Toon posts:

[XP] Toegang geweigerd voor multimedia apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met met mijn laptop (Acer travelmate 4001 WLMI icm windows XP),
als ik op de usb poorten een muis, printer, mp3 speler aanlsuit werkt het perfect, echter als ik multimedia apparatuur zoals webcams en tv kaarten aansluit wil het niet werken,
windows ziet het apparaat wel (er verschijn een wolkje rechtsonder met nieuwe apparaat) echter het apparaat word verder niet gevonden als je het wilt gebruiken.

Ook krijg ik de melding: Toegang geweigerd!

Naast usb apparaten geldt hetzelfde probleem ook voor een TV-kaart met PCMCIA aansluiting,

Ik hetb het probleem nu al gehad met een tv-kaart (usb) een tv-kaart (pcmcia) en twee webcams (usb) de apparaten werken allemaal wel op andere pc's.

Heeft iemand ervaring met dit probleem

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ben je wel ingelogged als administrator?

Verder pas ik even je topic titel aan zodat het OS erin staat - let hier aub ook zelf op - het geeft namelijk zo ontzettend weg dat je niet bekend bent met de Windows Operating Systems Policy en dat is niet handig :)

Verwijderd

kan je wel je drivers installeren dan of ook niet?
Je Windows versie hoeft niet perse nmlk je drivers te hebben... update kan misschien helpen en anders handmatig installeren...

Als dat niet lukt, log dan idd in als admin...

Verwijderd

Topicstarter
Ben de enige gebruiker cq administrator,

ik heb via de terratec website nwe drivers gedownload en geinstalleerd maar dat maakt niet uit

wel kwam er windows logo test waarschuwing tijdens de installatie, maar dat hoeft toch niet echt een probleem te zijn?

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 07:52
service pack 2?
Alle security packs & updates geïnstalleerd?
heeft er ooit een webcam ofzo op gewerkt?

Ik heb zo ooit ook eens iets voor gehad, voor het sp2 tijdperk... Toestellen niet aan de praat te krijgen. Enkele weken na installatie van sp2 werkte dit wel allemaal... (ik denk zelfs na installatie van één of andere update van xp in background...)
Ik ben nadien gaan testen hoe wat waarom... Proper machien, dus enkel xp geïnstalleerd, geen updates, geen sp's ... Toestel kreeg ik aan de praat, enkel in de eerste usb-poort die ik had... In andere usb-poorten niks nie meer. Geprobeerd met 2 verschillende webcams, de eerste op de eerste poort, de andere op een andere poort. Eerste werkte eerst wel, 2e werkte pas als ik die op de usb poort aansloot waar ik eerst de eerste webcam had op aangesloten ... Weird, idd... Na installatie van alle updates en sp2 werkte dit wel allemaal...

Greetz,
c00kie

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu SP1, heb een hele tijd geleden SP 2 geinstalleerd, daardoor kreeg ik wel verbinding geen data problemen. Heb toen van alles geprobeerd maar ik kon gewoon niet internetten, heb daarom ook SP2 weer gedeinstalleerd.

Overigens heb ik om dit probleem op te lossen ook geprobeerd om SP 2 te installeren, echter tijdens de isntallatie krijg ik de melding dat installatie SP 2 niet mogelijk is.

Overigens zijn de apparaten allemaal geschikt voor SP1, ze zijn zelfs geschikt voor win 98 en Win 2000,

Verwijderd

nieuwe windows install? en dan proberen sp2 erop te zetten?

Sommige systemen pakken sp2 de eeste keer niet met de install die ze nu van WinXP hebben.. Dat is mijn ervaring dan. Nadat ik een 'schoon' systeem, met alleen windows erop, toen de service packs en toen de rest installeerde, ging t opzich wel beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ziet zelf ook te denken aan een schone windows install, echter wat ik mij afvraag is of het ook een hardware probleem kan zijn? Voor niks alles formatteren lijk me ook niet echt leuk 8)7

Verwijderd

naja, ik denk t niet aangezien het ook op andere pc's werkt... (ook met windows XP?)

Daarnaast, je geeft ook het probleem aan met SP2... ik denk dat je laptop het fijn zou vinden om een verse installatie te krijgen :) Gelukkig hoeft dat niet al te veel tijd meer te kosten, alleen de rest van je software installeren kan nog wel eens tijdrovend zijn :|

Verwijderd

Topicstarter
Met hardware probleem bedoelde ik meer mijn laptop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:39:
Met hardware probleem bedoelde ik meer mijn laptop.
Had ik al het idee van, maar dat kan dus ook in windows zitten dus ;)

en je vertelde er ook bij dat als je andere apparaten op je poorten aansluit, die ook werken...
Windows heeft problemen met je videospul die je aan je hardware van je laptop sluit... niet met de hardware van je laptop zelf volgens mij als ik je verhaal zo lees.. dus -> driver probleem wat windows waarschijnlijk niet pakt

Al bezig met een verse windows installatie?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2005 15:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee , ben nu nog op werk,

maar zou het eroverheen installeren van windows in dit geval geen nu hebben?
anders moet ik een paar dvd'tjes fikken met alles op mijn harde schijven :Z

overigens heb ik geen originele xp cd maar 2 cd's die ik samen met de laptop heb gekregen, werkt het installatieproces hetzelfde als de originele xp cd :?

Verwijderd

Zo'n windows installatie zou kunnen werken... ik doe het zelf liever niet windows over windows... ik ben er altijd bang voor dat mn systeem er alleen maar trager op wordt en windows dus niet soepel meer draait.

Als het goed is werken de installaties van die windows het zelfde. Ik zou zekr als ik jou was op nieuw installeren als dit idd pas je 1e windows installatie is op die laptop, zeker een verse installatie doen...

Heb je geen partities op je harde schijf waardoor je dus niet je gehele laptop hoeft te formateren?
Heb je geen andere pc thuis waar je een back-up op kan maken?

Ik ben zelf groot voorstander van verschillende partities / schijven, omdat het back-uppen scheelt... Maar een back-up op zn tijd is ook eens goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik idd 2 partities, als ik tijdens windows installatie de huidige windows partitie formatteer, blijft de andere partitie dan gewoon bestaan of niet???

Is het overigens zo dat recovery cd's die erbij worden geleverd windows installeren?

Want ik weet mij te herinneren dat windows bij aanschaf voorgeinstalleerd was en dat er een image bestond waar vanuit de eerste installatie plaatsvond.

Verwijderd

Jaaaa! Formateer dan alleen je windows partitie! Vergeet dus niet alleen je documenten en dingen die op die partitie even over te schrijven naar de andere partitie ;)

Maar je formateerd dus alleen de partitie, niet je hele schijf, die andere partitie blijft idd gewoon bestaan.

Recovery cd's zijn alleen maar boot cd's... zo ver als mijn ervaring gaat dan. Daarmee installeer je geen windows, maar kan je dus wel in dos komen bijv. om je schijven te formateren. Overigens kan je je schijven dus ook tijdens de installatie van windows formatteren. Als je aangeeft tijdens de setup op welke partitie je de installatie wil zetten, vraagt setup dus of je deze partitie wil formateren. Dus, doet ie t zoals je dat wil.

Vergeet dus niet dat je je bios zo moet zetten dat hij vanaf je 'windows' cd moet booten. Als het goed is, met nog 1xtje op een toets drukken, start je laptop de setup en kan je formateren en installeren :)
Ik hoop voor je dat dan je problemen zijn opgelost ;)

Verwijderd

Topicstarter
Denk wel dat het moet lukken 8)7
iig bedankt voor de tips ;)
Pagina: 1