IF kolom x = AA AND kolom z = BB THEN count

Pagina: 1
Acties:

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-07 17:34
Ik heb een probleem in een excelletje waar ik met de help of met tweakers niet uitkom. Ik heb al wat gezocht maar kom er niet helemaal uit. Volgens mij moet het simpel te doen zijn. :)

Ik heb een werkblad met voor het gemak 2 kolommen. 1e kolom is werelddeel en 2e kolom is aanwezig (ja of nee). In het volgende werkblad wil ik een tabelletje zetten met hoeveel mensen uit bv werelddeel europa 'ja' hebben ingevuld bij tentative. Dit moet met een formule te doen zijn, toch?

Mijn enige ingeving is iets van:

=COUNTIF(Master!C2:C67;"Europe")AND(Master!G2:G67;"Yes") :?

Dus gewoon een 1'tje tellen als in werkblad 'master' in kolom G Europe is ingevuld, en in hetzelfde werkblad in kolom G Yes is ingevuld.

Wat doe ik fout? Alvast bedankt! ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Array functie gebruiken (functie invoeren en met CTRL+SHIFT+ENTER invoeren):

code:
1
=SUM((Master!A1:A10="Europe")*(Master!B1:B10="Yes"))

Je had het trouwens ook kunnen vinden met [google=excel countif multiple criteria]

HTH :)

[ Voor 32% gewijzigd door BtM909 op 04-08-2005 14:14 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 15:49

Dido

heforshe

Je kunt hiervoor ook de conditional sum wizard gebruiken.

Mogelijkerwijs moet je die eerst even installeren. (Tools, add-ins, vinkje erbij en klaar)

Wat betekent mijn avatar?

• SnoF
{=SUM((Master!C2:C67="Middle East and South Asia")*(Master!G2:G67="Yes"))} werkt niet!

Dit was de gemakkelijkste optie (gezien ik hier niets kan installeren op korte termijn, ik zit op mijn werk)

Met bovengenoemde functie krijg ik (dus met shft+ctrl+enter) er het getal '6' uit, wat slaat op dat ik 6 mensen in het midden oosten heb zitten. Enkel, per vandaag heeft slechts 1 iemand ja gezegd! oftewel ik moet 1 eruit hebben, geen zes. Wat klopt er nog niet in de formule?

Iemand?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Geef dan even wat data, hoe moet men aan de hand van een formule ruiken welke data en / of uitkomst erbij hoort :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• SnoF
Het spijt me, de formule was wel juist, ik heb zojuist een kwartier zitten te verspillen, omdat een lettertje verkeerd was ingevuld 8)7 |:(

1e oplossing werkt weldegelijk! Ontzettend bedankt, slotje :z
Pagina: 1