Een kennis van me wou wat video's gemaakt met een camrecorder overzetten naar DVD, dus zijn we op zoek gegaan naar hardware hiervoor; iets simpels, geen poes-pas.
Als snel kwamen we op een Pinnacle TV kaart, de PCTV Rave om precies te zijn. Zou samen moet werken met Pinnacle Studio volgens de handleiding, en kon hij ook nog eens TV kijken als die zich verveelt. Kaart besteld, binnengekomen, ingebouwd...
En daar begonnen de problemen, installatie van de software en drivers lukte prima, alleen bij het zoeken van de zenders of gewoon TV (proberen te) kijken kreeg je pardoes een blauw scherm. En opnemen/capturen via Studio deed die ook niet, de foutmelding 'Capture Error' verscheen telkens. We hebben toen de laatste update voor Studio 8 gedownload en geinstalleerd (geloof 8.2.17?), maar nog steeds konden we niet opnemen en tot overmaat van ramp was 'Composite' en 'S-video' als input verdwenen (waar de camera juist opzit), alleen 'Tuner' was beschikbaar
.
Aangezien het al een oude/volle/troep installatie was, heb ik Windows XP Home (sans-SP1/2) eraf gegooid en er een versie installatie van Windows XP Professional (met SP2) erop gezet. Nieuwste driver voor de TV kaart gedownload (orginele driver op CD werkte niet met SP2), en hopen dat het werkt. Niet dus
, wel konden we nu TV kijken, maar stabiel was het niet, systeem sloeg regelmatig vast als het TV programma open stond en de laatste tijd slaat het systeem ook vaak vast zonder dat de TV kaart word gebruikt.
Ook opnemen van video via Studio werkte nog niet, weer 'Capture Error'. En de laatste update ervoor geeft dezelfde problemen; geen 'Composite' en 'S-video' inputs meer en niet willen opnemen.
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Andere driver versies
-Updates voor de software (Studio)
-Systeem opnieuw geinstalleerd met 'up-to-date' besturingssysteem
-Lopen 'rommelen' met codec's; helpt niks.
-Gegoogled; geen oplossingen/mogelijke problemen gevonden
-Op de site van Pinnacle voor oplossing gezocht, nada
-Pinnacle support gemaild (2x); geen gehoor ondanks hun '24-hour response'
-Alternate (waar we de kaart gekocht hebben) gemaild, nog niets gehoord.
Volgens mij heb ik alles gedaan wat mogelijk is, misschien is er hier iemand die een idee heeft waar het probleem ligt en wat er aan te doen valt?
Of is de kaart zelf gewoon defect, wat ik onderhand begin te geloven...
Specificaties systeem:
-AMD Duron processor
-512mb geheugen
-Maxtor 80gb S-ATA (2x, in RAID-1)
-Highpoint S-ATA controller
-TNT2(?) videokaart
-Geluid onboard
-PCTV Rave TV-kaart
-Windows XP Home -Windows XP Professional (SP2)
-Pinnacle Studio 8
Als snel kwamen we op een Pinnacle TV kaart, de PCTV Rave om precies te zijn. Zou samen moet werken met Pinnacle Studio volgens de handleiding, en kon hij ook nog eens TV kijken als die zich verveelt. Kaart besteld, binnengekomen, ingebouwd...
En daar begonnen de problemen, installatie van de software en drivers lukte prima, alleen bij het zoeken van de zenders of gewoon TV (proberen te) kijken kreeg je pardoes een blauw scherm. En opnemen/capturen via Studio deed die ook niet, de foutmelding 'Capture Error' verscheen telkens. We hebben toen de laatste update voor Studio 8 gedownload en geinstalleerd (geloof 8.2.17?), maar nog steeds konden we niet opnemen en tot overmaat van ramp was 'Composite' en 'S-video' als input verdwenen (waar de camera juist opzit), alleen 'Tuner' was beschikbaar
Aangezien het al een oude/volle/troep installatie was, heb ik Windows XP Home (sans-SP1/2) eraf gegooid en er een versie installatie van Windows XP Professional (met SP2) erop gezet. Nieuwste driver voor de TV kaart gedownload (orginele driver op CD werkte niet met SP2), en hopen dat het werkt. Niet dus
Ook opnemen van video via Studio werkte nog niet, weer 'Capture Error'. En de laatste update ervoor geeft dezelfde problemen; geen 'Composite' en 'S-video' inputs meer en niet willen opnemen.
Wat heb ik zelf al gedaan?
-Andere driver versies
-Updates voor de software (Studio)
-Systeem opnieuw geinstalleerd met 'up-to-date' besturingssysteem
-Lopen 'rommelen' met codec's; helpt niks.
-Gegoogled; geen oplossingen/mogelijke problemen gevonden
-Op de site van Pinnacle voor oplossing gezocht, nada
-Pinnacle support gemaild (2x); geen gehoor ondanks hun '24-hour response'
-Alternate (waar we de kaart gekocht hebben) gemaild, nog niets gehoord.
Volgens mij heb ik alles gedaan wat mogelijk is, misschien is er hier iemand die een idee heeft waar het probleem ligt en wat er aan te doen valt?
Of is de kaart zelf gewoon defect, wat ik onderhand begin te geloven...
Specificaties systeem:
-AMD Duron processor
-512mb geheugen
-Maxtor 80gb S-ATA (2x, in RAID-1)
-Highpoint S-ATA controller
-TNT2(?) videokaart
-Geluid onboard
-PCTV Rave TV-kaart
-Windows XP Home -Windows XP Professional (SP2)
-Pinnacle Studio 8