WRT54G wireless werkt niet, router functie ook niet

Pagina: 1
Acties:

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:34

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik kom net een zeer vreemd probleem tegen met een WRT54G bij een famillielid.

De symptomen zijn dat de wireless functie niet werkt (heeft 't voorheen altijd gedaan). Het wordt nog vreemder als ik via een normale utp kabel verbinding probeer te maken. Als de modem aangesloten is op de router, dan krijg ik geen intern ip, maar de ip gegevens van de ISP, dus een publiek ip adres.
Haal ik de kabelmodem verbinding weg van de router (router gepowercycled), dan krijgt de PC geen ip.

De interne management pagina http://192.168.1.1 werkt in geen van alle gevallen. Mijn conclusie is dat router op een of andere manier in bridging mode staat. Ik zie dus geen mogelijkheid (buiten het openmaken van de router, maar aangezien het niet mijn eigendom is wil ik dat graag vermijden) om de router opnieuw te flashen oid.

Ik heb dit probleem nog niet eerder gezien op alle wrt54g pagina's ... ik denk dat dit een garantiegeval wordt, maar mischien dat iemand nog een oplossing weet?

edit: reset inderdaad meerdere malen geprobeert (langer dan 10 sec). De firmware was hyperwrt 2.1b, wat me toch over het algemeen zeer stabiele firmware lijkt.

edit2: router is inmiddels omgeruild, ik heb zelf geen oplossing kunnen verzinnen buiten het verbreken van de garantie om. (dit ivm mensen die in de toekomst een soortgelijk probleem tegenkomen, case closed wat mij betreft in dit geval)

[ Voor 20% gewijzigd door defiant op 12-08-2005 15:20 ]

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Verwijderd

Al gereset?

edit
En je gebruikt DHCP neem ik aan, maar die van de router of die van de modem?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:53 ]

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:51:
En je gebruikt DHCP neem ik aan, maar die van de router of die van de modem?
Van de router, maar da's dus het probleem, het lijkt erop dat de router in transparante bridging mode staat, en de DHCP request gewoon relayed naar de ISP toe, ipv zijn eigen DHCP server te gebruiken.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 17:36

scorpie

Supra Addict

Hmm ik heb dus precies hetzelfde gehad met die firmware, kwam het probleem toen je een groot bestand wilde overwaaien met wlan? Om dat probleem te verhelpen ben ik weer teruggegaan naar officiële firmware versie Firmware Version: v3.03.9. Sindsdien draait hij weer als een zonnetje.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Scorperito schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:01:
Hmm ik heb dus precies hetzelfde gehad met die firmware, kwam het probleem toen je een groot bestand wilde overwaaien met wlan? Om dat probleem te verhelpen ben ik weer teruggegaan naar officiële firmware versie Firmware Version: v3.03.9. Sindsdien draait hij weer als een zonnetje.
Hoe heb je dat gedaan? Ik kan niet meer bij de router management pagina om te flashen.

Verwijderd

Defiant schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:04:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik kan niet meer bij de router management pagina om te flashen.
Heb je ook geen verbinding als je kabelmodem loskoppelt en een vast ip op de pc gebruikt?

• defiant

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:06:
[...]
Heb je ook geen verbinding als je kabelmodem loskoppelt en een vast ip op de pc gebruikt?
Ah, dat kan ik nog proberen inderdaad, daar was ik nog niet opgekomen.
edit: manueel 192.168.1.2 ingesteld (met/zonder gateway ip 192.168.1.1) en geprobeerd, geen resultaat helaas.

[ Voor 17% gewijzigd door defiant op 04-08-2005 15:30 ]

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Defiant schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:04:
[...]

sorry voor de wat late reactie.. maargoed ik kon hem dus nog gewoon flashen door hem eerst van het stroom af te halen, en daarna weer aan te sluiten. Als hij eenmaal was vastgelopen kon ik er ook niks mee tot ik hem dus op de genoemde manier resette.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Verwijderd

Van de stroom afhalen is geen resetten maar restarten :P

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 10:29:
Van de stroom afhalen is geen resetten maar restarten :P
uuuuuh ja, true. :P maar iig dat was de enige manier waarop ik weer toegang kreeg tot de router :)

Pagina: 1