Toon posts:

Tv kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit net lekker TV te kijken op mijn televisie hoor ik "poef" en valt de TV uit, geen beeld meer geen lampje van stanby meer. Ik heb hem al een paar keer aan en uit gezet en de stroom er enige tijd afgehaald maar hij doet helemaal niets meer. :'(
Weet iemand misschien wat er is gebeurd? Iemand die dat poef geluid bekend voorkomt?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als hij poef zegt is dat vaak niet goed.
Zijn de apparaten op dezelfde groep ook uitgevallen, dan zou het wel eens zo kunnen wezen dat die stoppengroep er uit is geslagen.
Moet je even naar de meterkast toe, en het schakelaartje terugzetten ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 19:52:
Als hij poef zegt is dat vaak niet goed.
Zijn de apparaten op dezelfde groep ook uitgevallen, dan zou het wel eens zo kunnen wezen dat die stoppengroep er uit is geslagen.
Moet je even naar de meterkast toe, en het schakelaartje terugzetten ;)
Da's inderdaad ook het eerste wat ik dacht, echter werkt de versterker en DVD speler nog wel gewoon. Die zitten op dezelfde stekkerdoos.

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dan is de beeldbuis niet meer goed. Ruik eens aan je tv (bijvoorbeeld bovenkant). Als er iets verbrand ruikt dan is dat doorgebrand.

[ Voor 11% gewijzigd door W00fer op 04-08-2005 20:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
W00fer schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:36:
Dan is de beeldbuis niet meer goed. Ruik eens aan je tv (bijvoorbeeld bovenkant). Als er iets verbrand ruikt dan is dat doorgebrand.
Hij stink wel enorm, alleen geen brandlucht :)

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dannog denk ik.

Verwijderd

Waar baseer je dit op? Ben je tv technicus?
Ben daar in opleiding voor, maar dit lijkt mij meer op voeding. (verbrande onderdelen)
Ik heb nog nooit een beeldbuis gehad die stinkt.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik denk aan een geplofte condensator. Dat stinkt idd behoorlijk en niet naar 'verbrand', en dat kan een redelijke knal geven. Als je handig bent met een soldeerbout (en het is wat ik denk dat het is) dan kun je het 'm zelf repareren. Je kunt 'm ook laten repareren maar dan kost de reparatie toch al snel €60,- (heb in een winkel voor elektronische apparatuur gewerkt). Ik adviseer trouwens het laatste, zeker omdat er door een TV zeer hoge spanningen en gaan, dan is een beetje expertise wel handig.

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
brute51 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:22:
Ik denk aan een geplofte condensator. Dat stinkt idd behoorlijk en niet naar 'verbrand', en dat kan een redelijke knal geven. Als je handig bent met een soldeerbout (en het is wat ik denk dat het is) dan kun je het 'm zelf repareren. Je kunt 'm ook laten repareren maar dan kost de reparatie toch al snel €60,- (heb in een winkel voor elektronische apparatuur gewerkt). Ik adviseer trouwens het laatste, zeker omdat er door een TV zeer hoge spanningen en gaan, dan is een beetje expertise wel handig.
Heb hem een nacht van de stroom afgehaald, hoopte dat dat wat zou opleveren maar hij is echt kapot. Ik ben niet echt handig met de soldeerbout en ben ook bang dat de reparatie te duur zal uitvallen, is het waarschijnlijk dat als ik de kap eraf haal ik kan zien wat er mis is of valt hier weinig te zien waar ik als leek iets mee kan?

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-02 19:29

dodo79

witte dikke tonnie

haha, jij hebt echt geen id waar je het over hebt he.

Zoals ik de klacht van de TS hoor is de voedingtor eruit geklapt.
Dat is de schakeltor in de primaire geschakelde voeding.
Kleinigheidje om te vervangen, en als je een beetje oppast prima zelf te doen, mits je een beetje solderen kan.

omdat het kan!

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Was het een poef geluid of was het meer een POEF geluid? Liet je niet gewoon een scheet?

Laat de MOD maar komen.. ;)

Emos

Verwijderd

Topicstarter
Emos schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:11:
Was het een poef geluid of was het meer een POEF geluid? Liet je niet gewoon een scheet?

Laat de MOD maar komen.. ;)
Haha nee dat was het niet. Het was een vrij zachte poef, zoals je ook hebt als de stroom uitvalt.

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:05
Je neemt het sportief op. Dat waardeer ik. Helaas kan ik je niet helpen....

Emos

Verwijderd

Die tv van mij heeft wat anders, geeft 1 seconde beeld an daarna zwart. na aan en uitzetten weer 1 seconde beeld daarna weer zwart.
Hij doet het dus wel maar heel kort.

Wat kan er hier stuk aan zijn..

Alvast dank voor de antwoorden..

Fred

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Beste Fred,

Als eerste: welkom op GoT.

Ten tweede: Dit forum is geen "vraag en krijg antwoord" forum, maar een discussieforum. Eerst zelf onderzoek doen is een vereiste. Als laatste is hier een vrij strakke forum-etiquette; op deze manier (een topic van 5 jaar oud naar boven halen, iemand anders zijn topic gebruiken voor jouw eigen probleem, posten in het verkeerde forum) voldoe je daar niet aan.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.