Toon posts:

Mp3 speler met grote boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik weet niet of dit al eens is langsgeweest maar kon zo gauw niets vinden.

Ik heb een mp3 spelertje alleen die wil ik aansluiten op een grote losse box (uit een speakersetje gesloopt) Nu heb ik gewoon zo'n koptelefoontje kapot geknipt en dat draad gestript en op speaker gesoldeert, en de jackplug in mp3speler.
Nu werkt dat wel alleen dat mp3 spelertje kan natuurlijk nooit zoveel stroom leveren dat die speaker hard gaat, dus nu heb ik best een zacht geluid.

Is er een manier om dat geluid een beetje meer power te geven door middel van een 9 volt batterij ofzo?
Of moet ik persee een versterkertje kopen...
Want ik heb liever een goedkope oplossing omdat het alleen maar ff om te testen is.

BVD

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Versterker ertussen inderdaad. Hoeft niks bijzonders te zijn.. gewoon een goedkoop rommelmarktding. Is misschien wel iemand die zoiets ergens op zolder heeft staan wat je mag hebben.

Groetjes, FaceDown.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
:D Ik denk dat je met een versterker verder komt. En als je dan toch bezig ben, koop meteen een stel goede speakers. Een driver alleen, zonder klankkast dus, klinkt nergens naar.

Grote kans trouwens dan als je maar 1 driver aansluiten dat dan het andere kanaal de eindtrap verliest. Er moeten wel speakers aan hangen. Anders gaat de boel S.T.U.K.

[ Voor 77% gewijzigd door baquelappe op 04-08-2005 16:25 ]

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 22:51

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

baquelappe schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:22:
[...]
Grote kans trouwens dan als je maar 1 driver aansluiten dat dan het andere kanaal de eindtrap verliest. Er moeten wel speakers aan hangen. Anders gaat de boel S.T.U.K.
:? :? :D

Grapje zeker.

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik ben buitengewoon grappig.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Zo'n spelertje is gemaakt voor hoofdtelefoontjes tussen de 16 en 32 Ohm en levert maximaal zo'n 5mW. En jij vraagt nog of je misschien een versterker nodig hebt? :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Dit is redelijk serieus bedoeld denk ik ;)

Waarom? Omdat het kan!!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:30
Zoek een simpel schematje van een versterker van 1 a 5W, daar kan je al wat mee doen. http://www.circuitsonline.net/circuits/view/4 heb ik al gemaakt, en met een 9V batterijtje kan je daarmee al gezellig wat muziek maken.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reply's!
ben nogal een n00b met dit soord dingen hehe.
Maar ik zal is ff gaan kijke voor cheap ass versterkertje..
(Kan me herinneren dat me neef nog een had)

en is het meer om beetje te knustelen...
dus hoef niets bijzonders te zijn ook ;)
Pagina: 1