TV-out aansluiting op een Leadtek 6600 GT

Pagina: 1
Acties:

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik ben de hele middag al bezig om uit te zoeken hoe ik mijn tv kan aansluiten op mijn Leadtek 6600 GT TDH. Ik lees hier op het forum van alles over HDTV enz... maar ik kan geen topic vinden dat mij nu duidelijk maakt wat ik nu moet doen...

Mijn video kaart heeft een VGA, DVI en een HDTV uitgang, tevens is er een HDTV output kabel bijgelevert waar een S-vid out (4 pinnen), rode, groene en blauwe plug uitkomt. Mijn vraag is hoe kan ik deze op een scart kabel aansluiten of op een composite plug (gele plug, hier hang ik de video camera ook altijd aan)?

Of mag ik één van die drie pluggen gewoon door pluggen op de composite plug van mijn tv, en welke moet ik dan nemen?

Bijvoorbaat dank,

Charl

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00
Hallo Charl,

Ik denk dat je een verkeerde kabel hebt, de kabel die jij beschrijft met rode, groene en blauwe pluggen is een RGB kabel die moet dan ook op de RGB van een TV aan gesloten worden. De S-Vid kun je wel gebruiken, deze kun je op de S-Vid ingang van je TV aansluiten of via een scart verloop blokje. De RGB pluggen kun je niet op de gele plug aansluiten dit is Composit en daar moet dus ook Composit op aangesloten.

Discoveries are made by not following instructions.

• Redlion
Bedankt Peter voor je snelle response!

Oke, dus de S-video aansluiting kan ik wel gebruiken. Ik heb even opgezocht, en deze zou de volgende specificatie hebben:

Pin Name Description
1 GND Ground (Y)
2 GND Ground (C)
3 Y Intensity (Luminance)
4 C Color (Chrominance)

Deze zou ik dus aan een scart aansluiting kunnen solderen, maar nu de vraag op welke pinnen van de scart? Is het mogelijk om deze op een composite aansluiting te solderen?

Iemand die me hier verder mee kan helpen?

Bedankt

CHarl

• Peter_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00
er zijn gewoon voor een paar euro scart verloopjes te koop. Die kun je krijgen bij een beetje TV-winkel. zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.stegen.com/images/avw082.jpg

Discoveries are made by not following instructions.

• Redlion
Bedankt Peter voor al je hulp, zojuist ff langs de plaatselijke computer zaak gehad, en zelfs hier hadde ze 'm dus ga 'm nu ff aansluiten. Bedankt!