Toon posts:

Etech router type rtbr04, vpn configureren

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb een 4 poorts e-tech router(type rtbr04) van een collega proberen te configureren.Helaas zonder succes.

Nu moet ik bij deze collega van mijn werk een VPN verbinding configureren zodat hij via Chello breedband moet kunnen inloggen op het netwerk van het bedrijf.(Normaal internet werkt prima.)

Als de laptop(win 2000) van het telewerken wordt aangesloten moet er in de router dus een poort worden geconfigureerd om de verbinding met het werk tot stand te brengen.

Standaard staat DHCP geconfigureerd om de LAN poorten van de router een 192.168.1.x toe te wijzen.

Wat kan ik nu het beste doen om dit voor elkaar te krijgen?
( De beste optie zou zijn om op de laptop van het werk geen instellingen te wijzigen, dus automatisch IP adres verkrijgen,dan moet DHCP dus ingeschakeld blijven)

-Gebruik maken van DMZ? En zo ja hoe leg ik dan vast dat altijd het specifieke LAN ip wordt
gebruikt? Na een router reset wordt bij DHCP weer een willekeurig LAN ip toegekend en als deze
anders is dan ingesteld bij DMZ dan werkt die VPN niet meer.

Ik heb geprobeerd DHCP uit te schakelen en met vaste ip adressering te werken, maar dit krijg ik niet voor elkaar. De normale internet verbinding werkt dan ook niet meer.

-Indien er alleen een optie is met DHCP uitgeschakeld dan:
Wat is de juiste manier om met DHCP uitgeschakeld en fixed IP instellingen de internetverbinding
te herstellen en de VPN in te regelen?

Thx _/-\o_

Endy

Verwijderd

Het hangt er allemaal een beetje vanaf wat voor VPN-verbinding dat is.

Ga eerst eens kijken of er niet toevallig een optie 'VPN pass through' in de router is die niet aanstaat. Als je van DMZ gebruik wilt maken is het inderdaad makkelijk om geen DHCP te gebruiken. Vaste adressering moet prima werken; waarschijnlijk ben je vergeten de default gateway en/of DNS-serveradressen in te stellen waardoor internet niet meer werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had even gekeken in de documentatie maar er staat geen VPN passthrough optie in :(

Verder weet ik niet precies hoe het via het bedrijfsnetwerk geconfigureerd is.
Weet je toevallig wel of er een andere mogelijkheid is om met DHCP enabled een VPN in te regelen?

Volgens mij is met DHCP enabled DMZ geen goede oplossing.

Is er met de virtual server optie niet een mogelijkheid om dit in de IP range in te stellen?
Ik kan dan namelijk met DHCP enabled 4 routerpoorten op ip 192.168.1.2 t/m ...5 zetten en deze dan toegang verlenen.

Echter moet ik dan nog met een poortnummer rekening houden?

Thx!

Verwijderd

Als je router DMZ hebt zou ik die gebruiken en er een firewall achter zetten (Linux oid ;))
Met virtual server/port mappen kun je waarschijnlijk een eind komen, zolang ie ook maar VPN doorlaat (denk bij PPTP VPN aan protocol 43 GRE, dus NIET poort 43).

Verwijderd

Topicstarter
ik had al eerder willen replyen maar dr kwam wat tussen.

Het protocol 43 GRE ken ik niet.
Bij virtual server kan ik verschillende poortnummer toevoegen bij de ip range(staat ervoor)

Een reeks staan nl al gedefineerd.

Hoe moet ik het protocol 43 GRE in de virtual server toekennen? Invullen in het kader van de poortnummers?

Ik hoor et wel :)

Ik heb tevens vernomen van de ICT afdeling dat er ook nog wat problemen waren met het profiel van de collega. Aangezien ik met de ICT afdeling al eens vaker verschillende antwoorden kreeg na wat telefoontjes, is mij nu vermeld dat er het e.ea niet goed stond m.b.t het profiel en toewijzing/rechten VPN.

Nu moet er nu 24 uur worden gewacht voordat de collega zijn profiel kan actualiseren.(Dat moet dus eerst via ISDN-ca 30 MB :P ) Daarna zou de VPN settings mbt het profiel goed moeten zijn.

Misschien dat ze bij ICT nu gelijk hebben al heb ik mijn twijfels. Mocht het zondag toch lukken dan meld ik dit topicje af.

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-03 11:08
Is dit probleem nog opgelost? Ik heb namelijk een soorgelijk probleem:
Ik probeer een VPN server bij mijn neefje te draaien en ik wil connecten vanaf mijn client naar hem. Ik krijg echter de bekende error 721, en ook de Event Viewer heeft het over problemen met het GRE protocol.
VPN aan mijn kant werkt prima, heb zelf ook een VPN server draaien voor connectie vanuit school enzo. Geen router/internet limitatie aan mijn kant dus.

Zijn internet:
- Chello Power
- E-tech RTBR04 (Wireless) - http://www.e-tech.nu/Prod...G=N&LANG=N&SUB=Wireless54

De router heeft support voor VPN, zoals op de site staat:
IPSec VPN pass-through
Wil dit nou zeggen dat ik gewoon verbinding moet kunnen maken met de VPN server, of is dit iets anders dan het standaard GRE waarmee gewerkt wordt?

Als dit idd is dat die router GRE support heeft dan begin ik toch Chello te verdenken, wie weet staan zij het niet toe om GRE verkeer te hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Ruuddie op 26-06-2007 00:08 ]

Pagina: 1