Toon posts:

draadloos netwerk Sterk genoeg?

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dus een draadloos netwerk aanleggen, waarvoor ik deze opstelling had bedacht:

Modem ( demon) ---- Wireless router-----wireless bridge (voor xbox) ----- Pci kaartje voor de pc's

nu had ik voor de router deze in gedachten: Linksys Wireless-G Broadband Router

bridge: Linksys Wireless-G Access Point

en dan deze pci kaartjes: Linksys Wireless-G PCI met SpeedBooster

maar ik woon in een 2-onder-1 kap huis en wil dus weten:

kan dit signaal van de meterkast door 2 dikke plafonds naar boven toe?

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-04 20:42
ligt eraan hoe oud je 2 onder 1 kap is. als ie een btj nieuw is en betonnnen vloeren heeft zal het lastiger gaan dan wanneer je allemaal houten vloeren hebt zoals wij hier hebben.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:56

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Het is wel zo dat je de linksys kan opvoeren, dus door middel van een andere firmware en een coolertje in de linksys kan je een heel eind komen.
Ook zijn er heel wat firmwares te krijgen :)
Ik zou het gewoon proberen :)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-04 01:44
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:04:
[...]
en dan deze pci kaartjes: Linksys Wireless-G PCI met SpeedBooster

maar ik woon in een 2-onder-1 kap huis en wil dus weten:

kan dit signaal van de meterkast door 2 dikke plafonds naar boven toe?
Waarom een pci kaartje met speedbooster als je AP geen speedbooster heeft? Zolang je geen gewapend beton hebt gaat het makkelijk...
mydogisgone schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:11:
Het is wel zo dat je de linksys kan opvoeren, dus door middel van een andere firmware en een coolertje in de linksys kan je een heel eind komen.
Ook zijn er heel wat firmwares te krijgen :)
Ik zou het gewoon proberen :)
Je hebt dan alleen een sterker signaal van het AP naar het pci kaartje/bridge en niet van het pci kaartje/bridge naar het AP,... het heeft dus geen zin :)

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
En je moet uiteraard ook opletten waar je hem plaatst. Electra etc. kan het signaal storen, als je wifi apparatuur in een hoek zet heb je snel dat je signaal afbuigt waardoor het bereik een stuk minder wordt.

Ik weet niet of het gaat lukken om door 2 plafonds heen te komen, je kan wel zeggen mja dat gaat wel werken, of neh dat gaat niet werken, maar je moet naar de complete omgeving kijken (staan er nog tv's of andere electronische apparatuur tussen die het signaal kunnen storen), hoe dik zijn de plafonds, zijn ze gewapend, hoe staan de antennes)...

Het is dus eigenlijk alleen maar te testen, je kan van tevoren er weinig over zeggen. Dus als je vrienden hebt met wifi apparatuur zou ik vragen of je het misschien mag lenen om te testen

Verwijderd

Topicstarter
het huis is nu 7 jaar ofzo... beton dus...

er staan op de bovenverdiepingen nog 2 tv's en spel consoles etc

Verwijderd

Mja, dit is echt al tot in den treure besproken. Zoek eens wat in NT hierover, zou ik zeggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.