Toon posts:

WinXP start niet meer na overklok

Pagina: 1
Acties:
  • 264 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Ik heb net weer ff zitten prutsen in de bios, en ik wist dat mijn AMD 64 Venice 3200+ (2.0 GHz) op 2.65 kon lopen (gelijk in het begin getest) maar toen ik hem daarnet weer op 2.65 zette (hij liep anders op 2.2) kwam ik windows niet meer in...

Heel fijn, dus ik weer naar mijn default zetten (2.2, waar hij dus normaal op loopt) komt ie windows ook niet meer in????

Zelfs als ik alles op default in de bios zet, of nog lager (mem 266 & cpu 1.8) dan hij hoort komt ie windows niet meer in!
CMOS reset helpt niet..

Telkens als ik opstart en zie het schermpje dat windows niet goed is opgestart de vorige keer kan ik kiezen tussen veilige modus etc, maar welke ik ook kies daarna reboot het kreng weer...
Windows staat op twee Samsung 80GB sata schijven in raid0 via nvraid

help :?

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Booten van Windows cd, herstelconsole in gaan (installatie repareren) en dan "CHKDSK /R" uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je daar een diskette voor nodig?
Die heb ik dus niet en daar vraagt hij wel om

update:
Hij blijft hangen als hij gaat zoeken na een geinstalleerde versie van windows.
De raid drivers zijn al wel geladen...

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:11 ]

• cygnus_6
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-01 11:45
je moet ff in de bios instellen dat hij de cd als eerst boot.
als hij dat niet doet kan je uitzoeken of je ook een bootdiskette voor winxp kan maken.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je een bootdisk nodig hebt kan je die hier wel vinden -> www.bootdisk.com

Met een windows xp cd kan het natuurlijk ook gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe hij boot wel die XP cd, maar dan begint hij gelijk met dingen laden, ik druk op F6 om raid drivers van flop te laden, en vervolgens zoekt ie naar een voor geinstalleerde windows versie maar daar blijft hij hangen...

Wat moet ik nu?

En iemand nog een idee hoe ik bij de data kan komen op deze 2 schijven? voor het geval ik XP opnieuw moet installeren moet ik wel eerst de belangrijke data eraf halen..

En maby moet deze maar even naar softe gedoe gekicked worden :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zou een KNOPPIX cd kunnen proberen kan je iig wat data mee branden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het automatische reboot uitgezet tijdens het opstarten indien er een fout is, en dit is nu de error die ik krijg als ik windows wil starten:
STOP: C0000021a {onherstelbare systeemfout}
Het systeemproces Session Manager Initialization is onverwachts afgebroken met de status: 0xc000034 (0x00000000 0x00000000).
Het systeem is afgesloten
Vet leip dat je dat krijgt van een beetje overklokken 8)7

Gelukkig kan ik windows XP wel opnieuw installeren over de oude heen want hij ziet de WINDOWS map wel, dus die andere partitie met belangrijke data blijft ook nog bestaan :)

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08-2025
Lijkt erop dat je windows corrupt is geraakt door de hoge FSB en een IDE/SATA controller die dat niet fijn vond. (mss vergeten je PCI/AGP freq. te locken?)

Verwijderd

Topicstarter
Sphere- schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:20:
Lijkt erop dat je windows corrupt is geraakt door de hoge FSB en een IDE/SATA controller die dat niet fijn vond. (mss vergeten je PCI/AGP freq. te locken?)
Hmm volgens mij niet..
Nouja, ik heb XP er maar opnieuw opgezet dus hier kan n slotje op :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit zijn nou simpelweg de risico's van overclocken. En verder neem je natuurlijk ook wel behoorlijk grote stappen om even te proberen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.