[C++] Simuleer keyboard in DirectX app

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-05 15:13
Ik ben nu al een tijdje bezig om een programma-tje te maken wat keypresses simuleerd in een app/game. De hele tijd (tijdens het ontwikkelen) heb ik het getest op notepad en dat werkte allemaal goed, nu ik het wil gebruiken op een app/game die DirectX gebruikt werkt het niet meer.
De volgende manieren heb ik geprobeerd:
C++:
1
2
3
keybd_event()
SendInput()
SendMessage()//Met als eerst keyDown, dan char en dan keyUp

Ikzelf denk dus dat het probleem ligt bij het feit dat ik nu een toets wil simuleren bij een DirectX app/game. Dit omdat ik veel posts gevonden heb over dit probleem bij google (dus key simulation in directx), helaas heb ik er geen oplossing voor gevonden :).

Hopelijk hebben jullie een idee om dit op te lossen, mischien iets met directInput of misschien wel je keyboard drivers aanspreken?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-05 12:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Aangezien DirectInput de hardware exclusively kan querien kom je er dus niet altijd tussen. Wat je kunt doen is een dinput.dll maken die alle calls monitored en waar nodig de toets-events in de buffers insert, of een keyboard driver maken die tussen de echte driver en directx zit.

Het zal iig zeker niet zo makkelijk zijn als simpelweg SendInput aanroepen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.