Toon posts:

Pc start op, crasht, en geeft nu geen kick meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vakantie kost altijd duurder dan je denkt.. niet alleen de reis zelf, maar de leuke geintjes die tegenkomt als je eenmaal thuis bent.. lopen ook altijd erg op. Dit jaar, net als alle andere jaren.. ook weer een probleem met de pc.

Ik kom gister thuis, wil mijn pc opstarten.. tot zover geen probleem, ben net bij windows aangekomen, *pats* zwart scherm, pc valt zo uit. Nou vreemd denk ik, gewoon maar weer opnieuw proberen. Dus niet! Pc geeft geen enkele kick meer, heb trouwens gewoon de stroom de gehele vakantie eraf gehad, dus er kan niets gebeurt zijn in de tijd dat ik weg was. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het mijn voeding is... maar hoe kan ik dit nou met zekerheid zeggen voordat ik dadelijk weer zo'n kreng voor 70 euro aanschaf.. en dat het nog steeds niet mijn voeding blijkt te zijn? :(

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
ruiken, waar ruikt het naar die ozon lucht, die nare lucht. misschien kun je het zelfs wel zien aan de binnenkant van je case...

schroeven en op onderzoek uit jij! :)

http://specs.tweak.to/12504

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ergens een voeding lenen van iemand en het daar ff mee proberen als dat mogelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm beetje me neus gevolgd, niet echt veel kunnen vinden. Heb mijn voeding losgekoppeld, komt een klein beetje "vreemde" geur uit. Maar is niet echt extreem. Probleem is dat ik niemand ken, die zo even een voeding heeft liggen. Ga er bij deze maar gewoon van uit dat het aan de voeding ligt...

Verwijderd

Als je niet gewoon bent om aan je pc te sleutelen zou ik je aanraden om gewoon naar een winkel te gaan waar ze voedingen verkopen. Vaak hebben die een testvoeding of zo liggen. Als het dat maar is zullen ze je niets extra aanrekenen. Als het toch de voeding niet is ben je direct op een goede plaats om het probleem te helpen zoeken.

Als er toch iets anders kapot is kan je blijven zoeken.

De kans is wel groot dat het inderdaad maar de voeding is. Maar het kan ook de kabel, het moederbord,...

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon zijn om aan je pc te sleutelen?

Gewent ben ik het wel, ben alleen dit probleem niet gewent, en dat is dus eventjes wat anders. Niet elk probleem is vanaf de buitenkant te zien, en niet elk probleem is zichtbaar. Logischerwijs zou ik gewoon zeggen dat het aan me voeding ligt, omdat niets meer brand of werkt als ik de power knop aan druk.

Ik kan inderdaad kijken of ze bij de hardware boer een test voeding hebben liggen, maar ik betwijfel zeer of ze dat hebben. Wie brengt die dan nog terug als zijn pc er lekker op werkt.. gratis is altijd beter dan betalen. En om nou mijn hele pc daar heen te brengen voor iets wat ik (waarschijnlijk) zelf ook wel kan oplossen, gezien mijn ICT diploma, vind ik ook weer iets te ver gaan.

Maarja, laat ik maar eerst eens testen of het idd de voeding is, zo niet, zien we wel weer verder.
Pagina: 1