Toon posts:

300 W nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe kast besteld met een 235 W voeding, dit is voor een k6-2. Later wil ik er een athlon in miepen maar nu weet ik niet of 235 W wel genoeg is, wanneer heb ik 300 W nodig?

BuTcH!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Alleen een Athlonnetje gaat best.
Wil je ook nog een brander + stevige videokaart hebben dan zal het misschien fout gaan...

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

precies wat Quark zegt die Athlon slupt veel stroom, en als je er nog een GeForce in wilt gaat het neit echt soepl lopen, maar voor die K6 is het wel voldoende

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik heb dus al een GayForce in die K6, die wil ik overzetten naar die athlon dus dan is 300W mischien wel aan te raden?

BuTcH!

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Athlon heeft minstens een voeding van 250 watt nodig. Draai je hierbij ook nog een geforce dan is 300w zeker nodig. Heb je daarbij ook nog veel randapparatuur (veel hdd's enzo) dan kan zelfs een 350 watt voeding niet volstaan, dan moet je zelfs denken aan een extra AT voeding in je kast te plaatsen.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Zwaar overdreven. Ik draai een Athlon 600@750 en een Hercules Geforce DDR op een 235 watt voeding zonder problemen. De nieuwere Athlons (600 Mhz + dacht ik) zijn gemaakt met een 0.18 micron(?) core. Dan is die 300 watt voeding niet echt meer nodig. (Als het maar een goeie voeding is.) Het draait bij mij ook stabiel. :)
(En er zit nog veel meer in de kast; (burner 2 HD's, CDROM, NIC, geluid, enz..))

Met een K6 is het dus helemaal niet nodig...

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En natuurlijk is de ene 300W voeding de andere niet. Ik denk dat je beter een goede 250W voeding kan hebben dan een slechte 300W. En met goed bedoel ik dus 1 die continue de juiste spanningen en amperages levert.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ahaa, dan snap ik het. De voeding die ik wilde kopen koste 250,- dus dan zal dat wel een goede zijn. Bedankt mede tweakers.

BuTcH!

Verwijderd

ik heb dus wel een 300 geplaatst. Hierna geen problemen meer met o.a. een geforce, brander en amd k6. Daarvoor heel veel problemen gehad o.a. spontaan herstarten van de comp en plotseling dood.

Een beetje voeding kost fl 125,= a fl 130,=
Bevestigen en installatie no problem: gewoon kijken hoe de oude zit.

Verwijderd

Mensen verkijken zich vaak op de prijzen van A-kwaliteit voedingen; neem nu Supermicro 300wat redundant cooling supply 200,-
Delta 300watt 300,-. En ik heb het dan nog niet gehad over de 400watt daar leg je voor een Addtronics, Supermicro of Delta al gauw 450,- pietermannen voor neer. Wat deze voedingen nu allemaal gemeen hebben is enerzijds het extreem gestabiliseerd zijn van de voltages en het kunnen trekken van hoge ampereres bij een bepaald voltage. Neem nu de delta die levert bij een Voltage van 12 een maximale ampere van 13. Dit is erg hoog, en vooral belangrijk als je bijvoorbeeld met peltiers denkt te gaan werken. Frappant is wel dat conrad een 400watt voeding heeft voor weinig geld. Ik weet de kwaliteit hier niet van.

Greetinz

Newt
Pagina: 1