Toon posts:

explorer hangt 5 min na reboot daarna niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een heel vervelend probleem waar ik de oorzaak maar niet kan van achterhalen:

Ik heb voor een klant een computer geïnstalleerd:

Asus K8N S754 nForce3 250Gb ATX
3 Ghz cpu
1 Gig ram
maxtor schijf van 160 Gb
Asus ATi Radeon 9550 128Mb DDR4 TV Out & DVI
...

Het installeren van de computer gaf geen problemen. Wanneer de klant de computer een tijdje in gebruik heeft doet het volgend probleem zich voor:

Computer start op zoals gewoonlijk, geen probleem op programma's te openen en dergelijke tot hij in het bestandssysteem wil komen (verkenner openen of een document met een programma openen). Eens hij verkenner of dergelijke wil openen hangt de computer 5 minuten om vervolgens weer normaal te werken. Het is alleen de eerste keer na het opstarten dat hij hangt daarna werkt hij weer perfect.

Ik heb alle drivers geïnstalleerd (degene die bij het product staken en ook eens de laatste versies van internet). Een herstelpunt terugzetten help wel maar na een tijdje steekt het probleem weer de kop op.

Ik heb wat proberen te zoeken maar ik ben niet echt iets bruikbaars tegengekomen (mss omdat ik te vage zoektermen ingeef maar ik weet niet echt waar beginnen te zoeken?)

Iemand iets gelijkaardigs tegengekomen? In welke richting moet ik gaan zoeken (geheugen is nagekeken en geen probleem, cpu ook dus ik denk dat het sofwarematig is). Mss ergens een setting in het windows register?

De computer hangt niet aan internet, virussen en spyware zijn toch nagekeken maar zoals verwacht geen resultaten.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien heb je last van een kapotte schijf / ide kanaal.
Test je harde schijf eens met een diagnosetool (in dit geval maxblast).
Kijk anders eens bij je apparaatbeheer, en verwijder je ide kanalen. Start hem dan opnieuw op en hij zal ze automatisch vinden. Misschien dat het werkt ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)