Toon posts:

[XP] Nieuwe pc met vastlopers/bsod's op willekeurig moment?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Reg. datum: 12 februari 2005
--------------------------------------------------------------------------------
Probleem !! [error] > [XP] Nieuwe pc met vastlopers/bsod's op willekeurige momenten

Soms (laatste tijd vrij veel) begint me pc ineens te haperen, d.w.z hij hangt even stil gedurende 5 seconden, en men muis ook, die beweegt ineens niet meer...
Dit probleem blijft zich een tijdje voordoen, en dan zit alles volledig vast...
Dan krijg ik een blauw scherm Zie http://www.geocities.com/ftb_fanta/Probleem.jpg
Daarna ben ik verplicht men pc af te sluiten met de aan/uit toets.
Ik start hem opnieuw op, en dan blijft hij vast zitten op het scherm waar het merk enz... op gegeven word, tijdje daarna gaat het wel...

Nu ook, wanneer ik bv. Counterstrike Source speel, hangt die ineens volledig vast, heb al op google gezocht, tevergeefs...
Nog iets nieuw, ik krijg hem soms niet eens opgestart...
Pc is nog geen 2 weken oud

Iemand die weet waarom :') ?

Mijn specs :

Intel Pentium 4, 3,6 GHZ.
1024 MB-DD RAM
Windows XP Home Edition.
Grafische kaart : Nvidia 256 mb.

Alles ging normaal...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 13:53 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gelezen en doorgeakkerd :?
Je link is overigens dood. Misschien wil je hem ook even op http://imageshack.us posten? :)

Voor blauwe schermen hebben we de Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Verder zou het best wel handig zijn als je ons even de specs van je PC gaf, want we zijn niet helderziend, en glazen bollen worden helaas niet meer gemaakt ;)
Heb je hem zelf in elkaar gezet of niet? Zo nee --> als ie pas 2 weken oud is, lekker naar de winkel teruggaan en grantie claimen :)

Tot slot: doe even een topic report en vraag om een titelchange - want met een vage omschrijving als "Probleem [error]" kunnen we eigenlijk helemaal niks :)

[ Voor 11% gewijzigd door The Eagle op 04-08-2005 13:36 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De link die je geeft werkt niet. De exacte foutmeldingen zijn toch wel erg fijn om te weten. De exacte tekst van de bsod, bijvoorbeeld INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE of PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA in combinatie met vijf sets foutcodes, in het formaat 0xABCDEF12 verhullen vaak heel veel details. Met eigenlijk iedere van die meldingen kan je echt tientallen dingen vinden met google, en ook met de GoT search. Kijk bijvoorbeeld eens in Windows XP en 2000 BSOD guide :)

Omdat de pc vrij nieuw is ga ik er even van uit dat je Windows XP gebruikt. Dat wordt meestal meegeleverd, en je post dit in Windows Operating Systems. Ik breid de titel nog even uit. Blader eens door de listing van de verschillende fora, en je zult zien dat een groot deel van de topics een probleem of error gaan. De bedoeling van de topictitel is een heldere omschrijving van je probleem, en hier in WOS ook nog vooraan tussen [] je besturingssysteem. De afkortingen en het waarom vind je in Windows Operating Systems - Policy :)
Probleem !! [error] > [XP] Nieuwe pc met vastlopers/bsod's op willekeurigemoment?*

Graag zou ik van jou willen weten of mijn aanname [XP] klopt, en welke fouten er precies optreden. Wat je erover hebt kunnen vinden, en wat voor oplossingen dat bood, en niet werkten. Je kan je startpost aanpassen met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje rechtsbovenaan je bericht. Zou je dat even willen doen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geheugendumps kan je uitlezen met Microsoft-tools (moet je even op hun site zoeken naar READ MEMORY DUMP") en dan zie je direct welke driver of welk bestand ervoor zorgt dat die PC op zijn bek gaat.

Systeem-specificaties zijn misschien ook briljant handig; er zijn de laatste tijd nogal wat problemen met drivers van videokaarten i.c.m. DirectX/hardware-acceleration.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 04-08-2005 13:52 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:32

momania

iPhone 30! Bam!

0x00000077: KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR

A page of kernel data requested from the pagefile could not be found or read into memory. This message also can indicate disk hardware failure, disk data corruption, or possible virus infection.
Lijkt er dus op dat je HD kapot is.

Probeer deze dus te testen met een testtool van de fabrikant :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 13:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

momania schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:52:
[...]

Lijkt er dus op dat je HD kapot is.

Probeer deze dus te testen met een testtool van de fabrikant :)
Heb hier hetzelfde probleem; schijf is picobello in orde maar kan het aantal paging-operations niet aan (waardoor mijn VMWare-machines soms een write-error geven, maar ja). Schijf kan defect zijn maar niet per se.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat deed [google=KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR] of [google=KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR 0x00000077] voor je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Hadk allemaal geprobeerd (wat ze voorstelden)

Verwijderd

Ik zou wel even zo vriendelijk zijn :)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;228753

en die C variant is leuk:

0xC000000E, or STATUS_NO_SUCH_DEVICE: the drive went unavailable, possibly a bad hard drive, disk array, and/or controller card.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

hmm probeerde onderstaande al in andere topic te gooien, dus een paar dingen zijn dubbel, anyway, je kunt hier wel wat mee :)
Kan op meerdere dingen slaan. Kijk eens naar:

deze, deze en google

In het kort: Je pagefile word niet/verkeerd uitgelezen. Je zou kunnen beginnen je pagefile eens op een fysieke andere harde schijf te zetten (als je die hebt) (config scherm > system > advanced > performance > advanced > change) Dan scandisk eroverheen met badsector controle. Je zou er ook eens een hddchecktooltje overheen kunnen halen van de fabrikant (bv powermax, van maxtor) van je harde schijf. (Ik denk dat je de specificaties even op moet zoeken in je documentatie of de kast openschroeven).

[ Voor 7% gewijzigd door SilentStorm op 04-08-2005 14:02 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
SilentStorm schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:01:
hmm probeerde onderstaande al in andere topic te gooien, dus een paar dingen zijn dubbel, anyway, je kunt hier wel wat mee :)

[...]
Geen enkele link werkt :P

Verwijderd

Topicstarter
Ben daar overal al op geweest, maar sommige 'antwoorden' snap ik niet wat ze geven bij microsoft |:(

Verwijderd

Ik denk dat we nu toch wel duidelijk bezig zijn, dus je moet gewoon gaan zoeken in en om de hardeschijf.
Zou inderdaad wat Silentstorm zegt beginnen met je pagefile, je zou ook ruwweg in de recovery console del /a h /f pagefile.sys

Daarna zou ik de schijf eens checken zowel in de computer als een scandisk en check ook even op virussen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:10:
Ik denk dat we nu toch wel duidelijk bezig zijn, dus je moet gewoon gaan zoeken in en om de hardeschijf.
Zou inderdaad wat Silentstorm zegt beginnen met je pagefile, je zou ook ruwweg in de recovery console del /a h /f pagefile.sys

Daarna zou ik de schijf eens checken zowel in de computer als een scandisk en check ook even op virussen ;)
Heb ik al gedaan...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

Maakte een foutje bij het maken van de link, maar had het meteen weer veranderd.. jij snel bent ;)
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:04:
Ben daar overal al op geweest, maar sommige 'antwoorden' snap ik niet wat ze geven bij microsoft |:(
Ze hebben geen precieze oplossing voor je probleem, '0xC000000E' staat er nl niet tussen. Echter, er zijn daar wel al een hoop aanknopingspunten te vinden om verder te zoeken. Meer advies dan rustig doorlezen en woorden die je evt niet kent op te zoeken kan ik je niet geven

Let wel dat je bij een scandisk ook checkt op bad sectors. In een dosbox (start/run/'cmd'<enter>)chkdsk [driveletter] /r

Waarschijnlijk zul je de check moeten maken na een herstart, omdat je windowsdisk niet zomaar kan worden losgekoppeld van het bestandssysteem. (chkdsk geeft het wel aan). Let op: deze controle kan enige uren duren met een grote hdd.

Daarnaast noemde ik al het tooltje van de fabrikant. Sla deze stap niet over

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Goed gebruik eens het programma van de schijffabrikant:
Maxtor > Powermax
WDC > Datalifegaurdtools
Seagate > Seatools
Samsung > model?_hutil
Hitachi > Drive Fitness Test

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:24:
[...]

Goed gebruik eens het programma van de schijffabrikant:
Maxtor > Powermax
WDC > Datalifegaurdtools
Seagate > Seatools
Samsung > model?_hutil
Hitachi > Drive Fitness Test
Heb eigenlijk wel geen enkel idee van welk merk men HD is...
Men pc is van Fujitsu-Siemens... dus denk ik dat alles van dat merk is ...

Verwijderd

Topicstarter
niemand?
Pagina: 1