Hulp gevraagd met mixen

Pagina: 1
Acties:

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Al een hele tijd zit ik me af te vragen hoe ik nu goede audio mixen kan maken van de radio of een andere audiobron.
Als ik verschillende sets op de radio opneem, zoals laatst van Sensation (nu nog op bandjes) dan kan ik die gemakkelijk mixen met andere bandjes, waardoor je een vette mix krijgt.

Hoe kan dit wat moderner ? Minidisc of cd is denk ik geen optie.

Graag advies.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Audiokabel van headphone/line-out van je radio naar de line-in van je geluidskaart. MixVibes, MixMeister of een van de andere miljoen mixprogramma's en klaar ben je.

(of als je ipv mixen gewoon bedoelt dat je een hele lange opname van de radio wil maken lijkt me dat via de PC al helemaal geen probleem)

[ Voor 32% gewijzigd door Voutloos op 04-08-2005 19:38 ]

{signature}

• W00fer
  • Niet online
Ja ok, maar ik moet echt stukken ertussen kunnen gooien etc etc.
Met bandjes is dat niet zo moeilijk maar mixmeister is slechts een dubbele cd-speler.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Opnemen op de PC met Adobe Audition of soundforge.
Dan kan je knippen en plakken naar hartelust...

Tsss... bandjes.... bestaat dat nog? :+
<<< Lees mijn ondertitel... ;)

[ Voor 26% gewijzigd door remco_k op 05-08-2005 14:01 . Reden: Cool Edit pro rename naar Adobe Audition ]

Alles kan stuk.

• W00fer
  • Niet online
Een bandje werkt vaak nog beter dan al die digitale troep.
Maargoed ik ga het proberen !

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

W00fer schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 11:22:
Een bandje werkt vaak nog beter dan al die digitale troep.
Maargoed ik ga het proberen !
Kom op zeg, vanonder welke steen kom jij nu ineens vandaan gekropen? Nog nooit een computer muziek zien maken?
Je kan echt geweldige dingen doen met software. Het is misschien een drempel om jezelf er eens in te verdiepen maar als je daar even de tijd voor neemt, zeg je bovenstaande nooit meer. Om meerdere redenen niet.

Alles kan stuk.

• W00fer
  • Niet online
Lol, dat denk jij :) Maar iets fysiek in handen hebben is voor mij altijd nog fijner dan dat ik het EERST op de computer moet opslaan (waar ik niet eens altijd bijkan maar soit). Daarom dacht ik van een andere oplossing

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik gebruik traktor werkt mooi. http://www.nativeinstruments.de Kun je software vinden om je computer te veranderen in een muziekproducent ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Herby op 17-08-2005 11:11 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

^^Ik ook ;) Traktor is zekers zeer okay te noemen. Je kan gratis een demo downloaden op http://www.nativeinstrume...os/TraktorDJMixerDemo.exe

Wil je echt casstte blijven doen, (wel stoer oldschool trouwens :7) koop een 2e hands cassttedeck van Nakamichi, Marantz of Sansui, Akai of zoiets op (afhankelijk van budget van 1 euro tot 25 euro voor een hele goede) op Marktplaats en een goedkoop mengpaneeltje van 40 euro en gaan met die banaan!!

[ Voor 37% gewijzigd door under-world op 17-08-2005 11:11 ]

• W00fer
  • Niet online
25 euro dat moet wel lukken. Ken ze alleen niet vinden. Kan jij ze niet voor me vinden ?
Ik heb geen flauw benul waar ik zo'n mooi cassettedeckje kan kopen.

Oldschool is ruig trouwens :)

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Meeste muziek en vooral dance komt tegenwoordig uit pc's. Zelfs synths worden steeds minder gebruikt. Zijn zat softwaresequensers en recordingprogsels waar je je hele zooi perfect mee kan monteren, mixen, fx toevoegen noem maar op. Afhankelijk van de snelheid van je pc kun je tientallen tracks tegelijk laten lopen.

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• W00fer
  • Niet online
Kan je een goede softwaresequenser noemen, ik vind er namelijk teveel.
Pagina: 1