Toon posts:

Outlook system folders hebben verkeerde naam...

Pagina: 1
Acties:
  • 4.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mui grande problemo hier. Ik ben bezig met de recovery van een Exchange 2000 server welke ongenadig hard op z'n bek is gegaan. Users en data heb ik terug alleen is, omdat ik meteen mail af wilde laten leveren, de taal van de folders waar gegevens op afgeleverd worden verkeerd. (Engels i.p.v. Nederlands)

Na het teruglezen van de data uit de oude EDB's (Dank u Ontrack) Staat er dus b.v. een folder Calendar en een folder Agenda. Agenda bevat de oude gegevens, Calendar de nieuwe.

Nu weet ik de standaard methode: export naar PST import in de juiste map en dan de map hernoemen. Maar dit is met 70+ gebruikers geen doen. (Liever niet in ieder geval)

Wat ik liever doe is de map agenda taggen als zijnde actieve folder waar agenda gegevens in opgeslagen worden. Hoef ik alleen nog de gegevens uit inbox naar postvak in te moven en dat is een stukkie makkelijker + minder kans op prob's.

Dacht dat dit met MDBVU32 kon maar ik kan geen artikel meer vinden waarin dit verder wordt uitgelegd. Iemand anders nog briljante ideeen? (Gegevens bewerken middels de M: schijf b.v.?)

Insteek zou in ieder geval moeten zijn: zo min mogelijk kans op problemen zoals doublures en problemen met herhalende afspraken.

Iedere hulp wordt erg op prijs gesteld!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

outlook /resetfolders - doet dat niet wat je wil?

• Robbrs8
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-02 13:48
Exmerge!!!

Exporteer alle mailboxen mbv exmerge, en importeer deze weer.
In exmerge kun je taalinstellingen meegeven, wat dus nu engels (of een andere taal is) kun je zo vrij makkelijk in het nederlands krijgen (al duurt exporteren/importeren voor 70+ mailboxen wel even....)

• Zoetjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01-2024
elevator schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:23:
outlook /resetfolders - doet dat niet wat je wil?
Kleine opmerking: Dit is een Outlook 2003 only functie
Bedoelde eigenlijk ondetstaande /resetfoldernames (geloof inderdaad dat dat de juiste syntax is)

[ Voor 22% gewijzigd door Zoetjuh op 04-08-2005 23:13 ]

Verwijderd

Gebruik outlook /resetfoldernames.

Let op: Landinstellingen op de client moeten wel Nederlands zijn!

Ik heb het een tijd geleden gebruikt, ik had voor de zekerheid eerst alle mail/items in outlook van de gewone nederlandstige map verplaatst naar de engelstalige systeemmap.
Vervolgens de "normale" nederlandstalige map verwijderd en toen bovenstaande opdracht gebruikt.
Weet niet of bovenstaande een vereiste was, maar wilde toen geen risico lopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, outlook /resetfoldernames werkt niet. Het commando lijkt helemaal niets te doen. Regional settings op NL, nederlandse Outlook client.

Het lijkt wel of resetfoldernames engelse mappen aanmaakt.

btw: Ik heb OL2003 gebruikt, ga het nu nog even testen met OL2002: geen verschil.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 10:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ben er deels uit. Laatste vraagje: hoe groot is het risico dat ik neem als ik normale e-mail folders (dus niet de agenda) manipuleer doormiddel van ExIFS (M-Drive)

Iedereen is als de dood voor aanpassingen via die drive maar als je het archief bit niet aanpast zou het volgens mij moeten kunnen. (Scriptje voor moven van items uit NL folders + subitems naar EN folders)

Agenda doe ik dan via export/import. Zodra de folders engelse namen hebben gebruik ik http://www.ntx.at/consulting/c_ofnc20_dok.htm deze tool om de NL namen toe te passen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Robbrs schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:23:
Exmerge!!!

Exporteer alle mailboxen mbv exmerge, en importeer deze weer.
In exmerge kun je taalinstellingen meegeven, wat dus nu engels (of een andere taal is) kun je zo vrij makkelijk in het nederlands krijgen (al duurt exporteren/importeren voor 70+ mailboxen wel even....)
+ dat je met exmerge gelijk je SIS kwijt bent....

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat is ie vermoedelijk toch al aangezien ie Ontract PowerTools heeft gebruikt om z'n database te "redden" :)

• bommel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 10:46
Ik gebruik altijd deze tool, overigens kan het met de oude Exchange Client ook, maar dan moet je iedere mailbox openen. Met de genoemde tool kun je het ineens voor alle mailboxen doen. Om de tool te gebruiken heb je dacht ik wel mapi(32).dll en/of cdo.dll nodig.

Outlook Set Folder Language utility:
With the Outlook Set Folder Language utility you can rename default Outlook folders (e.g Inbox, Calendar, Tasks, etc.) to another language.
Language support for German, French, English, Italian, Spanish, Dutch, Danish, and Swedish.
Pagina: 1