HT set begint te haperen

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 13:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Mijn, ongeveer 4 jaar oude, LG DA-3525 begint wat kuren te vertonen. Hij begint bij sommige dvd's te haperen. Bijna bij alle gebrande dvd's, maar ook bij originele.

Tot voor kort had ik dit probleem nooit, dus aan het branden kan het niet gelegen hebben. Misschien wordt de dvd speler ouder, en uit dit zich in haperen?

Is hier nog wat tegen te doen, of moet ik mijn ht set als verloren beschouwen?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Lens schoonmaken met zo'n speciale schoonmaak cd. Of LG bellen en hopen dat zij hem willen repareren voor een schappelijk bedrag. :)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Metal schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:29:
Lens schoonmaken met zo'n speciale schoonmaak cd. Of LG bellen en hopen dat zij hem willen repareren voor een schappelijk bedrag. :)
Dat moet je dus niet doen, zit er binnen de kortste keren weer rotzooi op...

Openmaken en met alcohol doen...

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik denk dat ik met open maken het apparaat meer kapot maak dan dat het al is, ik heb daar absoluut geen verstand van :/

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 21:54

w00Dy

Make soap, not war

Naar een goeie hersteller brengen, je weet wel waar je 25 euro betaald voor de speler open te draaien en de technieker de kans heeft om aan een colaatje te nippen.

Verwijderd

greatgonzo schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 12:56:
Ik denk dat ik met open maken het apparaat meer kapot maak dan dat het al is, ik heb daar absoluut geen verstand van :/
Of vraag 't een handige buurman of neef?
Gewoon openschroeven die kast, en als je mazzel hebt zie je de lens al meteen zitten. Als je pech hebt zit er nog een klep bovenop die drive, en die zul je ook moeten verwijderen.

Als je die lens ziet, neem je een wattenstaafje, die doop je in medicinale alcohol (dus niet in de vieux van opa :)), even afstrijken aan de rand van 't flesje om ervoor te zorgen dat 't staafje gewoon vochtig is, en niet drijfnat. Daarna met dat staafje voorzichtig de lens schoonmaken, altijd beginnen bij het midden van de lens, en dan soepel naar de zijkant schuiven. Dus geen 'poets' bewegingen maken, en absoluut niet op 't lensje drukken. Dat laatste kan er nl. voor zorgen dat de lens niet meer kan focussen, en dan is je speler echt stuk...

Dit is een handeling die zelfs iemand met 2 rechterhanden (ik ben zelf links :)) kan doen.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
een schopje

Het probleem heeft zich inmiddels uitgebreid, haperde hij eerst, nu gaat bij gebrande dvd's het hele beeld op zwart, moet ik hem nu als verloren beschouwen?

BTW, heb er nix mee gedaan verder
Pagina: 1