Toon posts:

Tektronix phaser 340 installeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een kleuren laserprinter staan, een tektronix phaser 340. Zelf heb ik weinig ervaring met netwerk printers en ik zou best wat hulp kunnen gebruiken. Ik wil de printer via een utp-kabel in mn switch in mijn netwerk zetten.
Heeft iemand een idee welke software in moet gebruiken of welke instellingen ik moet instellen om vanaf mijn computer te printen op de netwerkprinter?

Dit is de configuratie pagina van de printer:
http://www.xs4all.nl/~wkleijn/phaser340(1).jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:58 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Welke software: Software die je bij je printer hebt gekregen.
Wat moet je instellen: Configuratiescherm -> printers en fax -> printertoevoegen -> netwerkprinter toevoegen.

Waar ik eigenlijk een beetje op doel is: wat heb je zelf al geprobeert, en wat lukt er niet ;)
Wat voor netwerk heb je er liggen, en hoeveel clients/servers zijn er aan verbonden.

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 04-08-2005 14:10 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Goedwerkende printer-software voor XP heb ik nog niet kunnen vinden. Voor de rest heb ik de printer proberen toe te voegen met ip-adres, met printernaam en gezocht in het netwerk, maar nog niks heeft contact gemaakt. Ik kan overigens wel pingen naar mn printer.

Het is een klein thuisnetwerkje met 4 clients

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 14:19 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je al eens in de config van die printer zelf gekeken? Zal wel een ingebouwde printserver in zitten - maar dat hoeft niet :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-02 07:32

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Heb je ook geprobeerd te connecten op poort 80(80) op de printer's ip ?
Meestal zit daar een beheersprogramma..

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Verwijderd

Topicstarter
Poort 80(80) doet niks en als ik met look@lan mn netwerkprinter scan geeft hij aan dat de printer poort 21 file transfer [control], poort 25 Simple mail transfer en poort 53 domain name server gebruikt.

• The Eagle

The Eagle

lol. En als je nou een ftp-sessie op probeert te zetten naar je printer, kom je er dan wel op :? Als dat zo is, gok ik dat je je printer als een lokale printer moet installeren en niet als netwerkprinter, en de poort lokaal moet doormappen op je pc.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee dan kom ik niet in mn printer.... helaas. maar volgens mij moet je de printer inderdaad ook doormappen, maar weet het niet zeker.
Moet ik met Netware nog iets doen?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de configuratie pagina die mijn printer uitdraait:
http://www.xs4all.nl/~wkleijn/phaser340(1).jpg

• The Eagle

The Eagle

Je zegt netware...wil je een Netware printqueue of wil je het ding gewoon met TCP/IP aan kunnen spreken? In het eerste geval weet ik het zeker niet...in het tweede geval zou ik eens kijken of ik met de hand de config in kon stellen in het menu. Ik zie een IP-adres in de 145.x.x.x range staan...dat is een publiek IP, als ik me niet vergis is het er 1 binnen de surfnet range. Waar heb je dat ding vandaan? ;) Dat gaat nooit goed komen zo iig, je zult echt dat IP aan moeten passen, aangenomen dat je zelf in een andere IP-range zit :)

Verwijderd

Topicstarter
De printer is van mn vader's werk geweest. Zou het misschien welk kunnen werken als ik mn eigen ip verander in 145.62.x.x???

Heb je misschien een idee hoe ik in mn printer kan komen om daar het ipadres te veranderen? Kheb wel iets gelezen van phaserlink.(http://www.office.xerox.c...duct.pl?product=Z340#link)
maar nog nooit het programma kunnen vinden :S

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:40 ]

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

als ik zo naar die configuratie pagina kijk lijkt het wel of het printservergedeelt niet reageert op communicatie van de printer zelf? is het printservergedeelte nog wel intact?

[Signature]

Pagina: 1