Toon posts:

Aansluiting audio vd kast op mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kast gekocht en een moederbord en ik heb al wat vaker complete pc's in elkaar gedraaid. Maar dit keer kom ik ook na wat zoekwerk er niet uit, ik zit met het volgende, de kast heeft een microfoon, koptelefoon en 2 usb 2.0 uitgangen voorop. De usb 2.0 heb ik al aangesloten. Maar de mic en koptelefoon nog niet, omdat die kabeltjes anders genaamd zijn dan de pinnetjes op het moederbord. De kast heeft namelijk de volgende:
-spkout L en spkout R
-return L en return R
-MIC BIAS
-MIC IN
-GROUND

en het moederbord geeft voor de Front panel audio connector in de gebruiksaanwijzing de volgende opties:

-BLINE_OUT_L en BLINE_OUT_R
-Line_out_L en Line_out_R
-NC
-MICPWR
-MIC2
-AGND
-+5VA

En nu is de vraag, welke moet waar? Want bij de usb kabels had ik hetzelfde probleem dat ze allemaal per 1 draadje 1 connector hadden ipv 1 grote, maar die kwamen wel overeen met de ASUS user guide.... :?

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-02 18:28
-spkout L en spkout R -Line_out_L en Line_out_R
-return L en return R -BLINE_OUT_L en BLINE_OUT_R
-MIC BIAS -MICPWR
-MIC IN -MIC2
-GROUND -AGND

Zo denk ik. Altijd leuk die fabrikanten die 1 connector per draadje doen, ben je lekker lang bezig |:( en wat het voordeel er nou van is? :?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PeterEs schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:21:
[...]

Zo denk ik. Altijd leuk die fabrikanten die 1 connector per draadje doen, ben je lekker lang bezig |:( en wat het voordeel er nou van is? :?
Wat dacht je van het feit dat er geen algemeen standaard is voor de connector op het moederbord...

Als er wel een blokje van gemaakt werd zou je nooit meer dan een paar mobo's ondersteund kunnen worden :o

Met losse draadjes kan ieder moederbord werken - en zo moeilijk is het ook weer niet, je moet alleen even 5 seconden stilstaan bij exact wat de opschrift van kabel danwel pin betekent :z

Oslik blyat! Oslik!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dacht dat er wel een soort 'intel' standaard was voor die front aansluitinkjes. Veel kasten hebben nl. wel compleet gemonteerde stekkertjes voor die aansluiting op het mobo (en dan ook losse stekkertjes voor evt. afwijkende moederborden).

Verwijderd

Topicstarter
Maar die configuratie die PeterEs opgeeft is iedereen het mee eens? dan ga ik die straks proberen wanneer ik alles erin heb gepropt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:07:
Maar die configuratie die PeterEs opgeeft is iedereen het mee eens? dan ga ik die straks proberen wanneer ik alles erin heb gepropt :)
Heb je zelf geprobeerd te doorgronden wat die benamingen proberen te zeggen?

Wat PeterEs aangeeft is inderdaad de juiste manier om het aan te sluiten, toch is er iets aan de hand, dat je -als je naar de benamingen kijkt- op zou moeten vallen :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ja links en rechts horen bij elkaar haha... maar op de rest zou ik echt niet zijn gekomen.. maar bedankt slotje erop ! :)
Pagina: 1