hoi
even mijn probleem uitleggen :
ik heb een tabel met daarin records die het veld volgnummer en gebruikt(waarde ja of nee) hebben.
nu moet ik aan de hand van een variabele die ik doorgeef controleren of er volgnummers zijn die als waarde bij gebruikt "nee" hebben. deze variabele geeft aan hoeveel volgnummers oplopend ongebruikt moeten zijn.
dus stel dat de variabele 3 is dan moeten 3opeenvolgende volgnummers als waarde bij ongebruikt "nee" hebben.
in deze tabel beginnen de volgnummers regelmatig opnieuw (van 1-21 of 1-42), ik moet dan alle volgnummers hebben in een string of array die vanaf dat volgnummer 3 volgnummers vrij zijn.
ingewikkeld he!
nu had ik deze loop geschreven :
maar ik krijg bij de 2de controle deze foutmelding : error '80020009'
veel meer uitleg krijg ik niet van deze foutmelding en op google zeggen ze dat je het in sql moet controleren maar dat weet ik niet hoe dat werkt
even mijn probleem uitleggen :
ik heb een tabel met daarin records die het veld volgnummer en gebruikt(waarde ja of nee) hebben.
nu moet ik aan de hand van een variabele die ik doorgeef controleren of er volgnummers zijn die als waarde bij gebruikt "nee" hebben. deze variabele geeft aan hoeveel volgnummers oplopend ongebruikt moeten zijn.
dus stel dat de variabele 3 is dan moeten 3opeenvolgende volgnummers als waarde bij ongebruikt "nee" hebben.
in deze tabel beginnen de volgnummers regelmatig opnieuw (van 1-21 of 1-42), ik moet dan alle volgnummers hebben in een string of array die vanaf dat volgnummer 3 volgnummers vrij zijn.
ingewikkeld he!
nu had ik deze loop geschreven :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| sqlUnits = "SELECT `unit_id`, `unit_volgnummer`, `unit_rack_id`, `unit_toestel_id` FROM `nmbs_unit` WHERE `unit_rack_id` ='"&x_rack&"' AND `unit_toestel_id` <> 0 ORDER BY `unit_volgnummer`"
set rsUnits = conn.execute(sqlUnits)
do while not rsUnits.eof
x_volgnummer = rsUnits("unit_volgnummer")
for i=1 to cint(x_toestelHoogte)
if rsUnits("unit_volgnummer") = x_volgnummer then
x_result = "ok"
else
x_result = "not"
end if
x_volgnummer = x_volgnummer + 1
rsUnits.movenext
next
if x_result = "ok" then
x_array = x_array & x_volgnummer &","
end if
for i=1 to i = cint(x_toestelHoogte)
rsUnits.moveprevious
next
rsUnits.movenext
loop
response.write(x_array) |
maar ik krijg bij de 2de controle deze foutmelding : error '80020009'
veel meer uitleg krijg ik niet van deze foutmelding en op google zeggen ze dat je het in sql moet controleren maar dat weet ik niet hoe dat werkt