Na een half jaar ten einde raad:
mobo: Asus P5AD2E Premium
Proc: P560
videokaart 6600GT
Verder het standaard werk: 4 WD schijven 200 GB; Nec brander; asus DVD speler
De pc springt op de meest vreemde momenten plotseling uit en gaat vanzelf weer aan. Tevens vertoont de grafische kaart kuren. De ene keer gaat alles prima, de volgende keer krijg ik verstoord beeld tot alles bevriest en de boel weer vastloopt.
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- voeding vervangen is nu (Thermaltake PurePower 480)
- grafische kaart vervangen - van een X600 naar een Asus 6600 GT
- Zalman koelers op de processor en grafische kaart gezet
- pc aangesloten op stopcontact met randaarde
- wake on lan staat niet aan
- laatste bios mobo geflashed
- geheugen vervangen
- slotpower van de graf kaart op max / auto etc
Herinstallatie van Windows helpt niet (laatse nvidia drivers ook geinstalleerd)
De temperatuur van de processor zit op het randje - tussen de 60 en 70 graden. Die van de 6600GT is prima in orde (rond de 50 graden).
Vreemd is dat beide grafische kaarten exact dezelfde problemen vertonen. Het begint met een kleine vertekening, vervolgens wordt het beeld nauwelijks meer ververst tot een complete crash
Opmerkelijk: met de standaard processor koeler had ik altijd last van de "new processor found" foutmelding. Die is verdwenen toen ik de zalman koeler er op zette.
Ik weet het niet meer. Zou het moederbord de oorzaak kunnen zijn? Ik klok niks over - alles draait op standaard instellingen.
Mijn oplossing nu is: UT2004 starten na opstarten pc - goed beeld, dan heb ik geen probleem. Vertekend beeld -> uitzetten en opnieuw proberen. HEt maakt niet uit of ik de pc volledig spanningsvrij heb gemaakt (met de schakelaar op de voeding) of niet
mobo: Asus P5AD2E Premium
Proc: P560
videokaart 6600GT
Verder het standaard werk: 4 WD schijven 200 GB; Nec brander; asus DVD speler
De pc springt op de meest vreemde momenten plotseling uit en gaat vanzelf weer aan. Tevens vertoont de grafische kaart kuren. De ene keer gaat alles prima, de volgende keer krijg ik verstoord beeld tot alles bevriest en de boel weer vastloopt.
Wat heb ik inmiddels gedaan:
- voeding vervangen is nu (Thermaltake PurePower 480)
- grafische kaart vervangen - van een X600 naar een Asus 6600 GT
- Zalman koelers op de processor en grafische kaart gezet
- pc aangesloten op stopcontact met randaarde
- wake on lan staat niet aan
- laatste bios mobo geflashed
- geheugen vervangen
- slotpower van de graf kaart op max / auto etc
Herinstallatie van Windows helpt niet (laatse nvidia drivers ook geinstalleerd)
De temperatuur van de processor zit op het randje - tussen de 60 en 70 graden. Die van de 6600GT is prima in orde (rond de 50 graden).
Vreemd is dat beide grafische kaarten exact dezelfde problemen vertonen. Het begint met een kleine vertekening, vervolgens wordt het beeld nauwelijks meer ververst tot een complete crash
Opmerkelijk: met de standaard processor koeler had ik altijd last van de "new processor found" foutmelding. Die is verdwenen toen ik de zalman koeler er op zette.
Ik weet het niet meer. Zou het moederbord de oorzaak kunnen zijn? Ik klok niks over - alles draait op standaard instellingen.
Mijn oplossing nu is: UT2004 starten na opstarten pc - goed beeld, dan heb ik geen probleem. Vertekend beeld -> uitzetten en opnieuw proberen. HEt maakt niet uit of ik de pc volledig spanningsvrij heb gemaakt (met de schakelaar op de voeding) of niet