Toon posts:

Ruis; afhankelijk van o.a. muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké, ik zit nu met een probleem waar ik de oplossing echt niet van kan vinden, ik zal het zo volledig mogelijk uit proberen te leggen.

Het Probleem
Ik hoor dus continu een ruis op mijn boxen, en beweeg ik met mijn muis verandert de toonhoogte een beetje, als ik een programma opstart hoor ik dat ook op mijn boxen aan de ruis. Als ik een game speel, hoor ik de ruis helemaal sterk.

Omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden, en een filmpje nog meer: *klik* :)

Geprobeerde Oplossingen
- Zoekfunctie
- Andere boxen
- Drivers update
- Geluidspaneel sliders gemute
- Boxen ver weg van alle kabels

Hardware
- Creative Inspire 5.1 P5800
- Geluid onboard @ Asus 939 A8V DELUXE/WIFI-G

Hoop dat er iemand is die een oplossing weet,

Edit
Mischien goed om te vermelden, sinds ik dit probleem heb, was het geluid ook ineens zachter.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 19:13 ]

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Heb je al geprobeerd met een muis aan een draadje? Kun je het kanaal wijzigen vna je draadloze muis?

Waarom? Omdat het kan!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen bij muisbewegingen, ook bij andere dingen.
Maar ik wil het best proberen.

Verwijderd

Off topic:

ik moet echt wat aan mijn oren doen want ik hoor echt geen veranderingen in de ruis :/

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Zoals ik het merk bij dat filmpje veranderd de ruis in een zwaardere toon bij het bewegen van de muis en terwijl het beeld is ingezoomed op de box.
Ik zou als ik TS was dit ook nog even checken:
  • Aarde van PC (ook randaarde stopcontact?)
  • Alle kabels goed aangesloten op de PC (zonder monitor op mijn notebook anagesloten brommen mijn extern anagesloten boxen ook, met monitor aangesloten niet; in mijn geval heeft dat te maken dat een notebook niet geaard kan worden via de netvoeding oid, alleen maar via die monitor met randaarde)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem doet zich sinds kort voor, en de pc staat hier als ongewijzigd iets minder als een jaar. Ik denk dus niet dat het aan de aarde of monitor zal liggen.

En nee, ik heb recent ook niets gewijzigd aan de opstelling.

Alniettemin bedankt voor jullie reacties!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06-2025
Hmm.. vaag. De subwoofer bij ons op het werk maakt ook dat soort geluiden. Daar helpt het echter om de kabel van de muis anders neer te leggen.

Vroeger kreeg ik ook heel makkelijk dat soort herrie uit mijn speakersetje, maar deze maakte gebruik van de 12v voedingsspanning intern van de computer. Dit gaf dus ruis, herrie als de hdd bezig was en herrie als de cpu het wat zwaarder had.

Is niet de voeding van je subwoofer slechter aan het worden? Probeer het eens met een hoofdtelefoon op je uitgang van de geluidskaart...

If it ain't broke, fix it till it is...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb een muis met draad geprobeerd, hielp niet.

Ook heb ik boxen eraf gehaald en koptelefoon erin gestopt, ruist blijft.

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:00
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:07:
Het probleem doet zich sinds kort voor, en de pc staat hier als ongewijzigd iets minder als een jaar. Ik denk dus niet dat het aan de aarde of monitor zal liggen.

En nee, ik heb recent ook niets gewijzigd aan de opstelling.

Alniettemin bedankt voor jullie reacties!
Dat denk nu juist wel. Zulke problemen hebben heel vaak iets met aarde te maken, ook als het probleem daarvoor niet bestond bij de zelfde situatie. Zo heb ik onlangs een Iyama 430 TFT monitor zien sterven omdat hij niet aan de aarde aangesloten was voor 1,5 jaar. heeft het altijd goed gedaan, en opeens ging hij flippen. De enige andere overgebleven mogelijkheid zie ik in een defecte geluidskaart.

Dus ik zou twee dingen proberen:
1) probeer een stopcontact met aarde (ook als dat bij de buren is).
2) probeer een andere geluidskaart.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:55

dotcode

///\00/\\

Misschien delen je usb en geluidskaart resources zoals een irq kanaal of zo waardoor ze elkaar storen...

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07-2025
je onboard geluidskaart kan last ondervinden van straling of weet ik het van andere componenten in je kast. Dit geluid komt mij niet onbekend voor. Mijn onboard kaart had hier ook last van, toen ik een nieuwe geluidskaart erin heb gestopt (PCI) was het weg.

[ Voor 4% gewijzigd door .zolder op 05-08-2005 13:15 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

MIsschien wordt je voeding gewoon erg gaar. Zijn je lijnen een beetje stabiel ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga even een geaard stopcontact zoeken, en dit niet werkt heb ik nog wel een nieuw geluidskaartje liggen, duw ik die er even in.

Als dat werkt kan ik een winkel verblijden met de verkoop van een 5.1 kaartje :)

Bedankt.

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Dit komt me bekend voor. Zet bij de volume regelingen eens alles behalve de "master uit" op dempen. Als het probleem dan weg is ga een voor een de andere bronnen weer open zetten tot je weet welke de ruis veroorzaakt (vaak een analoge) en laat die dan dicht. (hopen dat het er geen een is die je nodig hebt)

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
goeievraag schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:10:
Dit komt me bekend voor. Zet bij de volume regelingen eens alles behalve de "master uit" op dempen. Als het probleem dan weg is ga een voor een de andere bronnen weer open zetten tot je weet welke de ruis veroorzaakt (vaak een analoge) en laat die dan dicht. (hopen dat het er geen een is die je nodig hebt)
Daar zou ik het ook zoeken. Zoiets komt veelal van de "AUX IN" of "CD IN", aansluitheaders die op het moederbord zitten maar die niet gebruikt worden gaan ruisen. Kwestie van die dempen. :)

Verder zou het probleem idd in de aarding kunnen zitten, maar hier zou ik mijn geld op inzetten. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:13:
[...]

Daar zou ik het ook zoeken. Zoiets komt veelal van de "AUX IN" of "CD IN", aansluitheaders die op het moederbord zitten maar die niet gebruikt worden gaan ruisen. Kwestie van die dempen. :)

Verder zou het probleem idd in de aarding kunnen zitten, maar hier zou ik mijn geld op inzetten. :)
In dat geval had je echt de jackpot gewonnen!

Het lag hier inderdaad aan! (ik moes wel even via eigenschappen meerdere sliders tevoorschijn halen) maar de ruis is weg nu!

Echt bedankt! :*) _/-\o_

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:48
Ik heb hier hetzelfde probleem alle bovenstaande stappen gevolgd.
Echter zonder succes.

Op het moment dat ik mijn Master ga dempen is het netjes stil, zodra ik deze openzet begint de ruis. Ik heb alle andere opties (inclusief de nog te activeren) gedempt..

Zijn er nog meer dingen waar dit probleem door kan ontstaan??

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:17
thefox154 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:26:
Ik heb hier hetzelfde probleem alle bovenstaande stappen gevolgd.
Echter zonder succes.

Op het moment dat ik mijn Master ga dempen is het netjes stil, zodra ik deze openzet begint de ruis. Ik heb alle andere opties (inclusief de nog te activeren) gedempt..
Met "inclusief de nog te activeren" bedoel je dat bij bij Options > Properties > Playback alles aangevinkt hebt?

Het lijkt me eigenlijk nogal vreemd als je alles dempt en nog wel iets hoort, maar neits meer hoort als je je master dempt. Volgens mij is het dempen van "master" softwarematig namelijk gewoon gelijk aan "alles dempen"...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:48
Het is ook vreemd :+

Ik bedoen dan inderdaad de zojuist genoemde opties allemaal gedempt.
Bij opnemen MOET je een optie selecteren. Echter Het maakt niet uit welke optie geselecteerd wordt. De ruis blijft.

Ik zal straks mijn kast ff loshalen, de kabel van de cdrom --> mboard omdraaien. Dat is het laatste wat ik kan verzinnen, dat deze misschien verkeerd omzit??

edit: was helemaal vergeten te zeggen wat voor mboard we het over hebben,
Gaat om een ASROCK 775-DUAL880Pro (via chipset) met een Logitech 2.1 setje.

[ Voor 19% gewijzigd door thefox154 op 13-08-2005 09:01 ]

Verwijderd

Is het misschien geen serieuse optie om er een andere geluidskaart in te steken? Desnoods een van een paar tientjes. Of je garantie claimen?

->Deze ruis wordt veroorzaakt omdat je onboard geluid hebt. Een storing en je krijgt dat. Ik heb deze geluiden ook, maar dan in heel lichte mate. Vooral tijdens 3Dmark is het met een hoofdtelefoon redelijk hoorbaar bij mij, maar nog niet ergelijk.

Ik heb namelijk hetzelfde moederbord als TS.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 09:40 ]

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 10:56

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:37:
->Deze ruis wordt veroorzaakt omdat je onboard geluid hebt. Een storing en je krijgt dat. Ik heb deze geluiden ook, maar dan in heel lichte mate. Vooral tijdens 3Dmark is het met een hoofdtelefoon redelijk hoorbaar bij mij, maar nog niet ergelijk.
Dit is niet waar. Ik hoor de geluiden ook wel eens, maar ik heb geen onboard-sound (uitgeschakeld) maar een SoundBlaster Audigy. Het lijkt inderdaad door het niet aarden van de PC te komen.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Pagina: 1