Om maar bij het begin te beginnen, het begon allemaal 3,5 jaar geleden.......
3,5 jaar terug kocht ik op de HCC beurs een Chieftec Dragon Miditower, welke ik sinds die dag niet meer vervangen heb, maar alleen aangepast naar mijn smaak.
Nu begint deze kast er toch echt een stuk minder uit te zien en ik ben wel weer eens toe aan iets nieuws.
Nu had ik in de Chieftec normaal gesproken wel genoeg ruimte, rounded cables installed e.d. om nog meer ruimte te creëren, maar nu mag dit niet meer baten.
Sinds ik 1,5 week geleden een nieuwe videokaart heb aangeschaft en hierbij meteen een grotere koeler (Zalman passive, maar dan met fan) kom ik toch echt serieus ruimte te kort, waardoor de temperatuur in mijn kast wel redelijk hoog oploopt, mede omdat alles ge-oc'd is....
Nu ben ik dus bezig met de zoektocht naar nieuwe behuizingen, behuizingen die ik mooi vind, behuizingen die groot genoeg zijn, functioneel zijn en niet al te veel ruimte in mijn kamer in beslag nemen.
Hierbij kwam ik op de volgende behuizingen :
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Type: Centurion 5
Aantal 5,25" bays (extern): 5 x
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 4 x
Audio: Ja
Firewire: Ja
USB: Ja
Voeding: Geen
Kleur: Zwart
Form factor: ATX
Breedte: 20,2 cm
Hoogte: 43 cm
Diepte: 48 cm
Aantal te plaatsen casefans: Geen
Aantal casefans standaard meegeleverd: 1 x 120 mm, 1 x 80 mm
Spire Midi Tower EE-CASE01/B ATX

Dimensions 48×22×44cm (L×W×H)
Includes 4 x clear rubber feet
Power and reset button
Speaker
Assembly screws
Drive Bay 2 x 3.5 and 4x 5.25
Slots 4 expansion slots
Weight 7 K.G.
Ventilation Use up to 5 x 80x80x25mm fans
Sunbeam Acrylic (Transparant/Blauw)

Drive Bay External 5.25” x 4, 3.5” x 2
Internal 3.5” x 5
Covers Side Covers to open on both sides.
(4 screws on each side)
Weight N.W. 12.2 kg
G.W. 13.8 kg
Main Board Size ATX; Flex-ATX style
Expansion Slots 7
Dimension 18.7”(H) x 17.5”(W) x 8.7”(D)
(Approximate)
Fan Hole Diameter 80mm (1 in back, 1 in front , 1 in top and 2 on side panel)
Chieftec Miditower BG-01B-B-SL

Dimension: 440x 180x 460mm(DxWx H). Drive: 3 x 5.25" + 2 x 3.5" FDD, 2 x 3.5" HDD. For ATX M/B or Intel P4 Thermal Advantage chassis. Optional 1 x 120mm, 3 x 90 mm and1 x 80 mm cooling fan. Built-in Front USB & Firewire. For PS II Power Supply. Net/Gross Weight=8/9Kgs (w/o PSU). PACKING:1 CTN/2.10
Nu kan ik dus tussen deze niet echt kiezen, ik vind de acrylic kasten erg mooi, maar weet niet of dit wel zo comfortabel is voor de onderdelen die ik heb, welke uiteraard goed moeten functioneren, zeker met een gemiddelde van 20% oc.
Verder, kwa functies en prijs is de onderste Chieftec toch de betere. Maar als ik iets meer geld uitgeef dan kom ik uit op de Coolermaster, welke kwa functies overeen komt met de Chieftec.
Verder, mocht ik tussen de "doorzichtige kastjes" willen kiezen, dan zou ik het al helemaal niet weten, ze zitten beide in dezelfde prijsklasse, en kwa uiterlijk zit er ook niet al te veel verschil in.
En dit is dus het moment dat ik strand, ik kan tussen deze 4 dus absoluut geen keuze maken, omdat ik ze er allemaal netjes uit vind zien, en de prijs me ook erg aan staat. Verder koop ik alle kasten zonder voeding, aangezien ik deze nog heb liggen.
Wat kunnen jullie me vertellen over deze kasten, liefst eigen ervaring, maar ik kan verder geen reviews vinden, op die van de acryl kasten na dan......maar daar kom ik niet veel verder mee in mijn keuze. Het moet er dus netjes/mooi uitzien, maar ook functioneel zijn voor wat ik er mee wil.
Mijn systeem trouwens :
Asus A7V8X laatste rev.
Amd Athlon XP Barton 2600+ @ 3200+ aircooled
1024mb DDR Twinmos geheugen @ 466mhz
120 en 160gb Maxtor Hdd's
dvd fikker en lezer.
Asus V9999LE 6800LE 16 pipelines 460/950mhz aircooled.
3,5 jaar terug kocht ik op de HCC beurs een Chieftec Dragon Miditower, welke ik sinds die dag niet meer vervangen heb, maar alleen aangepast naar mijn smaak.
Nu begint deze kast er toch echt een stuk minder uit te zien en ik ben wel weer eens toe aan iets nieuws.
Nu had ik in de Chieftec normaal gesproken wel genoeg ruimte, rounded cables installed e.d. om nog meer ruimte te creëren, maar nu mag dit niet meer baten.
Sinds ik 1,5 week geleden een nieuwe videokaart heb aangeschaft en hierbij meteen een grotere koeler (Zalman passive, maar dan met fan) kom ik toch echt serieus ruimte te kort, waardoor de temperatuur in mijn kast wel redelijk hoog oploopt, mede omdat alles ge-oc'd is....
Nu ben ik dus bezig met de zoektocht naar nieuwe behuizingen, behuizingen die ik mooi vind, behuizingen die groot genoeg zijn, functioneel zijn en niet al te veel ruimte in mijn kamer in beslag nemen.
Hierbij kwam ik op de volgende behuizingen :
Cooler Master Centurion 5 CAC-T05

Type: Centurion 5
Aantal 5,25" bays (extern): 5 x
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 4 x
Audio: Ja
Firewire: Ja
USB: Ja
Voeding: Geen
Kleur: Zwart
Form factor: ATX
Breedte: 20,2 cm
Hoogte: 43 cm
Diepte: 48 cm
Aantal te plaatsen casefans: Geen
Aantal casefans standaard meegeleverd: 1 x 120 mm, 1 x 80 mm
Spire Midi Tower EE-CASE01/B ATX

Dimensions 48×22×44cm (L×W×H)
Includes 4 x clear rubber feet
Power and reset button
Speaker
Assembly screws
Drive Bay 2 x 3.5 and 4x 5.25
Slots 4 expansion slots
Weight 7 K.G.
Ventilation Use up to 5 x 80x80x25mm fans
Sunbeam Acrylic (Transparant/Blauw)

Drive Bay External 5.25” x 4, 3.5” x 2
Internal 3.5” x 5
Covers Side Covers to open on both sides.
(4 screws on each side)
Weight N.W. 12.2 kg
G.W. 13.8 kg
Main Board Size ATX; Flex-ATX style
Expansion Slots 7
Dimension 18.7”(H) x 17.5”(W) x 8.7”(D)
(Approximate)
Fan Hole Diameter 80mm (1 in back, 1 in front , 1 in top and 2 on side panel)
Chieftec Miditower BG-01B-B-SL

Dimension: 440x 180x 460mm(DxWx H). Drive: 3 x 5.25" + 2 x 3.5" FDD, 2 x 3.5" HDD. For ATX M/B or Intel P4 Thermal Advantage chassis. Optional 1 x 120mm, 3 x 90 mm and1 x 80 mm cooling fan. Built-in Front USB & Firewire. For PS II Power Supply. Net/Gross Weight=8/9Kgs (w/o PSU). PACKING:1 CTN/2.10
Nu kan ik dus tussen deze niet echt kiezen, ik vind de acrylic kasten erg mooi, maar weet niet of dit wel zo comfortabel is voor de onderdelen die ik heb, welke uiteraard goed moeten functioneren, zeker met een gemiddelde van 20% oc.
Verder, kwa functies en prijs is de onderste Chieftec toch de betere. Maar als ik iets meer geld uitgeef dan kom ik uit op de Coolermaster, welke kwa functies overeen komt met de Chieftec.
Verder, mocht ik tussen de "doorzichtige kastjes" willen kiezen, dan zou ik het al helemaal niet weten, ze zitten beide in dezelfde prijsklasse, en kwa uiterlijk zit er ook niet al te veel verschil in.
En dit is dus het moment dat ik strand, ik kan tussen deze 4 dus absoluut geen keuze maken, omdat ik ze er allemaal netjes uit vind zien, en de prijs me ook erg aan staat. Verder koop ik alle kasten zonder voeding, aangezien ik deze nog heb liggen.
Wat kunnen jullie me vertellen over deze kasten, liefst eigen ervaring, maar ik kan verder geen reviews vinden, op die van de acryl kasten na dan......maar daar kom ik niet veel verder mee in mijn keuze. Het moet er dus netjes/mooi uitzien, maar ook functioneel zijn voor wat ik er mee wil.
Mijn systeem trouwens :
Asus A7V8X laatste rev.
Amd Athlon XP Barton 2600+ @ 3200+ aircooled
1024mb DDR Twinmos geheugen @ 466mhz
120 en 160gb Maxtor Hdd's
dvd fikker en lezer.
Asus V9999LE 6800LE 16 pipelines 460/950mhz aircooled.
Wabbawabbawabbawabba