanaal streamen en de cinergy software wel...

Cogito Ergo Credo

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja dat klopt. DScaler heeft geen ondersteuning voor geluid via de PCI-bus. Slechts enkele programma's kunnen dat helaas. De ontwikkeling van DScaler 4 gaat ook op een ontzettend laag pitje verder zodat de hoop op volledige ondersteuning klein is. Tal van nieuwere tuners zijn nog steeds niet ondersteund door DScaler. Jammer dat de makers al hun pijlen richten op DScaler 5 terwijl dat helemaal niet de DScaler is waar de meeste mensen op zitten te wachten.

Maar terug on-topic... Dat je nu dat kabeltje terug moet gebruiken is maar een kleine tegenslag en valt volledig in het niet door de beeldkwaliteit die DScaler op je scherm weet te toveren. Geen ander programma benadert de beeldkwaliteit van DScaler.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
SatCP schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:19:
Ja dat klopt. DScaler heeft geen ondersteuning voor geluid via de PCI-bus. Slechts enkele programma's kunnen dat helaas. De ontwikkeling van DScaler 4 gaat ook op een ontzettend laag pitje verder zodat de hoop op volledige ondersteuning klein is. Tal van nieuwere tuners zijn nog steeds niet ondersteund door DScaler. Jammer dat de makers al hun pijlen richten op DScaler 5 terwijl dat helemaal niet de DScaler is waar de meeste mensen op zitten te wachten.

Maar terug on-topic... Dat je nu dat kabeltje terug moet gebruiken is maar een kleine tegenslag en valt volledig in het niet door de beeldkwaliteit die DScaler op je scherm weet te toveren. Geen ander programma benadert de beeldkwaliteit van DScaler.
Maar waarom gaat men over op DScaler 5 dan (ik bedoel, ik neem aan dat alle bestaande DScaler 4 features gewoon overgenomen worden maar dan in DirectX omgeving)? Ik vind het trouwens qua gebruiksvriendelijkheid wel een VirtualDUB achtig programma :) Bijvoorbeeld toetsenindeling is niet echt handig, de cursors om het beeld te verschuiven ipv zappen... gelukkig kan het wel met scrollwheel maar pgup/pgdown is minder intuitief voor gebruikers die de cinergy en/of pinnacle rommel gewend zijn... Ik kan ook niet vinden waar de output van een capture heengeschreven wordt, hij klaagt dat de schijf vol is en dat kan ook wel als ie c (swap) standaard gebruikt. Codec settings en zo is wel goed te vinden, maar de output dir :S

Inmiddels gevonden:
http://www.divxland.org/standardavicapture.htm

helaas werkt het veranderen van dat pad niet, lijkt een probleem met de interface te zijn, de edit is onbereikbaar... gelukkig staat alles in een inifile: programma afsluiten en dan DScaler.ini aanpassen...

[ Voor 10% gewijzigd door jopiek op 07-08-2005 16:29 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1