[XP] Software uitrollen bij gebruikers zonder admin rechten*

Pagina: 1
Acties:

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Is het mogelijk om bijvoorbeeld Office uit te rollen via een Group Policy bij niet-administrator gebruikers?

Ik weet dat handmatig Office installeren met een lokale administrator account kan, en dat daarna een niet-administrator op de zelfde computer ook office kan gebruiken.

In Group Policy is er wel iets van dat Windows Installer met hogere rechten kan worden uitgevoerd, maar ik las ook dat hier misbruik van gemaakt kan worden.

Is er een veilige manier om Office uit te rollen zonder gebruikers administrator rechten te geven?

Developer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Dan kan ik die even in je topic titel zetten cfr. de Windows Operating Systems Policy :)

Verder - lees jezelf eens een beetje in over GPO's en dergelijke - er is veel informatie over te vinden en die informatie zal ook jouw vraag beantwoorden :)

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Topicstarter
Het gaat om 2000/XP clients en Windows 2000 servers. Ik ben al een paar weken op zoek naar sites met info (wown.com, mcseworld, windowsitpro, microsoft technet) maar ik vind altijd alleen maar info waar nooit iets bij staat over gebruikers zonder admin rechten.

Developer

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

En heb je het al eens geprobeerd? Misschien is er wel een reden waarom dat nooit expliciet vermeld is :)

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 16:58
gebruik je een msi met een mst?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-03 16:58

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Het hebben van adminrechten maakt niets uit voor MS Office instal via GPO. Anders gooi je de GPO op computer niveau, dan wordt de software geinstalleerd door het system account en die heeft natuurlijk veel meer rechten dan user piet.

Check ook de ORK tools uit, daarmee zet je de installatie volledig naar jou hand, als laatste gooi je natuurlijk ook de Office specifieke administrative templates in een policy :)

Beide zaken vind je bij gratis Microsoft / site x

[ Voor 34% gewijzigd door Yalopa op 04-08-2005 19:38 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1