Ik ben bezig om een site te maken met phpwcms. Nu heb ik een template gemaakt waarin de volgende div's staan:
Het probleem is nu echter dat de achtergrond (.content) niet meeschaalt wanneer de linker helft (.menu) lang wordt dan de rechterhelft (.content). Andersom schaalt de achtergrond wel mee.
Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met float: left bij menu waardoor .menu uit .center valt. Maar als ik dat weghaal dan krijg ik met geen mogelijkheid de rechterhelft langs de linker helft.
Ik heb al verschillende vergelijkbare css-en nagekeken maar het probleem kan ik echter niet vinden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div id="container">
<div id="banner"></div>
<div id="center">
<div id="menu"></div>
<div id="content"></div>
</div>
<div id="footer"></div>
</div> |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| #container {
width: 760px;
\width: 780px;
w\idth: 760px;
border: 1px solid #000000;
margin-left: auto;
margin-right: auto;
}
#banner {
height: 160px;
background: url(/phpwcms/img/site/banner.jpg);
}
#center {
width: 760px;
background: url(/phpwcms/img/site/bg_l_r.jpg);
}
#content {
padding: 5px;
margin-left: 170px;
margin-right: 10px;
}
#menu {
float: left;
width: 160px;
\width: 170px;
w\idth: 160px;
padding: 5px;
}
#footer {
clear: both;
text-align: center;
background: url(/phpwcms/img/site/footer.jpg);
} |
Het probleem is nu echter dat de achtergrond (.content) niet meeschaalt wanneer de linker helft (.menu) lang wordt dan de rechterhelft (.content). Andersom schaalt de achtergrond wel mee.
Ik zelf denk dat het iets te maken heeft met float: left bij menu waardoor .menu uit .center valt. Maar als ik dat weghaal dan krijg ik met geen mogelijkheid de rechterhelft langs de linker helft.
Ik heb al verschillende vergelijkbare css-en nagekeken maar het probleem kan ik echter niet vinden.
There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!