[XPpro] Bestanden encrypten

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
zo meld ik me nu aan op mijn computer:

windows op laten starten
windows vraagt om diskette met paswoord gegevens.
ik duw de diskette erin
welkom scherm volgt.
ik druk mijn paswoord in
computer laad verder bureaublad en dergelijke.

zo kan niemand mijn paswoord kraken. Maar als je bij mij gegevens wilt kan je nog steeds simpel een knoppix cd of een andere linux of windows erlangs zetten en je kan heel fijn bij mijn data. en dit wil ik dus niet. dus wil ik al mijn data encrypten. en dat alleen ik de gegevens kan zien. weet iemand een makkelijke manier om dat te doen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoek eens op EFS ? :)

Software Algemeen >> Windows Operating Systems

[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 04-08-2005 18:59 ]

• Avvd
  • Niet online
ow stom dat ik daar niet aan gedacht had 8)7 maarja bedankt voor het 3 letterig antwoord. :*) dat zocht ik eigenlijk gewoon een simpele manier

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 03:17

Gerco

Professional Newbie

Misschien ten overvloedde, maar zorg dat je een rescue disk maakt voor je EFS key. Er zijn hier al iets teveel topics geweest van mensen die niet meer bij hun files konden omdat ze dat niet hadden gedaan voor een windows reinstall.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Avvd
  • Niet online
ja ik was er een hele tijd geleden ooit mee bezig geweest. maar was vergeten dat het bestond :)
ik heb nou mijn usb stick die als diskette station dient. daar zet ik dan die key op (usbstick is wat betrouwbaarder dan een diskette).

Edit:
ik heb nou op alle bestanden die encryptie toegepast. maar als ik onder een andere windows install ga opstarten. kan ik de mappen nog gewoon openen. en de bestandsnamen zien. maar als ik dat een bestand open dan krijg ik een leeg bestand omdat er niet genoeg toegangsrechten zijn. maar ik wil gewoon dat de mappen niet toegangelijk zijn. kan dit ook met ESF.
en ook als ik het bestand via het netwerk kopieer is het bestand gewoon leesbaar zonder enige moeite.

[ Voor 51% gewijzigd door Avvd op 05-08-2005 01:22 ]

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-03 03:17

Gerco

Professional Newbie

Lees dit eens: http://www.jakeludington....l_data_in_windows_xp.html

Hier leggen ze uit hoe je je hele disk kan encrypten en nog wat van dat soort dingen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1