De zoektocht naar nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Om maar bij het begin te beginnen, het begon allemaal 3,5 jaar geleden.......

3,5 jaar terug kocht ik op de HCC beurs een Chieftec Dragon Miditower, welke ik sinds die dag niet meer vervangen heb, maar alleen aangepast naar mijn smaak.
Nu begint deze kast er toch echt een stuk minder uit te zien en ik ben wel weer eens toe aan iets nieuws.

Nu had ik in de Chieftec normaal gesproken wel genoeg ruimte, rounded cables installed e.d. om nog meer ruimte te creëren, maar nu mag dit niet meer baten.

Sinds ik 1,5 week geleden een nieuwe videokaart heb aangeschaft en hierbij meteen een grotere koeler (Zalman passive, maar dan met fan) kom ik toch echt serieus ruimte te kort, waardoor de temperatuur in mijn kast wel redelijk hoog oploopt, mede omdat alles ge-oc'd is....

Nu ben ik dus bezig met de zoektocht naar nieuwe behuizingen, behuizingen die ik mooi vind, behuizingen die groot genoeg zijn, functioneel zijn en niet al te veel ruimte in mijn kamer in beslag nemen.

Hierbij kwam ik op de volgende behuizingen :

Cooler Master Centurion 5 CAC-T05
Afbeeldingslocatie: http://www.azerty.nl/files/2216.jpg
Type: Centurion 5
Aantal 5,25" bays (extern): 5 x
Aantal 3,5" bays (extern): 1 x
Aantal 3,5" bays (intern): 4 x
Audio: Ja
Firewire: Ja
USB: Ja
Voeding: Geen
Kleur: Zwart
Form factor: ATX
Breedte: 20,2 cm
Hoogte: 43 cm
Diepte: 48 cm
Aantal te plaatsen casefans: Geen
Aantal casefans standaard meegeleverd: 1 x 120 mm, 1 x 80 mm

Spire Midi Tower EE-CASE01/B ATX
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.nl/shop/images/producten/008861b.jpg
Dimensions 48×22×44cm (L×W×H)
Includes 4 x clear rubber feet
Power and reset button
Speaker
Assembly screws
Drive Bay 2 x 3.5 and 4x 5.25
Slots 4 expansion slots
Weight 7 K.G.
Ventilation Use up to 5 x 80x80x25mm fans

Sunbeam Acrylic (Transparant/Blauw)
Afbeeldingslocatie: http://www.sunbeamtech.com/PRODUCTS/Acrylic/images/01%205.jpg
Drive Bay External 5.25” x 4, 3.5” x 2
Internal 3.5” x 5
Covers Side Covers to open on both sides.
(4 screws on each side)
Weight N.W. 12.2 kg
G.W. 13.8 kg
Main Board Size ATX; Flex-ATX style
Expansion Slots 7
Dimension 18.7”(H) x 17.5”(W) x 8.7”(D)
(Approximate)
Fan Hole Diameter 80mm (1 in back, 1 in front , 1 in top and 2 on side panel)

Chieftec Miditower BG-01B-B-SL
Afbeeldingslocatie: http://euromaxi.bekz.be/artikelen/13459.jpg
Dimension: 440x 180x 460mm(DxWx H). Drive: 3 x 5.25" + 2 x 3.5" FDD, 2 x 3.5" HDD. For ATX M/B or Intel P4 Thermal Advantage chassis. Optional 1 x 120mm, 3 x 90 mm and1 x 80 mm cooling fan. Built-in Front USB & Firewire. For PS II Power Supply. Net/Gross Weight=8/9Kgs (w/o PSU). PACKING:1 CTN/2.10

Nu kan ik dus tussen deze niet echt kiezen, ik vind de acrylic kasten erg mooi, maar weet niet of dit wel zo comfortabel is voor de onderdelen die ik heb, welke uiteraard goed moeten functioneren, zeker met een gemiddelde van 20% oc.
Verder, kwa functies en prijs is de onderste Chieftec toch de betere. Maar als ik iets meer geld uitgeef dan kom ik uit op de Coolermaster, welke kwa functies overeen komt met de Chieftec.

Verder, mocht ik tussen de "doorzichtige kastjes" willen kiezen, dan zou ik het al helemaal niet weten, ze zitten beide in dezelfde prijsklasse, en kwa uiterlijk zit er ook niet al te veel verschil in.

En dit is dus het moment dat ik strand, ik kan tussen deze 4 dus absoluut geen keuze maken, omdat ik ze er allemaal netjes uit vind zien, en de prijs me ook erg aan staat. Verder koop ik alle kasten zonder voeding, aangezien ik deze nog heb liggen.
Wat kunnen jullie me vertellen over deze kasten, liefst eigen ervaring, maar ik kan verder geen reviews vinden, op die van de acryl kasten na dan......maar daar kom ik niet veel verder mee in mijn keuze. Het moet er dus netjes/mooi uitzien, maar ook functioneel zijn voor wat ik er mee wil.

Mijn systeem trouwens :
Asus A7V8X laatste rev.
Amd Athlon XP Barton 2600+ @ 3200+ aircooled
1024mb DDR Twinmos geheugen @ 466mhz
120 en 160gb Maxtor Hdd's
dvd fikker en lezer.
Asus V9999LE 6800LE 16 pipelines 460/950mhz aircooled.

Wabbawabbawabbawabba

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 13:39
van coolermaster kasten zijn genoeg reviews te vinden, ik heb er zelf een en kan nog niet zeggen of het een goede kast is omdat ik em nog aan het modden ben. maar kwa uiterlijk en degelijkheid is het een zeer goed ding.

voor de rest is het gewoon een kwestie van smaak. zelf vind ik plexy kasten niets omdat je dan echt elk ding ziet zitten en je moet em vaak schoonmaken. maar dat is dus allemaal een kwestie van smaak.

• bennovb
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-01 21:49

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Gelukkig heb ik maar 1 voorkeur; Antec, Antec en Antec ;)

Kijk eens naar de SLK3000+ voor iets meer dan 5 tientjes thuisbezorgd, een zee van ruimte en mogelijkheden, kwaliteit, stil en 3 jaar garantie
PW ; KLIK
Survey ; KLIK
HP ; KLIK

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou persoonlijk gaan voor de Coolermaster Centurion. Prachtige case en voor een miditower nog genoeg ruimte.
Ik blijf me verbazen dat ik het voor elkaar gekregen heb mijn dual 2600+ erin te bouwen en nog genoeg ruimte over te houden.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
B3NN0 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:06:
Gelukkig heb ik maar 1 voorkeur; Antec, Antec en Antec ;)

Kijk eens naar de SLK3000+ voor iets meer dan 5 tientjes thuisbezorgd, een zee van ruimte en mogelijkheden, kwaliteit, stil en 3 jaar garantie
PW ; KLIK
Survey ; KLIK
HP ; KLIK
oef, je maakt het me wel weer moeilijker...
dit is dus ook een nette kast, flinke binnenkant, dus genoeg afwerk/wegwerk ruimte....

Wat hierboven al beschreven werd over de acryl kasten, het is uiteraard waar dat je alles ziet zitten, en dat je hem vaak schoon moet maken, dat was ook het nadeel wat ik kon bedenken, maar verder, plak er een CCFL in en je krijgt een verschrikkelijk mooi effect....

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Ik heb zelf een coolermaster stacker met waterkoeling. Mooie kast met meer dan voldoende ruimte en zeker niet zo groot als een fulltower, misschien ook een optie??

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

Ik maak het je juist makkelijker..... 8)

Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) + Lumia 640XL Dual Sim (Verkocht ; PCH-DL, 2x Xeon 2.4 D1 SL6VL (@18x133), CM Heatpipes, 4x 512MB Adata Vitesta DDR500, Windowed Stacker, TSP 500W EPS, BroadCom 8prt SATA RAID, 36GB Raptor + 4x 200GB Seagate RAID5)

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
stacker....hmm....nee...

verder, is het me nu wel een stuk makkelijker gemaakt, de chieftec valt af, de Antec Solution komt er bij, de 2 acrylic kasten vallen ook af.....

nu heb ik de survey eens doorgekeken, alleen is op de antec kast maar 1 review.....dat is wel jammer...mede omdat de coolermaster niet erg positief overkomt...wil ik toch wat meer ervaringen horen met de antec kast.

Wabbawabbawabbawabba

Verwijderd

Antec P180, naar mijn idee erg mooi, functioneel en relatief stil.

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 12:27:
Antec P180, naar mijn idee erg mooi, functioneel en relatief stil.
functioneel vast en zeker, maar veels te weinig ruimte, als ik de foto's bekijk. Tot nu toe komt die andere Antec beter in mijn zicht, samen met de Coolermaster....

Wabbawabbawabbawabba

• bennovb

bennovb

Max OC = 3725Mhz..!!!

check www.reviewmonitor.com en zoek 'antec case'
of googel 'antec review'

er zijn eigenlijk geen slechte Antec cases, wel dure (p180)

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 20:33
ik ben in het trotse bezit van de Antec Plusview 1000 AMG (Link)

vind het een fijne kast, en ruimte genoeg voor fans.. 5 plekken om precies te zijn. 1 achter je hdd, 1 onder je hdd, 1 in de ruit, en 2 achter.

voor foto's zie sig..

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
BootVluchteling schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:04:
ik ben in het trotse bezit van de Antec Plusview 1000 AMG (Link)

vind het een fijne kast, en ruimte genoeg voor fans.. 5 plekken om precies te zijn. 1 achter je hdd, 1 onder je hdd, 1 in de ruit, en 2 achter.

voor foto's zie sig..
naar die kast heb ik ook nog gekeken, alleen vond ik deze kwa uiterlijk iets te lomp, mede dat de kast heel erg lijkt op de dragon serie van Chieftec.....en daar ben ik onderhand wel op uitgekeken ;)

Wabbawabbawabbawabba

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 17:37
Ik heb de Coolermaster Centurion 5

Ik vindt het een helev mooie nette en goed afgewerkte kast. Als je hem met de 350 W Voeding neemt heb er voor een schijntje een goede voeding bij. De 12 CM Fan achterin is zeer stil oftewel niet hoorbaar. De 8 cm Fan Voorin maakt wel wat heerie, die heb ik dan ook verwijderd en vervangen door een 12 cm fan met HD Bracket in 3 5.25" bays. Ik gebruik alle 5.25" bays (dvd-rom+brander+ HD brackeyt. Ik vind de 5x 5.25"dan ook een voordeel. Verderzijn van de 3.5" bays er maar drie geschikt voor HD's. Deze gebruik ik (zoals gezecht) niet omdat de Fan voor herrie maakt (ook een 18db Papst fan). Dit komt door het front panel met schakelaars en lampjes die de luchtstroom verstoren. In het side panel zit een rooster met schroefgaten voor een 8cm Fan. Door een 2200 RPM, 18 Db fan hierin te plaatsen (naar binnen blazend) is mijn CPU temp onder load met ca. 10 graden C gezakt.

Al met al ben ik zeer blij met deze kast en ik vind hem zeer stijl vol. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Nivado op 04-08-2005 13:20 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Nivado schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:18:
Ik heb de Coolermaster Centurion 5

Ik vindt het een helev mooie nette en goed afgewerkte kast. Als je hem met de 350 W Voeding neemt heb er voor een schijntje een goede voeding bij. De 12 CM Fan achterin is zeer stil oftewel niet hoorbaar. De 8 cm Fan Voorin maakt wel wat heerie, die heb ik dan ook verwijderd en vervangen door een 12 cm fan met HD Bracket in 3 5.25" bays. Ik gebruik alle 5.25" bays (dvd-rom+brander+ HD brackeyt. Ik vind de 5x 5.25"dan ook een voordeel. Verderzijn van de 3.5" bays er maar drie geschikt voor HD's. Deze gebruik ik (zoals gezecht) niet omdat de Fan voor herrie maakt (ook een 18db Papst fan). Dit komt door het front panel met schakelaars en lampjes die de luchtstroom verstoren. In het side panel zit een rooster met schroefgaten voor een 8cm Fan. Door een 2200 RPM, 18 Db fan hierin te plaatsen (naar binnen blazend) is mijn CPU temp onder load met ca. 10 graden C gezakt.

Al met al ben ik zeer blij met deze kast en ik vind hem zeer stijl vol. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Tja, ik zit momenteel met mijn proc op full load ongeveer op 60 graden, terwijl dit rond de 50 zou moeten liggen (volgens berekeningen)
Verder ligt mijn gpu op 65 graden, wat veel te hoog is, cker voor de nieuwe koeler die ik er opgeplaatst hebt. Mijn geheugen heeft een normale temperatuur. Maar mijn hardeschijven doen het hem echt.....15 graden warmer dan dat ze zouden moeten zijn....daarom moet ik meer ruimte hebben.

Nu wist ik al dat de centurion flinke ruimtes over houdt voor luchtcirculatie, en de antec doet dat ook. Verder heb ik gehoord/gelezen dat de centurion erg snel beschadigd kan raken, waarbij verf af gaat bladderen. Ook schijnt de binnenkant scherpe hoeken te hebben, in tegenstelling met de antec.

Dat zijn dus de nadelen. Ik zoek die nadelen dus ook voor de antec, alleen hoor ik daar nog niemand over :)
Verder hou ik het op deze 2, omdat meer kasten mijzelf alleen maar van mijn stuk haalt en ik dan helemaal niet meer weet hoe of wat ik moet kiezen :)

Iig bedankt voor de persoonlijke info, ik heb het allemaal netjes opgeslagen en ga het vergelijken met de antec :)

Wabbawabbawabbawabba

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-02 17:37
Verder heb ik gehoord/gelezen dat de centurion erg snel beschadigd kan raken, waarbij verf af gaat bladderen. Ook schijnt de binnenkant scherpe hoeken te hebben, in tegenstelling met de antec.
Ik heb geen ervaring met beschadigingen/bladderende verf. ik heb hem nu 8 maanden en ik kom er regematig met mijn bureaustoel, stofzuiger, dwijl en schoenen tegen aan en daar is niets van te zien. Ver ben ik een redelijke kluns, en schiet ik wel eens uit met gereedschap. ook is hier niets van te zien. Scherpe randjes heb ik ook niet, anders had ik ze echt gevonden en opengelegen (ben zoals ik al zij een kluns).

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Nivado schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 14:19:
[...]

Ik heb geen ervaring met beschadigingen/bladderende verf. ik heb hem nu 8 maanden en ik kom er regematig met mijn bureaustoel, stofzuiger, dwijl en schoenen tegen aan en daar is niets van te zien. Ver ben ik een redelijke kluns, en schiet ik wel eens uit met gereedschap. ook is hier niets van te zien. Scherpe randjes heb ik ook niet, anders had ik ze echt gevonden en opengelegen (ben zoals ik al zij een kluns).
dat klinkt iig anders dan een reviewer aangeeft op GoT :)
maar het is genoteerd naast alle andere feiten.....

momenteel loopt de antec nog voor :P ik wacht het nog eventjes af, misschien dat er nog meer mensen zijn met hun ervaringen :)

Wabbawabbawabbawabba

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Misschien de Antec Sonata II : http://www.antec.com/ec/productDetails.php?ProdID=08140 Ook een leuke behuizing, tenminste dat lijkt mij zo. Ik ken hem niet uit ervaring, maar ik vindt hem er wel strak uit zien en hij schijnt goed geluid te dempen, dus men zegt dat hij stil moet zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
ik ben er uit, ik heb, naar advies van een paar mensen, toch maar de antec besteld, ik vond dit toch de mooiste en best uit de "test" gekomen kast :)

thnx voor de hulp :)

Wabbawabbawabbawabba

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
De casetek CS1018 serie was anders ook wel een mooie serie....

[ Voor 13% gewijzigd door Chewy op 04-08-2005 20:07 ]

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Topicstarter
Chewy schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 20:07:
De casetek CS1018 serie was anders ook wel een mooie serie....
klopt, maar ik vond mijn uiteindelijke keuze toch wel de praktische keuze, aangezien het me uiteraard niet al te veel geld moet kosten in verband met nog meer nieuwe systeem onderdelen die er aan zitten te komen ;)

Wabbawabbawabbawabba

Pagina: 1