[Outlook 2k3]Uitnodigingen komen aan als mail

Pagina: 1
Acties:

• MortalPiso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-07 23:44
We hebben hier een Windows netwerk met als hoofd een DC die op Windows Server 2003 Standard draait. Daarop hebben we ook een Exchange Server 2003 draaien.

Als mail client gebruiken we voornamelijk Outlook 2003 en op sommigen draait er nog Outlook 2000 op.

Nu is het zo dat er bij 2 gebruikers een probleem is mbt uitnodigingen ontvangen van anderen voor in de agenda. De agenda item komt dan binnen in de Postvak In als een normaal mailtje ipv dat het een agenda item is. Als ze het mailtje openen zien ze alleen het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~stren076/agenda.png

Ze kunnen er niets mee, en ook niet accepteren. Als ze vervolgens zelf een item aanmaken en mensen uitnodigen dan krijgen die mensen wel een normale agenda item. Dus het lijkt erop dat het aan de Outlook ligt van die 2 gebruikers.

Nu komt het vreemde: als ze een agenda item krijgen die niet intern verstuurd is maar van buitenaf, dan komt het wel goed aan als agenda item.

De laptops van deze 2 gebruikers zijn een keer volledig opnieuw geïnstalleerd waardoor ze meteen Outlook 2003 kregen en hiervoor hadden ze Outlook 2000. Ze hebben ook allebei een pop-box die ze ophalen en maken ook gebruik van de Exchange server.

Ik heb de rechten na gekeken, en ik zie niets afwijkends met de rest van de gebruikers. Ook kon ik in Outlook 2003 zelf niets vinden wat hier mee te maken kon hebben. Ik heb de Search gebruikt hier, maar ik kom alleen maar 1 oud topic met hetzelfde probleem maar daar stond geen oplossing bij.

Wie o wie weet misschien wat er mis kan zijn? _/-\o_

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
ik zit dus met hetzelfde probleem, maar helaas nog geen oplossing :(

er zit een medewerker hier die heeft ook het probleem heeft dat hij invites krijgt als email ipv netjes in de calender.

voorbeeld mailtje wat hij ontvangt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
When: Tuesday, October 31, 2006 12:30 PM-1:00 PM (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna. 
Where: Meeting room 

*~*~*~*~*~*~*~*~*~* 

John, 

As requested I have set up a meeting between you and IT in the meeting room. 

Thanks

ipv dat hij dus gewoon netjes een invite krijgt.

De verstuurder en ontvanger gebruiken beide Outlook 2003.
Ze zitten alleen niet beiden op hetzelfde netwerk, maar vreemd genoeg kan de verstuurder wel netjes invites naar collegas van de ontvanger sturen, zonder dat zij hier iets voor hebben moeten doen..

Heeft iemand hier een idee bij wat het zou kunnen zijn?

pr0mpt - It never hurts to help!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Komt er ook een (fout)melding?

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• pr0mpt
nee, het is echt een kwestie van een mail melding krijgen ipv een "gewone" calender invite..

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Als ik een uitnodiging stuur vanaf mijn werk naar mijn e-mailbox thuis dan krijg ik hetzelfde als jij beschrijft:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
When: 31 October 2006 15:30-16:00 (GMT+01:00) Amsterdam, Berlin, Bern, Rome, Stockholm, Vienna.

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

test
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb alleen geen idee waarom ik daar ook niet een 'normale' uitnodiging krijg die ik kan accepten, declinen etc. :/ Misschien hebben andere tweakers daar een antwoord op?

/edit wellicht heeft dat te maken met het feit dat ik een uitnodiging stuur naar een pop3 server

[ Voor 6% gewijzigd door NRGetic op 31-10-2006 15:26 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• pr0mpt
ik kan het ook niet vinden
ik stuur nu net een invitation naar allemaal mensen [om het probleem te testen], en ik krijg dus van iedereen tot nu toe te horen dat het als een email is aangekomen.

even wat meer info:
ik gebruik Outlook 2003 SP2 build 8010, maar grappig genoeg een van de melders van "ik krijg de invitation als email" heeft precies dezelfde versie [heb niet van alle melders gecontrolleerd].

Daarnaast:
Ik zit hier op een domain met 5.5 exchange server, standaard client is Outlook 2003.
De mensen die problemen hebben zitten niet op hetzelfde domein, maar gebruiken ook gewoon Outlook 2003.

iemand enig idee?

[ Voor 19% gewijzigd door pr0mpt op 31-10-2006 15:58 ]

• pr0mpt
*bump*
iemand een idee?

• pr0mpt
*bump*

zit nog steeds met hetzelfde probleem
Ik heb rondgekeken, en zou niet 123 kunnen achterhalen waarom dit voor sommige mensen wel werkt, en voor sommige mensen niet.

Iemand nog een tip/idee?

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Kan je hier iets mee? klik

Er staat me ook iets bij dat je in Outlook zelf (dus per client) invites kon aanzetten via mail of via een popup, maar die instelling vind ik niet meteen..

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

BCC

-

[ Voor 100% gewijzigd door BCC op 21-11-2006 12:29 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• pr0mpt
<3 ScSi!!!!

serieus, dit is echt SUPER relaxed :)

even voor de zekerheid hier posten:
Open up a contact record. If the E-mail address contains an Internet
address, double-click it. You should get an "E-mail Properties" dialogue
containing "Display name", "E-mail address", "E-mail type", and "Internet
format" fields. The latter will be a drop down.
Bij Internet format moet je dus zorgen dat hij niet op de "Let Outlook decide the best sending format" staat, maar op "Send using Outlook Rich Text Format".

Dit lost het probleem voor mij tenminste op!

ERG bedankt!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Graag gedaan hoor, pr0mpt..Blij dat ik kon helpen.
Pagina: 1