Ik heb een probleem in een excelletje waar ik met de help of met tweakers niet uitkom. Ik heb al wat gezocht maar kom er niet helemaal uit. Volgens mij moet het simpel te doen zijn.
Ik heb een werkblad met voor het gemak 2 kolommen. 1e kolom is werelddeel en 2e kolom is aanwezig (ja of nee). In het volgende werkblad wil ik een tabelletje zetten met hoeveel mensen uit bv werelddeel europa 'ja' hebben ingevuld bij tentative. Dit moet met een formule te doen zijn, toch?
Mijn enige ingeving is iets van:
=COUNTIF(Master!C2:C67;"Europe")AND(Master!G2:G67;"Yes")
Dus gewoon een 1'tje tellen als in werkblad 'master' in kolom G Europe is ingevuld, en in hetzelfde werkblad in kolom G Yes is ingevuld.
Wat doe ik fout? Alvast bedankt!
Ik heb een werkblad met voor het gemak 2 kolommen. 1e kolom is werelddeel en 2e kolom is aanwezig (ja of nee). In het volgende werkblad wil ik een tabelletje zetten met hoeveel mensen uit bv werelddeel europa 'ja' hebben ingevuld bij tentative. Dit moet met een formule te doen zijn, toch?
Mijn enige ingeving is iets van:
=COUNTIF(Master!C2:C67;"Europe")AND(Master!G2:G67;"Yes")
Dus gewoon een 1'tje tellen als in werkblad 'master' in kolom G Europe is ingevuld, en in hetzelfde werkblad in kolom G Yes is ingevuld.
Wat doe ik fout? Alvast bedankt!